Ik heb nu een raid 0 setje, 2 nieuwe Hitachi 7K160, maar ik kan de temperatuur niet uilezen. Wat heb ik geprobeerd: Speedfan, D-temp, MBM5, en de Dos-achtige Hitachi utility om HD te testen. Allemaal vonden ze niks over de temp. Dus kan je wel temp. uitlezen op een Raid? Of ja, mijn HD's hebben geen sensor, dat kan ook natuurlijk....
Welke chipset? De RAID-chipset moet wel SMART ondersteunen, veelal doen ze dat niet (of de driver).
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
je zou kunnen proberen met een tootlje van hitachi de SMART-gegevens te bekijken? of probeer de smart via speedfan te kijken. daar zit soms ook een temperatuur-thiny bij?
sig
ich5R chipset (Intel). Ik heb met Hitchi tool smart bekeken, zag er prima uit, maar geen temp. daaro.
[ Voor 64% gewijzigd door Sjah op 18-02-2007 14:07 ]
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Op mijn P5B deluxe zijn de temperaturen van mijn Seagate schijven wel uit te lezen (niet in RAID) en de temperatuur van mijn Hitachi 7K160 x2 is met geen mogelijkheid uit te lezen. Nu vind ik het niet zo'n groot probleem, maar wel raar
Voor het uitlezen van SMART waarden zoals de temperatuur van de afzonderlijke schijven in een RAID set ben je over het algemeen een stuk software nodig die, wanneer het beschikbaar is, geleverd wordt bij de RAID controller. Zo is mijn RAIDcore controlle voorzien van een stuk software waarmee ik alle 8 schijven afzonderlijk kan aflezen.
De standaard software werkt over het algemeen niet in combinatie met een RAID controller, daarnaast moet de RAID controller het uberhaubt ondersteunen.
De standaard software werkt over het algemeen niet in combinatie met een RAID controller, daarnaast moet de RAID controller het uberhaubt ondersteunen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Pagina: 1