Toon posts:

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

We hebben zonet een nieuwe laptop gekocht, alles vers geïnstalleerd etc. met windows xp sp2 ook drivers voor de netwerkkaart, een realtek standaard kaartje, maar nu wil hij geen verbinding maken met het internet?
De vaste pc waar ik nu dit bericht op typ maakt wel verbinding met het internet met dezelfde kabel (daaraan ligt het dus niet) en dezelfde instellingen (autom ip etc. toewijzen rest ook hetzelfde)

Waaraan kan dit liggen?? Kan ik ook manueel proberen de ip en dns etc. over te zetten die deze vaste pc toegewezen krijgt, en waar kan ik die vinden?

Het is erg rot dat mijn laptop momentel niet werkt, alle hulp wordt ten zeerste geapricieerd!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 14:47
Verbind je met een router of rechtstreeks met het modem? Wie is je internet provider? Chello bijvoorbeeld identificeert je verbinding met je mac adres van je computer, als het mac adres veranderd (andere netwerkkaart/computer dus) krijg je geen verbinding totdat je dit aanpast (vereist dat je het modem even opnieuw opstart).

Meer informatie is dus wel gewenst..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02
Bij @home moet je veelal ook even je modem aan/uit zetten (15secs) nadat je er een andere pc hebt aangehangen (of andere router e.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 18-02-2007 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon rechtstreeks op een modem, het is telenet (belgisch) anders gewoon even modem aan en afzetten?
EDIT: ik zal het eens proberen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn modem uitgezet, kabel in laptop gestoken, en modem weer aangezet en jammer genoeg nog steeds geen verbinding...pingen geeft ook niets.

zou het gaan om de ip en dns etc instellingen die deze pc heeft waar ik nu op zit over tez etten naar die laptop (dus manueel intikken gewoon) aangezien de error zegt dat hij geen netwerkadres krijgt?

alle hulp wordt zwaar geapricieerd!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 12:50 ]

Verwijderd

Toevallig niet een overenthousiaste virusscanner (denk aan een 90 dagen versie van Norton Internet security oid) waar je de vraag "netwerk blokkeren? " niet goed hebt gelezen en nu in de penarie zit :S ?
Kom in mijn werk regelmatig NIS, Kaspersky , Panda en Antivir scanners tegen die de boel vernaggelen, na deinstallatie, reboot pc is het probleem vaak opgelost. Herinstallatie van het schuldige pakket en dan goed lezen wat er wel en niet geblokkeerd dient te worden lost het vaak definitief op.. just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het zeker niet, is een nieuwe laptop waar enkel nog mar de basics opstaan die meegelverd zijn, zo'n (rot-)zelfinstallerend windows xp (waarin je niet kunt instellen hoeveel partities je wil op je harde schijf :S ) en microsoft works, en dat is het...ik ga er nu met m'n usb stick een virusscanner (bitdefender) en zo opzetten, en ik ben de nieuwste realtek driver aan het downloaden (ik denk niet dat dat het is maar wie niet waagt...). Heb ook al verschillende keren heropgestart met de internetkabel erin, maar ook geen oplossing...

weet jij of het zou gaan om de instellingen waarmee deze pc op het net zit (die dus automatisch toegewezen worden) op m'n laptop te zetten, en waar ik ze zou kunnen vinden? Ik ben geen computer kenner en dat lijkt mij het meest logische, of zit ik er naast?

BTW heb m'n firewall ook al uitgezet, zet ik automatisch uit ik betrouw dat niet echt...is dus een erg 'clean' systeem!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste drivers, heropgestart, nog steeds noppes :/ ;(

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
uitvoeren
cmd typen en enteren
ipconfig /all typen
wat krijg je dan?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
na wat zoeken kwam ik trouwens dit Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden... antwoord tegen,
code:
1
Je moet naar Configuratiescherm gaan, Software, Windows Onderdelen Installeren, en dan alles wat met het netwerk te maken heeft installeren! Dat is alles!

