Toon posts:

Beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats dit bericht hier omdat ik zelf denk dat het aan mn moederboard ligt.

Sins een week ofzo doet mn beeldscherm raar op mn pc. als ik opstart is er nog niks aan de hand, maar zodra hij windows gaat laden krijg ik een 'No Signal' error van mn beeldscherm.

Ik heb al wat dingen getest zoals een andere videokaart erin, andere voeding, beeldscherm op een andere pc, andere kabels geprobeert... Maar het probleem blijft zich voor doen.
Ik heb mn videokaart ook in een ouder systeem geplaatst. toen gaf hij helemaal geen beeld, maar kan het zijn dat dit komt omdat dat moederboard misschien te oud is en mn vidkaart niet aan kan?(MSI K7T Turbo Ver.3)

Ik denk nu zelf dat het aan mn moederboard ligt, maar dat wil ik toch zeker weten voordat ik een nieuwe koop.

even wat specs:
Videokaart: ATI Radeon X1600Pro van Sapphire (AGP)
Moederboard: MSI PT880 Neo
Prosessor: Pentium4 2.8Ghz

alvast erg bedankt

PS: er was niks overclocked oid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dan kun je acherhalen wat het probleem vormt.
Het kan goed het mobo zijn, maar kan ook goed wat anders zijn, dus neem de troubleshooter gewoon stap voor stap door en dan moet je er wel uitkomen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het doorgenomen, maar ik snap er niet echt veel van. ik heb hem opgestart met zo min mogelijk dingen er in. maar het helpt niet.

Het rare is, ik heb de HD eruitgehaald en kreeg het bericht: NTLDR is missing. ik snap dat dit is omdat mn hd eruit is, maar op dit bericht blijft mn beeldscherm wel werken(valt niet uit) maar als ik de hd terug doe en windows moet opstarten, valt ie weer wel weg.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Kans is groot dat het een driver c.q. instellingen issue is. Probeer eens in Safemode op te starten en een andere driver te laden. Als het probleem zich ook voordoet in een niet-windows omgeving (BIOS, linux liveCD) dan zou ik eens kijken naar monitor of videokaart.

• videomanhkr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-02-2007
Ik heb met zelfde moederbord en een ati 9600 kaart precies hetzelfde.
Ik heb Win XP geheel nieuw geïnstalleerd en de laatste drivers van de videokaart en Catalyst. Leek goed te gaan,maar nu slaat beeldscherm som spontaan op zwart bi opstarten IE. Ik blijf echter dan wel mijn muispijl zien? Hoe raar? Hoe op te lossen?

Herman