Ik ben bezig om een search engine te maken voor mijn site via php en mysql,
nu heb ik op de index.php een search form met php gemaakt en probeer ik met een mysql query resulataten te halen uit meerdere tables.
Dat ziet er nu zo uit
// HET VEILIG MAKEN VAN DE INVOER ZODAT ZE GEEN SCHADE AAN DE DATABASE KUNNEN AANRICHTEN
$zoekwoord = ereg_replace("[\"\'\;<>%]", "", $_POST['zoekwoord']);
$zoekwoord = addslashes($zoekwoord);
$zoekwoord = strip_tags($zoekwoord);
$volgorde = "name";
$query = MYSQL_QUERY("SELECT * FROM snes, n64 WHERE name LIKE '%".$zoekwoord."%' ORDER BY ".$volgorde."");
}
if($_POST['zoeken'] && $_POST['zoekwoord'])
{
echo "<tr>\n";
echo "<td colspan='3'>Searchresult for '".$zoekwoord."'<br><br></td>\n";
echo "</tr>\n";
}
Dus hij moet zowel uit de database snes als de database n64 resulaten halen die overeenkomen met het zoekwoord, alleen werkt dit niet en haalt hij alleen resulataten uit de database snes.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
nu heb ik op de index.php een search form met php gemaakt en probeer ik met een mysql query resulataten te halen uit meerdere tables.
Dat ziet er nu zo uit
// HET VEILIG MAKEN VAN DE INVOER ZODAT ZE GEEN SCHADE AAN DE DATABASE KUNNEN AANRICHTEN
$zoekwoord = ereg_replace("[\"\'\;<>%]", "", $_POST['zoekwoord']);
$zoekwoord = addslashes($zoekwoord);
$zoekwoord = strip_tags($zoekwoord);
$volgorde = "name";
$query = MYSQL_QUERY("SELECT * FROM snes, n64 WHERE name LIKE '%".$zoekwoord."%' ORDER BY ".$volgorde."");
}
if($_POST['zoeken'] && $_POST['zoekwoord'])
{
echo "<tr>\n";
echo "<td colspan='3'>Searchresult for '".$zoekwoord."'<br><br></td>\n";
echo "</tr>\n";
}
Dus hij moet zowel uit de database snes als de database n64 resulaten halen die overeenkomen met het zoekwoord, alleen werkt dit niet en haalt hij alleen resulataten uit de database snes.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 11% gewijzigd door Glitchy op 18-02-2007 15:00 ]