maar het probleem is nu dat ik bij die laptop enkel 'recovery dvd's' meegekregen heb, één voor xp en één voor ms works...en bij het installeren vraagt hij naar een bestand die op de xp cd staat! om gek van te worden :(
nog andere mogelijke oplossingen? Ik heb wel nog een cd liggen van xp home sp2 bij mij thuis, maar ik ga pas morgen naar huis :( en het kan evengoed iets anders zijn...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:31:
Toevallig niet een overenthousiaste virusscanner (denk aan een 90 dagen versie van Norton Internet security oid) waar je de vraag "netwerk blokkeren? " niet goed hebt gelezen en nu in de penarie zit :S ?
Kom in mijn werk regelmatig NIS, Kaspersky , Panda en Antivir scanners tegen die de boel vernaggelen, na deinstallatie, reboot pc is het probleem vaak opgelost. Herinstallatie van het schuldige pakket en dan goed lezen wat er wel en niet geblokkeerd dient te worden lost het vaak definitief op.. just my 2 cents
ik heb wel eens bij me pa op werk een aantal panda's gezien die gewoon het internet platleggden omdat de licentie iswas verlopen.... (verwijderen van panda en restart lostte het op)
zelf heb ik dat eens met nis gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-02-2007 15:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bij de computer waar ik nu zit krijg ik dan idd het ip adres, dns gateway etc.

ik heb het eens ingevoerd in m'n laptop bij eigenschappen, en hij gaf die error niet meer dat er geen verbindingsmogelijkheden waren, maar als ik pingde dan vond hij evengoed www.telenet.be niet...

ik heb nu alles weer op auto gezet bij de laptop en ipconfig /all ingetikt en kreeg dit:

ip adres: zelfde als bij deze vaste pc die wel werkt
subnetmasker: zelfde als bij deze vaste pc die wel werkt
standaardgateway: niets
en daaronder dus ook niets (geen DNS of zo)

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:52
Cross of Straight kabel?

- knip -

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
probeer eens te pingen naar 195.130.131.38
(of gewoon te openen in je browser)

Dat is het ipnr van telenet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
rechtstreeks op mijn modem, een straight kabel dus (standaard utp kabel die door telenet gelegd wordt, werkt wel bij m'n vaste pc waar ik nu dus op typ)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
verwijder al die beveiligingssoftware
vaak is uitschakeld namelijk wat anders dan het zou moeten betekenen

PSN: djmurcielago

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb je uberhaupt al eens op de site van telenet gekeken?
ik zie daar namelijk verschillende methode's om je settings goed in te stellen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
@murcielago:
Er staat enkel windows firewall op, weet niet hoe ik die moet verwijderen, maar staat wel uitgeschakeld

Ik heb juist eens gekeken naar de website van telenet, in alle eerlijkheid nog nooit gedaan :X , maar staat niets nieuws in, die basisconfiguratie heb ik ook op m'n laptop, is dezelfde ook als op m'n vaste pc waar het wel werkt. :?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dus ook net bios over tcp uitgezet etc? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Raymond P
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:51:
[...]

rechtstreeks op mijn modem, een straight kabel dus (standaard utp kabel die door telenet gelegd wordt, werkt wel bij m'n vaste pc waar ik nu dus op typ)
Dan heb je wss een cross kabel nodig. Heeft m´n broertje ook met z´n laptop.
(op de livebox van orange)

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
zo ik begrijp er niets meer van...we zitten nu bij mij thuis, we hebben thuis een netwerk met router etc, en de laptop maakt perfect verbinding met het internet, ik typ dit bericht op die laptop!!!

zou ik nu een crosscable nodig hebben bij mijn vriendn thuis omdat ze rechtstreeks verbinding maakt met het internet via een modem, zonder router??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dus nog eens even duidelijk samenvatten:

Probleem:
De laptop kan geen of beperkte verbindingsmogelijkheden maken op het netwerkt bij mijn vriendn thuis.
Laptop is een nieuwe, vers geïnstaleerd met xp home SP2, een siemens camilo m1424, realtek kaartje.

Netwerk bij haar thuis is van Telenet, er wordt één kabel getrokken van de modem rechtstreeks nar boven (geen router of iets dergelijks) met een gewone UTP kabel (straight).

