Performance probleem in C&C Generals: Zero Hour

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:50
Ik heb sinds een tijdje een heel raar probleem met C&C Generals ZH.

Nadat ik ongeveer een kwartier gespeeld heb gaat het spel ontzettend schokkerig, terwijl ik het eerste kwartier de hele tijd kan spelen met zo'n 50FPS. De framedrop komt ook in één keer en gaat ook niet meer weg. Als ik het spel opsla, Zero Hour afsluit, weer opstart en het spel weer laadt gaat het weer 15min prima.

Ik had dit met mijn vorige pc (Athlon XP 1900, 384MB, GeForce 6200) ook al. Ik vermoed nu zelf dat mijn hardeschijf de boosdoener is omdat dit het enige onderdeel is dat ik heb meegenomen uit mijn vorige pc.

Ik speel het spel op 1440x900 met alles op z'n hoogst, maar ik heb het probleem ook in 800x600 met alles op low. Aan mijn specs zal het ook niet liggen denk ik. (Opteron 144, 1280MB, GeForce 6600)

Iemand enig idee wat het kan zijn? Zou het aan mijn hardeschijf kunnen liggen? Ik heb overigens geen problemen met andere games.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien zijn je cd's niet goed? Had ik ook, dan schokte die om de 5 sec. Andere cd's geprobeert (van iemand anders) en het werkte wel goed :).

Goedkoop bellen via VoIP

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 09:17
Begint je virusscanner te scannen ofzo?
Kijk of er geen geplande taken zijn.

• Cpt.Iglo
Andere cd's heb ik al geprobeerd. Ik had eerst de "normale" versie van ZH op m'n pc staan, maar nu gebruik ik die van The First Decade. Heb met allebei hetzelfde probleem...

De virusscanner kan het ook niet zijn omdat ik het probleem alleen met dit spel heb. Het gebeurd ook steeds op een vast moment dat ik de framedrop krijg, ongeacht hoe lang ik de computer al aan heb staan. Het lijkt me dan sterkt dat precies op het moment dat ik ZH speel de virusscanner na een kwartiertje begint te scannen :p
Overigens heb ik automatisch scannen uit staan.

Bedankt voor het meedenken allebei :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Iglo op 18-02-2007 15:46 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens een image te downloaden van gamecopyworld punt com

En daarmee te spelen, weet je zeker dat het geen slechte cd is.

Schokt het altijd in dezelfde map? Probeer eens andere (Zero Hour heeft slechte pathfinding in bepaalde maps)

Merk je ook verschil in het aantal units? Start eens een spel op waar alleen jij inzit, en laat het spel eens 15 minuten staan. Heb je het dan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Cpt.Iglo
Snakiej schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:33:
Probeer eens een image te downloaden van gamecopyworld punt com

En daarmee te spelen, weet je zeker dat het geen slechte cd is.

Schokt het altijd in dezelfde map? Probeer eens andere (Zero Hour heeft slechte pathfinding in bepaalde maps)

Merk je ook verschil in het aantal units? Start eens een spel op waar alleen jij inzit, en laat het spel eens 15 minuten staan. Heb je het dan?
Een image heb ik ook al geprobeerd, helpt helaas ook niets...
Ik heb het probleem tot nu toe in elke map gehad, maar heb nog niet alle maps geprobeerd. Zal dus zo nog even een andere map proberen. ;)

Wat het aantal units betreft maakt het niet uit, als ik een spel laad waarmee ik al een complete bases + veel units heb schokt ie ook pas na een kwartier.

Verwijderd

Ik heb ook veel performance problemen gehad met Generals (speel het ondertussen niet meer).
Na veel uit zoekwerk via google kom je 1 ding erg vaak tegen: memory leaks.
Het schijnt dat Generals nog al slecht gecoded is waardoor deze erg traag wordt na enige tijd.
Niet veel aan te doen dus anders dan veel geheugen.
Maar ik heb 3 gig intern en Zero hour gaat nog traag na een half uur.
Pagina: 1