Hallo,
Ik ben een eerstejaars student Bedrijfskundige Informatica. Nu moet ik in Visual Basic 2005 Express Edition een programma schrijven die het volgende doet:
Invoer: een woord via kbd:
Uitvoer: (1) Het ingevoerde woord achterstevoren en (2) de melding of het woord een palindroom is.
Het woord omdraaien kan makkelijk met strReverse functie, maar dat mag niet. Je moet de substring functie gebruiken. Nu weet ik niet hoe dit moet...zou iemand mij dit kunnen uitleggen?
Tot nog toe heb ik dit:
Bij voorbaat dank:)
Ik ben een eerstejaars student Bedrijfskundige Informatica. Nu moet ik in Visual Basic 2005 Express Edition een programma schrijven die het volgende doet:
Invoer: een woord via kbd:
Uitvoer: (1) Het ingevoerde woord achterstevoren en (2) de melding of het woord een palindroom is.
Het woord omdraaien kan makkelijk met strReverse functie, maar dat mag niet. Je moet de substring functie gebruiken. Nu weet ik niet hoe dit moet...zou iemand mij dit kunnen uitleggen?
Tot nog toe heb ik dit:
Visual Basic:
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| Module Module1 Sub Main() Dim Woord As String Dim Lengte As Integer Dim isPalindroom As Boolean Dim Omgekeerd As String Console.WriteLine("Geef een woord:") Woord = Console.ReadLine() Lengte = Woord.Length Console.WriteLine("De lengte van het opgegeven woord is " & Lengte & " letters") While Lengte > 0 Lengte = Lengte - 1 End While Console.WriteLine("Het woord omgekeerd: " & Omgekeerd) If Woord = Omgekeerd Then isPalindroom = True Else isPalindroom = False End If If isPalindroom = True Then Console.WriteLine("Dit woord is een palindroom") Else Console.WriteLine("Dit woord is geen palindroom") End If Console.ReadLine() End Sub End Module |
Bij voorbaat dank:)