Toon posts:

[SQL2000] Restore database op andere server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig een Disaster Recovery plan aan het op te zetten voor ons bedrijf en loop tegen een aantal zaken aan, misschien dat iemand mij even op weg kan helpen.

We hebben een Windows 2000 server met SQL2000 erop geinstalleerd staan. Alle databases worden gebackupped (Master, Model, MSDB, en userdatabases)

Nu heb ik op een andere server Windows2000 en SQL2000 geinstalleerd en heb getracht een restore te doen van de administratie database (user database). Op zich lukt dit als ik in eerste instantie dezelfde database aanmaak op de server, als ik dan een restore doe met "force restore over existing database" gaat het goed.

Echter, wanneer ik nu de administratie software wil opstarten werkt dit niet, welke een connectie legt naar de server/database met windows integrated security.

Nu heb ik gezien dat bij de logins van de administratie database de logins zijn aangemaakt welke op de oude server ook bestonden. Echter als ik op de database aangeef dat er met windows integrated security een connectie gelegd kan worden dan werkt dit niet.

Ik heb nog geen restore gedaan van de master, model en msdb databases, is dit uberhaupt wel nodig ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

je kan de database op de oude SQL server toch backuppen via de enterprise manager van SQL en dan inlezen via de SQL enterprise manager op de nieuwe server. Dit zou gewoon moeten werken (bij mij werkte dit wel altijd gewoon). Het kan zijn dat je het useraccount wat op de database hangt nog moet resetten zodat deze rechten op alle tabellen krijgt maar dan zou je in SQL een explicite foutmelding moeten krijgen.