Sony FW900 trilled beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 21:19
Hoi,

ik heb net een 2e hands sony FW900 24" CRT monitor gekocht.
Maar nou ik 'm aangesloten heb trilt het beeld rechtsonderin terwijl de refresh rate op 85 hz staat. (resolutie op 1920x1200 of 1600x1000)

Zou dit aan de monitor liggen of aan m'n videokaart?

ik heb geforce 6800gt btw.

[ Voor 6% gewijzigd door tabakje op 18-02-2007 13:26 ]

Verwijderd

als het met je oude monitor niet zo is licht het aan je monitor, probeer voor de zekerheid de monitor ff op een ander PC

• tabakje
op 1280 x 800 op 100 hz heeft ie geen last van trouwens

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:57
waar heb je dat beeldscherm gekocht? ben ook op zoek naar dat type...

heb je n beetje goeie kwaliteit kabel eraan zitten? had het met mn compaq p1220 (22inch) ook...2 filters/spoelen op de kabel gezet, scheelde heel veel

• tabakje
AgoNitE schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:26:
waar heb je dat beeldscherm gekocht? ben ook op zoek naar dat type...

heb je n beetje goeie kwaliteit kabel eraan zitten? had het met mn compaq p1220 (22inch) ook...2 filters/spoelen op de kabel gezet, scheelde heel veel
ik zal eens de kabel van m'n oude beeldscherm eraan hangen.

ik heb 'm via marktplaats gekocht, maar je komt ze bijna niet meer tegen (maar 1 keer in de 1 a 2 maanden ofzow).

• agoNITE
hm spijtig, vind t erg mooie schermen van wat ik lees in reviews en van gebruikers hoor...plus je kan je xbox 360 erop aansluiten, hd schermpie

• tabakje
hmmmzz, das vreemd, nu ik een uurtje ben bezig geweest en 'm weer op 1920x1200 zet heeft ie nergens last van :D

moest ie nog ff opwarmen ofzow? of misschien een beetje door elkaar geschut tijdens de rit...

• agoNITE
Oh das goed mogelijk hoor!
zowiezo zijn grote CRT schermen gevoelig voor verplaatsingen...Degauss optie ook al eens gedaan?
als ik mijn pc aanzet na een nacht uit te zijn geweest, is het beeld ook niet beeldvullend...kwartier/half uur later is het helemaal bijgetrokken en ziet alles er perfect uit!

die persoon waarvan jij t scherm gekocht hebt, weet je zo of hij er in de toekomst meer kan krijgen?
en wat heb je ervoor betaald?

• tabakje
AgoNitE schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:15:
Oh das goed mogelijk hoor!
zowiezo zijn grote CRT schermen gevoelig voor verplaatsingen...Degauss optie ook al eens gedaan?
als ik mijn pc aanzet na een nacht uit te zijn geweest, is het beeld ook niet beeldvullend...kwartier/half uur later is het helemaal bijgetrokken en ziet alles er perfect uit!

die persoon waarvan jij t scherm gekocht hebt, weet je zo of hij er in de toekomst meer kan krijgen?
en wat heb je ervoor betaald?
Nee die had er maar 1tje, maar die van mij staat wel weer op marktplaats, ik vind 160W verbruik achteraf gezien toch best veel aangezien die best veel aanstaat hier.

Verwijderd

CRT's zijn altijd gevoelig voor electromagnetische velden. Helaas geldt dat 'hoe beter de CRT, hoe gevoeliger voor EMF-interferentie': hoe groter het oppervlak hoe gevoeliger, hoe energiezuiniger hoe gevoeliger, hoe groter de diepte van de vacuumbuis hoe gevoeliger. CRT's met een zogenaamd schaduwmasker (de 'opvolger' van de trinitron-buis) zijn ook nog weer gevoeliger dan die met een gewoon puntraster. Kortom, gezeik.

Er is een aantal oplossingen voor: verplaatsen, niet met de achterkant tegen een muur zetten (interne bekabeling!), degauss (als de storing het gevolg is van een DC- ipv een AC-veld), storingsbron uitzetten (koelkast, airco, straalkachels en/of ouwe rommel op het huisnet).

Als het nu over is, dan heb je geluk, mocht je er weer last van krijgen dan moet je het bovenstaande maar eens proberen. Verder geldt nog dat sommige schermen op 120 Hz minder gevoelig zijn voor interferentie, omdat dat precies twee keer de lijnamplitude van 60 Hz is. De meeste problemen zou je krijgen op 90 Hz.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt mij in de oren als een TV die ernaast staat...

Heb zelf een W900, de voorloper van de FW900, en als ik mijn "TV" (nouja, oude RGB monitor waar m'n DTV box op aangesloten is) aanzet begint de W900 weer te trillen. Maarja, ik kijk +-1u TV per week waarvan de helft op mijn werk, dus nooit moeite genomen er een oplossing voor te verzinnen ;)
Als het nu over is, dan heb je geluk, mocht je er weer last van krijgen dan moet je het bovenstaande maar eens proberen. Verder geldt nog dat sommige schermen op 120 Hz minder gevoelig zijn voor interferentie, omdat dat precies twee keer de lijnamplitude van 60 Hz is. De meeste problemen zou je krijgen op 90 Hz.
In de VS ja :o

Hier werkt AC met 50Hz, dus is 100Hz het minst gevoelig en 75Hz het meest :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:40:

In de VS ja :o

Hier werkt AC met 50Hz, dus is 100Hz het minst gevoelig en 75Hz het meest :z
Dat is waar. Op zich weinig relevant voor de redenering, natuurlijk, alleen voor de uitvoering kan het wat lastig zijn :P

Ik kan overigens empirisch bevestigen dat het geen drol uitmaakt of je de refreshrate op 50, 100 of whatever Hz zet als je echt last hebt van groffe interferentie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt af van type interferentie. Hier maakt het wel degelijk uit met 50Hz uit de onafgeschermde RGB monitor. Als mijn W900 op 76Hz draait (mijn standaardinstelling), dan is het niet uit te houden, maar draai ik op lagere resolutie op 100Hz dan heb ik er beduidend minder last van.

Maar goed, beste oplossing is idd zorgen dat je geen interferentie hebt :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.