[XHTML] Uitlijningsprobleem Firefox

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik ben voor iemand bezig om een formulier te maken waarop mensen zich kunnen inschrijven voor een evenement. Affijn, heel spannend allemaal, ik heb dus een probleem.

Ik was bezig met het formulier toen ik zag dat het wel een erg lange pagina begon te worden. Dus ik besloot om 2 div's aan te maken en de linker <div> naar links te laten floaten zodat de rechter <div> er naast kwam te liggen.

Dit lukt wel, maar nu heb ik het probleem dat de <h3> kopjes in Firefox niet meer recht naast elkaar staan. In Internet Explorer is er geen enkel probleem, maar ik wil het gewoon opgelost hebben omdat er zat mensen met Firefox werken, waaronder ik zelf :).

Uiteraard is alles XHTML 1.0 Strict geschreven.

Hier is het formulier incl code te zien.

Dit is waar het om draait:

Internet Explorer
Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/IE.JPG

Firefox
Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/FF.JPG

Door het verwijderen van dit stuk code staat alles in Firefox op één lijn, maar dat moet uiteraard op die plek blijven staan:

HTML:
1
2
<h2>INSCHRIJVING    Drie Noordelijke Provincien Puzzelrit 2007</h2>
            <p class="headertekst">U schrijft zich hierbij in voor de DNP Puzzelrit 2007 op 24 juni 2007 en gaat akkoord met de Algemene Voorwaarden. (linkje naar Algemene Voorwaarden)</p>

Verwijderd

Ik zie nergens de class="headertekst" in de css staan, misschien dat het daaraan kan liggen?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geeft het rechter blok ook een float left en vervang de padding-right door een margin-right (al is dat laatste meer omdat het netter is dan dat het iets fixt ;))

• mcdronkz
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:07:
Ik zie nergens de class="headertekst" in de css staan, misschien dat het daaraan kan liggen?
Klopt, daar moet ik nog wat mee gaan doen. Maar nee, als ik dat attribuut verwijder gebeurd er niks.

• mcdronkz
King_Louie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:08:
Geeft het rechter blok ook een float left en vervang de padding-right door een margin-right (al is dat laatste meer omdat het netter is dan dat het iets fixt ;))
Werkt ! Thanks !

Snap alleen niet zo goed waarom dat wél werkt ? Wordt 'ie dan echt op dezelfde hoogte tegen het linker blok aangedrukt o.i.d. ?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mcdronkz schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:10:
Snap alleen niet zo goed waarom dat wél werkt ? Wordt 'ie dan echt op dezelfde hoogte tegen het linker blok aangedrukt o.i.d. ?
De H3 met daarin Volkswagen duwde het zaakje scheef. Door de rechter kolom ook een float te geven, wordt deze niet breder dan strikt noodzakelijk. Aangezien de H3 met een default width: auto dan niet breder zal worden dan deze kolom, kan ie het zaakje niet meer door elkaar gooien. :)

Overigens kan ik je voor dit soort problemen de web developer extensie in Firefox aanbevelen. Hiermee kun je precies zien welke elementen waar ruzie lopen te zoeken (via Style information onder het CSS menu).
Pagina: 1