Toon posts:

Wat is de beste decoder voor 50" plasma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een Samsung PS50C7H (50" plasma) gekocht,
dezelfde dag heb ik bij Mediamarkt een Samsung decoder gekocht (80,-)
met scart en coax kabeltje voor Digitaal t.v. van @Home,
deze heb ik aangesloten en was zeer teleurgesteld over de beeldkwaliteit
(alles op de achtergrond was maar wazig en niet scherp soms zelfs blokkig op de voorgrond).

Nu zegt Mediamarkt dat als ik niet tevreden ben ik 'm kan ruilen
voor een andere decoder met HDMI kabel (deze kost 250,-).
Ik heb het hele internet afgezocht naar welke decoder ik nu het beste
kan gebruiken voor deze 50" Plasma en heb er niets over gevonden behalve 1 zin:

"dat je bij een beeldformaat vanaf 50" toch zeker een goede decoder met HDMI uitgang nodig hebt".

Kan iemand mij aub. vertellen welke decoder ik nu het beste kan kopen voor mijn 50" Plasma?
Of dat ik beter een schotel kan aanschaffen :?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Tja, die van €250 zal wel de samsung hd decoder zijn (360rs ofzo). Geeft zeker beter beeld dan de normale samsung decoder met enkel scart uitgang, want de 360 heeft iig component & hdmi.

Maar echt HD content is er nog niet zoveel (discovery/nat.geo.graph/film & sport1 etc etc) en je moet er extra voor betalen. (hangt af van je kabelboer)

Ook schijnt hij wat beter om te gaan met het digitale signaal.
Nu hangt dat wel af van het verkregen signaal uiteraard en daarom vraag ik me af welke kabel provider je hebt..

Over die schotel, de kwaliteit van die zenders is ook wat omlaag gegaan dacht ik, dus ik denk dat er niet zo heel veel verschil zal zitten tussen digitale tv via de kabel of via de schotel.

Nog een vraagje, hoever zit je van je 1,27mtr grote tv af?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kabel provider is @Home,
en ik zit ongeveer 4meter van de t.v. af.
Ik heb zojuist een mail gekregen van iemand die stands opbouwd met plasma montoren
en hij zegt het volgende:

"Ik neem aan dat u beschikt over digitale tv ontvangst maar niet de HD variant?
Helaas heb ik de ervaring dat kabelsignalen op grote LCD of Plasmaschermen er beroerd uitzien.
Daar veranderd de aansluiting weinig aan, als de bron slecht is dan blijft dat ook zo ook al gebruikt
men gouden kabels en de beste decoders. Een HD decoder ontvangt alle zenders in normale kwaliteit
en vormt die dan om in een hogere resolutie via de HDMI aansluiting. Dit omvormen ziet er meestal niet
echt fraai uit. Het wachten is eigenlijk op HD-uitzendingen.
U zou kunnen informeren bij Essent over de beeldkwaliteit maar als schotelkijker vindt ik het aanbod
van alle kabelboeren beroerd van kwaliteit.

Schotelontvangst is sinds jaren kwalitatief superieur aan kabelontvangst, digitenne of wat dan ook.
Door de vele zenders op de satellieten is men hier trouwens ook de bandbreedte aan het begrenzen
waardoor de kwaliteit niet beter wordt.

Momenteel is schotelontvangst met een HD satellietontvanger voor u het beste advies, helaas meteen
ook het duurste. Alternatieve mogelijkheid is natuurlijk die HD decoder van Samsung op proef nemen
en eens kijken of dat beter gaat. Probleem is dat het aanbod van tv-zenders nu achterloopt bij de techniek
van uw beeldscherm die iedere onzuiverheid dus ook haarscherp weergeeft.

Ik weet niet in welke regio u woont maar eigenlijk zou u eens moeten kijken in een winkel die de schermen
met een HD signaal heeft aangesloten, dan kunt u zien hoe goed de tv's tegenwoordig zijn.
Ik maak als bedrijf presentatiewanden voor winkels en gebruik bij voorkeur een HD satellietontvanger of
een goede DVD/HDD recorder voor demonstratie. Als men dan omschakelt naar een kabelontvanger dan
is het kwaliteitsverschil dramatisch".

Daarom ben ik al gaan rondkijken voor een HD satelliet ontvanger....
Maar ik zal het eerst eens proberen met de decoder van 250,-

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu ook een Quali-TV QS1080 Irdeto QUALI-TV QS 1080 IR HDTV ontvanger met Irdeto Conditional Access kopen maar er zitten geen kabels bij,
weet iemand of hier een HDMI kabel ophoort die ik in mij Samsung 50" plasma moet steken?
Ik hoop dat ik hiermee het probleem heb opgelost en eindelijk van de beste beeldkwaliteit kan genieten..

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
idd is HDTV de beste kwaliteit!

maar heb je je decoder nu wel ingesteld op RGB, mogelijk staat hij nu nog op CVBS (composiet) dat is de minste kwaliteit die er uit kan gaan.

Hou er wel rekening mee dat die Quali-TV een MPEG-2 ontvanger is die je voor ontvangst van MPEG-4 dient om te bouwen (dat schijnt te kunnen)

[ Voor 29% gewijzigd door Bigfoot op 19-02-2007 08:46 ]

Verwijderd

Ik ben hier zeer tevreden met een gouden coax kabel en analoog ontvangst.
Het is maar net hoe erge visiofiel je bent.
Pagina: 1