Toon posts:

Kingston geheugen altijd Cas 2-2-2 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek op pricewatch en zie dat de geheugen prijzen de laatste paar dagen behoorlijk gekelderd zijn,maar wat is het beste Cas 2-2-2 geheugen? Kingston?

Verwijderd

Mushkin

Verwijderd

Yepp Mushkin, maar dat kost veel meer dan Kingston. Kingston is ook echt niet slecht, maar mushkin wil net weer een paar mhz'tjes hoger...

Greetz

Verwijderd

Hey, ik weet niet of je erin geinterresseerd bent, maar ik bij Informatique dat beruchte Dane-Elec geheugen gekocht, met Infineon chippies, en het deed het gewoon op 140Mhz, Turbo timing en CAS2!!!

En dat voor maar 149 piek!
Ik haalde met de Sisoft Memory Benchmark wel 598MB/s!!! >:)

Dan zou ik er gewoon 2 van kopen en niet dat dure geheugen!

Believe me, ik heb ook 3 maanden lang getwijfeld!

Cheers!

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 20:23 schreef Santana het volgende:
Hey, ik weet niet of je erin geinterresseerd bent, maar ik bij Informatique dat beruchte Dane-Elec geheugen gekocht, met Infineon chippies, en het deed het gewoon op 140Mhz, Turbo timing en CAS2!!!

En dat voor maar 149 piek!
Ik haalde met de Sisoft Memory Benchmark wel 598MB/s!!! >:)

Dan zou ik er gewoon 2 van kopen en niet dat dure geheugen!

Believe me, ik heb ook 3 maanden lang getwijfeld!

Cheers!
Interessant, Santana.

Maar wat gaf de SPD chip op dat geheugen aan? Wat ik wil weten is hoevaak het voorkkomt dat SPD tegenvallend CAS3 op PC133 modus aangeeft, terwijl het geheugen in de praktijk zonder problemen op >133MHz toch nog CAS2 kan draaien... M.a.w.: hoevaak zit de SPD er naast?

Iemand?

Verwijderd

In de wereld van het geheugen heb ik me tot nu toe niet zoveel verdiept...daarom een vraagje... wat betekent dat CAS 2-2-2 of 3-3-3??????

Verwijderd

Op dezelfde FSB snelheid zorgt 2-2-2 geheugen gewoonweg voor een hogere snelheid dan 3-3-3 of zelfs 3-2-2 geheugen (dat eerste cijfer houdt de CAS latency in). Het heeft in elk geval te maken met hoe snel de computer gegevens kan ophalen van en opslaan in het geheugen. Dus CAS2 (of nog beter: 2-2-2) geheugen is duurder, maar sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar voor het Dane Elec geheugen ga, is inderdaad niet duur en hoor er goede berichten over.

Bedankt.

Verwijderd

ik heb een half jaartje geleden 2 64Mb strippies van het supermerk ;) M-tech gekocht die zoemen nu lekker op 105Mhz Cas2-2-2 die koste ook maar 85 piek per stuk. ik denk dat je met duurder geheugen gewoon meer zekerheid koopt, die goedkope stipjes willen ook wel op een hogere snelheid, maar bij dat merk spul ben je er gewoon zeker van.

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
Heb ook M-tek. Een reepje van 256 Mb. Het loopt op 145 MHz; cas 2. Ik heb er toen nog 339,- voor betaald (3 maanden terug).

Verwijderd

is pc133 geheugen in de pricewatch dan altijd cas 2???
soms staat er8ur dat het cas 2 is, als het er niet achter staat, is het dan cas 3???
:?

Verwijderd

ik had Mtec geheugen en het werkte niet eens op de aangegeven waarde. De andere die ik had kon ik voor geen meter overklokken. Dat Dane-elec geheugen schijnt wel aardig te zijn al hoor ik ook verhalen van mensen die hem voor geen meter hoger krijgen dan 133MHz Cas 3-3-3.

Mushkin geeft daarentegen met de Rev3 geheugen een garantie dat ie 150 MHz op CAS 2-2-2 kan lopen. Alleen daar betaal je voor (momenteel 299 voor 128MB en 578 voor 256MB)

standard draait de meeste geheugens op CAS 3 en daar gaat de Pricewatch dus ook van uit. Als het standard CAS 2 is dan wordt dat aangegeven.
Pagina: 1