Toon posts:

csv file naar excel importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 7.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen.
Ik heb een groot CSV file. Nu importeer ik dit in excel. Dat gaat goed.
Echter de kolommen waar cijfers in staan blijven tekst.
Deze tekst ziet er bijvoorbeeld zo uit: 1.000,20 eur. Hoe kan ik
a) bij het overhalen direct aangeven dat in deze specifieke kolom cijfers/waarden staan of
b) hoe kan ik in Excel een formule plaatsen zodat het tekst veld 1.000,20 eur weer een getal wordt?

Alvast dank

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 17:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan in de import wizard aangeven welk format elke kolom moet krijgen, en daar dus numeriek aangeven voor getallen.

Je valuta kolom daar zou ik eerst het woord uithalen (zoek en vervang in een teksteditor). En dan valuta opgeven voot die kolom. Let er wel op dat hij de kommas en punten goed interpreteerd.

Verwijderd

Topicstarter
op welk moment in de wizzard kun je dit doen?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 17:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

In stap 3 (van 3) in de wizard. En dat is de laatste stap. Je moet er door heen als je de wizard helemaal volgt dus je moet het vanzelf zien.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben even de weg kwijt.
ik heb een CSV file maar nu lukt het me niet meer om het in excel in kolommen te krijgen. Ineens zet ie alles (in excel) in 1 kolom. Wat doe ik fout?

Het moet worden (als het goed is) zo'n 25 kolommen in excel.
4 van de 25 kolommen bevatten getallen (euros en kg) en de rest is allemaal tekst. steeds"tekst"; of "getal";

De data in CSV format zien er als volgt uit: 01.2006;"Infant Nutrition - Formulas";"Formulas Super Premium";"Formulas Super Premium Starter";"00/06/NL10/1329622";"C.I.V Superunie b.a.";"52.2005";"00/06/NL10/1373035";"L5 NL Jumbo";"NL Small pack";"870,75 EUR";"";"0,0 %";"699,65 EUR";"";"0,0 %";"56 KG";"";"0,0 %";"0 EA";"";"X";"15 CS";"";"0,0 %"

kun je me hierbij helpen?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

je moet goed lezen wat er in de wizard gevraagd wordt! je gebruikt het ; teken om waarden te scheiden, dat moet je ook zo aangeven in de wizard.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:23:
op welk moment in de wizzard kun je dit doen?
Iig in excel 2003 *niet*. Het enige afdwingbare is de behandeling van cijfers als tekst, maar een tekst als 789 eur afdwingen als getal is teveel gevraagd. Wel mogelijk is ná importeren met een simpele zoek en vervangactie de niet numerieke tekens uit de kolom halen waarna je ze gewoon als getal kunt behandelen.
superduper schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:32:
In stap 3 (van 3) in de wizard. En dat is de laatste stap. Je moet er door heen als je de wizard helemaal volgt dus je moet het vanzelf zien.
Dit is dus een beetje optimistisch. Welke versie van Excel gebruik je?

[ Voor 22% gewijzigd door Lustucru op 18-02-2007 16:22 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij een oudere versie (copyright tot 2001...).
Wellicht kun je me anders helpen.
Zou het lukken om met een formule de tekst in een cel van "870.75 eur" (=tekst) om te zetten naar 870.75 (=getal)? Kun je bijv een formule maken die als resultaat heeft dat ie de laatste 4 posities verwijdert (spatie + 3 posities voor EUR)?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat ik al zei: zoek en vervang 'eur' door "". Als het perse in een formule moet, gebruik dan een combinatie van waarde en substitueren voor hetzelfde effect of een combinatie van links() en Lengte()-4.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:33
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:55:
Zou het lukken om met een formule de tekst in een cel van "870.75 eur" (=tekst) om te zetten naar 870.75 (=getal)?
Kolom selecteren en de tekst " eur" vervangen door niets "".
Verder misschien ook de punt "." vervangen door komma ",".

Verwijderd

het is mij gelukt aan de hand van deze topic. Als je goed leest kom je er idd uit. Bedankt. _/-\o_
Het waren namelijk 750 regels , en die wil je niet opnieuw met de hand invullen. :X
Pagina: 1