low/mid-end systeem

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik ga een systeem samenstellen voor een vriend van mij, budget tussen 1000-1200, kan eventueel nog wat van afgeweken worden. Zal voornamelijk dienen om test drive unlimeted die er zit aan te komen, te spelen. Ook moet de pc comfortabel werken (lees = snel :p).
Wat heb ik samengesteld:

CPU: e6600, € 293,63
==> heb die zelf ook zitten, draait als een tierlier.

mobo: P5W, € 193,98
==> hier zit er al draadloos op, waar je anders nog eens 30 euro bijbetaald voor een pci wifi kaartje.
kies je dan een p5b + wifikaarte, kom je op 140 euro ongeveer, dan blijft die 50 euro verschil het nog wel waard dacht ik. Mobo heb ik zelf ook trouwens :)

RAM: OCZ OCZ2G9002GK, 2048 MB, DDR2, PC7200, 900 MHz, 2 x € 185,35
==> hier twijfel ik nog wat over. Dit is OC geheugen volgens azerty.nl, maar pc5200 valueselect van crosair is duurder. Betaal je nu gewoon zo veel meer voor het merk crosair of wat?

cpu koeler: Scythe Infinity € 38,04
==> Schijnt de beste te zijn :)

grafische kaart: hier twijfel ik sterk voor, kies ik al voor de dx10: 8800GTS of de x1950xt.
Ik heb ook gezien dat je de 8800GTS met verschillende hoeveelheid ram geheugen (320 of 640) kan kiezen.
Kies ik best zo veel mogelijk met betrekking tot de toekomst, of hou ik het op 320ram?

kast: antec sonata 2, € 104,16
==> beste bang for buck dacht ik zo.

Alle bedenkingen zijn welkom :)

[ Voor 19% gewijzigd door crazyheinz op 18-02-2007 14:29 ]

Verwijderd

Net systeeem, alleen neem wel een aparte A-merk voeding

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Waarom geen P5B Deluxe? Wat voor harde schijf komt er in? DVD brander? Waarom heb je die onderdelen gekozen?

Oftewel: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

En ik weet niet wat jij low/mid-end vindt hoor, maar dit is gewoon high-end :D .
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:23:
Net systeeem, alleen neem wel een aparte A-merk voeding
En waarom een aparte voeding?

[ Voor 26% gewijzigd door hello_moto op 18-02-2007 14:24 ]

Verwijderd

En dit noem jij een low-end pc :P, dit is toch echt een highend pc... Maar corsair is een beter merk met 99 maanden garantie op de reepjes... Kies zelf maar welke je dan neemt...
De gpu zou ik een 8800 GTS nemen (POST JE EISEN WAT WIL ERMEE GAAN DOEN, EN BUDGET) dan ben je klaar voor dx10, en neem dan de 320mb versie als je toch niet veel gamed....
verder wel ok

Verwijderd

En ik weet niet wat jij low/mid-end vindt hoor, maar dit is gewoon high-end :D .
[...]
En waarom een aparte voeding?
als er al een in de behuizing zit, ist niet echt al te best, dus een andere voeding lijkt me wel handig

Verwijderd

@Daspark

Weer zou iemand die alleen maar psus neemt waar enermax opstaat. ANTEC LEVERT PRIMA VOEDINGEN.. Ik heb de sonata 2 ook en is niks mis mee. Een prachtige kast, met een lekkere stille voeding. AL dat gezeur hier van neem een A merk ANTEC IS EEN A-MERK.. Blijkt maar weer eens dat mensen elkaar maar napraten en er zelf niks vanaf weten...

• crazyheinz
Ikzelf heb een antec p180b en dus een apparte voeding, maar dat maakt het prijskaartje serieus wat duurder natuurlijk. Mijn gedacht is antec inderdaad een A merk, en gaan die sonata 2s goed over de toog.
Ik vind ze lelijk, maar dat kan die vriend van mij niet schelen :P

[ Voor 43% gewijzigd door crazyheinz op 18-02-2007 14:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:28:
@Daspark

Weer zou iemand die alleen maar psus neemt waar enermax opstaat. ANTEC LEVERT PRIMA VOEDINGEN.. Ik heb de sonata 2 ook en is niks mis mee. Een prachtige kast, met een lekkere stille voeding. AL dat gezeur hier van neem een A merk ANTEC IS EEN A-MERK.. Blijkt maar weer eens dat mensen elkaar maar napraten en er zelf niks vanaf weten...
Als normaal advies niet eens gewaardeerd wordt :? ik probeer alleen maar te helpen :|
ik zeg toch ook neit dat het _MOET_ ofzo

Edit: leer mn naam schrijven aub ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 14:32 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Antec is ook een a merk, maar die 8800GTS heeft volgens specs minimaal 450watt nodig en daar zit hij nou precies op wil hij later uitbreiden kan het zo zijn dat zijn voeding het niet meer trekt

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:28:
@Daspark

Een vriend van mij heeft ook een Antec Sonata 2 en de voeding daarvan is al 2 keer weggeweest voor RMA in een half jaar. Dus wat jij zegt klopt ook niet helemaal ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

dit zou ik geen low/mid end systeem willen noemen.

als ik jou was zou ik een SLI moederbord nemen, en een 8800GTS 320Mb kaart nemen.
kun je in de toekomst altijd nog goedkoop upgraiden naar een SLI configuratie.

kijk eens naar de "Asus P5N32-E SLI" dit bord zit rond jou budget.

als je SLI ready wil zijn, zou ik ook nu alvast een andere kast en voeding nemen, een coolermaster kast zonder PSU, en een sirtec (niet te duur en toch erg goed zie de tweakers voedingen test) voeding van minimaal 500watt)

ook zou ik de scythe ninja nemen in plaats van de infinity. deze koelt evengoed, en is minder zwaar, en je kan eventueel als je niet te veel overclocked en een case fan instaleerd zonder fan draaien.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
SLI is niet rendabel als je sli neemt moet je meteen 2 high end kaarten kopen en aangezien dat geen zin heeft omdat je met 1 goede kaart als genoeg hebt.

