Toon posts:

Portable Apps sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of de portable versies van programma's sneller zijn dan de gewone versies (bv. Portable Firefox) Starten deze sneller of geraken ze minder snel vast? Ik heb zelf eens even gekeken en écht veel verschil merk ik niet. Zijn de portable apps misschien beter in bepaalde situaties zoals bv. RAID1 ofzo (ivm betere IO's)? Zouden er nog andere voordelen aan verbonden zijn naast het feit dat je ze niet per se moet installeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 16:27 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:41
Heb je de help van deze programma's wel eens bekeken?
Anderzijds die van FireFox!!
Mozilla Firefox®, Portable Edition is the popular Mozilla Firefox web browser bundled with a PortableApps.com Launcher as a portable app, so you can take your bookmarks, extensions and saved passwords with you.
Duidelijk toch?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Of in het geval van locked down werkplekken waar niets geinstalleerd mag worden maar waar je toch je tools wil kunnen gebruiken.

Heeft dus niets met snelheid te maken maar wel met availability.

Battle.net tag

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Als je paranoia bent zijn ze sneller! Minder installatie vervuiling (op schijf en register). Maar het maakt niet veel uit. Ze zijn bedoelt voor bovenstaande redenen, meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet waar ze voor dienen hoor, ik vroeg mij gewoon af of dat de portable apps niet sneller zouden zijn omdat ze het registry niet moeten raadplegen ofzo.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:09
Ik geloof niet dat je een (significant) verschil merkt in het raadplegen van een bestand in dezelfde directory zoals bij een Portable App, of een registerinstelling. Dit is immers ook gewoon een bestand.

Verwijderd

Ik gebruik meerdere portable apps, maar dat is niet om de snelheid maar om het portable gedeelte. Ik kan ook rustig zeggen dat een niet-portable Firefox gewoon net zo snel is als de portable versie. Het grote voordeel is hier ook al teruggekomen, hij staat netjes in 1 map en geen installatie/register nodig. Dus op dichtgetimmerde systemen (werk, universiteiten) kan je gerust Firefox gebruiken.
Pagina: 1