[OC] ECS 945P-A 3.0: 380FSB voor 65 euro.. of niet helemaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12
Laat ik maar beginnen met een screenie en PW/Specs link, dan is dat alvast duidelijk. Addertjes onder het gras volgen.

PW link (rev 1.1 volgens T.net)
Specs @ ECS.com.tw

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/165824.png
Validation page

Tijdens mijn queste naar een steeds maar hogere FSB kwam ik de volgende obstakels tegen:

Met 4 reepjes geheugen kan je niet zowel de divider als timings instellen
De ICH7R S-ATAII controller gaf het op bij 321 FSB (IDE Werkt nog)
Mijn ATi x850XT PE wou niet meer cold booten bij 348 FSB (reset nodig, dat start de pc wel)
De Realtek on-board HD audio gaf het op bij 351 FSB
FSB wall bij 380, hoger boot gewoon niet (alles daaronder stabiel)

Een PCI IDE/S-ATA controller, NIC & Geluidskaart lossen bovenstaande problemen bij mij op (on-board NIC nooit gebruikt ivm Gigabit netwerk)

FSB op 380 in BIOS geeft me dus ongeveer 390FSB, wat steeds langzamer daalt. Paar uur gamen en ik zit op 376 FSB, alleen primen 377 FSB. Casefan wat hoger stop de daling bij primen op 378FSB

Fan op de NB & Koelprut vervangen met AS5: Geen verbetering
Koelblokjes op de 3 VRM's naast de socket: Minimale verbetering
wazige foto van het mobo Het gaat dan om de 3 vierkantjes net boven de socket op het plaatje.

Helaas kan vCore niet naar beneden worden bijgesteld (prime stable op stock) iets wat waarschijnlijk wel helpt. NB voltage omhoog vind het mobo niet echt fijn (onstabiel 3D, mem & vage kuren bij booten)

Als iemand mij in de goede richting kan wijzen om een hogere FSB uit dit board te halen, graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Cio op 18-02-2007 15:43 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is er geen bios-update? Wel flashen dan mét een backup van je oude op een diskette he :)

Edit: kijk even op de website van de fabrikant dan :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jejking op 19-02-2007 12:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ik maar beginnen met een screenie en PW/Specs link, dan is dat alvast duidelijk.
Fout. Specs horen gewoon *IN* je topicstart en screenshots van textinfo zijn aanmerkelijk minder duidelijk dan gewoon dezelfde info in platte text. Plus dat je info dan ook bewaard blijft als jij die pic ooit eens een keer offline haalt. Anders is je topic namelijk nutteloos voor de GoT knowledgebase zodra dat gebeurt :o

Verder lijkt hier alles te werken behalve als je gaat OCen- wat IMHO niet meer dan logisch is. Wat wil je dan met zo'n topic :?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.