Bovendien als je na een half jaar een 2e kaart koopt zijn er al weer nieuwe kaarten die met 1 kaart sneller zijn dan jou sli config van 2 oudere kaarten

Verwijderd

whiplash1990 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:34:
SLI is niet rendabel als je sli neemt moet je meteen 2 high end kaarten kopen en aangezien dat geen zin heeft omdat je met 1 goede kaart als genoeg hebt.

Bovendien als je na een half jaar een 2e kaart koopt zijn er al weer nieuwe kaarten die met 1 kaart sneller zijn dan jou sli config van 2 oudere kaarten
Mee eens :)

Verwijderd

dat is onmogelijk

stel ik heb een 8800GTS en een SLI ready moederbord.
na een jaar of 3 heb je genoeg van het terugschalen in games en besluit je je VGA te upgraiden.
Nvidia zit inmiddels midden in de 9series. dan kun je voor een zachteprijs nog een 8800GTS kopen.
En als je een kaart wilt die beter presteerd dan 1x8800 GTS moet je meer neer tellen dan dat je nu zou doen om een tweede 8800GTS te halen. Die éne kaart die sneller is als 2x een 8800GTS zal velemalen duurder zijn dan een extra 8800GTS.

ik draai nogsteeds een 6800GT

Het blijft zonde om een Graka niet meer tegebruiken, als je hem nog gewoon kan gebruiken, het is een goedkope upgraide oplossing.

even vertalen naar een huidige situatie.
ik heb een 7800GTX en een SLI bordje.
ik wil grafisch sterker worden, ik kan een 8800 GTS kopen, maar voor de helft van het geld heb ik een tweede 7800GTX voor sli. een enkele 8800 GTS presteerd ietsje beter maar kost het dubbele. dat is het toch niet waard?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
die P5N-E SLI is een geweldig bordje, koel alleen de southbridge bij - kost een tientje - en je zit gebakken. is een stuk goedkoper. verder: low/mid-end klinkt mij in de oren als E4300 of E6300. E6400 mss nog maar 6600 is niet meer low/mid-end :P 8800GTS ook bepaald niet.

dat RAM is cas5, maar gezien de whoppin' huge underclock die het zal ondervinden moet daar wel cas4 van te maken zijn als je niet echt sterk gaat overclocken :P voor die prijs, tja ff compatibiliteit uitzoeken :)

@dun gladste aal

... en toen wou je een DX10 game spelen. zit je daar, met je dikke DX9 SLI opstelling :+

• crazyheinz
zal ik met 450 watt genoeg hebben om de 8800GTS te trekken?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
crazyheinz schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:34:
zal ik met 450 watt genoeg hebben om de 8800GTS te trekken?
Aangezien er bij dergelijke kaarten een 450W voeding aangeraden wordt, zal dat wel gaan. Neem wel een A-merk, maar dat geldt in het algemeen.
iceheart schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:22:

... en toen wou je een DX10 game spelen. zit je daar, met je dikke DX9 SLI opstelling :+
En dus? :? Dat werkt gewoon. Maar SLI is imo wel wat onzinnig ja.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 20-02-2007 21:35 ]

• crazyheinz
@ROD: dus antec sonata2 zal dan een goede keuze zijn? :p

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
whiplash1990 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:31:
Antec is ook een a merk, maar die 8800GTS heeft volgens specs minimaal 450watt nodig en daar zit hij nou precies op wil hij later uitbreiden kan het zo zijn dat zijn voeding het niet meer trekt
Dat is helaas een beetje te kort door de bocht.
Het gaat om de 12V-lijnen. Die moeten samen meer dan 30 ampere kunnen leveren (als leidraad), de meeste 450W-voedingen zullen dat wel kunnen. Dus geven de videokaartbouwers dat als advies. Dan heeft 80% van de mensen geen probleem. Maar ja.. heb jij een sweex 450W dan heb je alsnog een probleem
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:34:
dat is onmogelijk

stel ik heb een 8800GTS en een SLI ready moederbord.
na een jaar of 3 heb je genoeg van het terugschalen in games en besluit je je VGA te upgraiden.
Nvidia zit inmiddels midden in de 9series. dan kun je voor een zachteprijs nog een 8800GTS kopen.
En als je een kaart wilt die beter presteerd dan 1x8800 GTS moet je meer neer tellen dan dat je nu zou doen om een tweede 8800GTS te halen. Die éne kaart die sneller is als 2x een 8800GTS zal velemalen duurder zijn dan een extra 8800GTS.
Dat geldt alleen als je die kaarten 2e hands wilt kopen
Bijv jouw 7800gtx-voorbeeld nieuw:
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• crazyheinz
Ik heb de antec titan als kast gekozen.
Ziet er ruim uit, niet onbelangrijk met die nieuwe kaarten en er zit een voeding in van 550W...

[ Voor 3% gewijzigd door crazyheinz op 21-02-2007 13:46 ]

Pagina: 1