Er staat bij haar thuis al een vaste pc op, packard bell jaar oud, nu neemt ze gewoon de kabel die in die pc stak en steekt die in die laptop (dus geen cross van de vaste naar de laptop nodig of zo, het blijft dus rechtstreeks op de modem aangesloten via een utp straigt cable).
Op die vaste PC werkt het internet wel perfect, ip en dns etc worden automatisch toegewezen.

Rariteit:
Bij mij thuis hebben we een thuisnetwerk van de zaak, we gebruiken ook Telenet, router ertussen, en dan dus weer utp straight cable (standaard).
hierop werkt haar internet perfect! Ik hoefde geen aanpassingen te maken of iets dergelijks, we sloten hem aan en het werkte subiet.

Vraag:
Met al deze gegevens, is het niet mogelijk om één duidelijke oorzaak te vinden hiervoor? Als er nog gegevens nodig zijn hoeft u die maar te vragen!

Verwijderd

Topicstarter
Raymond P schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:35:
[...]

Dan heb je wss een cross kabel nodig. Heeft m´n broertje ook met z´n laptop.
(op de livebox van orange)
kan je uitleggen waarom je een cross cable nodig zou hebben ipv een straight als je een laptop rechtstreeks op een modem wil aansluiten, en voor een vaste pc niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:27:
[...]

kan je uitleggen waarom je een cross cable nodig zou hebben ipv een straight als je een laptop rechtstreeks op een modem wil aansluiten, en voor een vaste pc niet?

Je kan beter vragen of de mensen beter lezen.
Hij geeft zelf al aan dat de kabel die hij nu gebruikt naar zijn vaste pc wel werkt. Sluit hij die aan op de laptop werkt het niet. Dus dan ligt het niet aan de kabel, maar ligt de oorzaak aan de laptop of aan de router. Ook geeft deze gebruiker aan nog geen virussoftware e.d. geinstalleerd te hebben. Toch gaan er nog mensen op in. Beetje triest...

Als je de kabel aansluit op je laptop, zie je dan dus wel dat windows xp om een ip-adres gaat vragen? Je had al een nieuwe driver gedownload zeg je... voor je deze installeerd, maak het oude eerst ongedaan in je apparaatbeheer en gooi daarna je netwerkkaart weg uit apparaatbeheer. Start de laptop opnieuw op en installeer dan de netwerkcontroller met de nieuwste driver.

Heeft dit nog geen resultaat dan zou ik de realtek testen. Dit kun je doen door bv je vaste pc en je laptop te verbinden met de utp kabel en op allebei een vast ip adres in te stellen.

PC : 192.168.1.100
Laptop : 192.168.1.101

Subnet allebei op 255.255.255.0
Gateway/dns/e.d. niet nodig.

UTP kabel aansluiten en pingen naar elkaar.
Krijg je geen reply dan denk ik toch voor 99% dat je kan twijfelen aan je realtek kaart...

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Lonecowboy, waarom werkt het internet wel gewoon bij hem thuis met een router ertussen. Er is niets mis met zijn netwerkkaart.

@killa_bee
Is er misschien extra software van Telenet geïnstalleerd op de PC waar het internet wel werkt? Sommige providers willen dat nog wel eens nodig hebben. Bij gebruik van een router schijnt het opeens niet nodig te zijn ofzo. Kijk eens of er iets tussen de Software lijst staat (Start > Configuratiescherm > Software) wat je niet kent of van Telenet kan zijn.
Test eens met je eigen router. Neem die mee naar waar het niet wil werken, sluit die boven aan en kijk dan of beide computers het internet op kunnen. Als dat werkt, dan is er iets heel vreemds aan de hand.
Hoe ziet het ip adres er eigenlijk uit wat je krijgt, is dat je directe internet ip adres, of is het iets van 10.0.0.24 of 192.168.1.5?

Commandline FTW

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 22:18
Sommige providers verlangen het zelfs om een exacte hostname op te geven... Zoals in Nederland bij @Home een zogenaamd CC-nummer als hostname op te geven. De PC heet dan CC123456789 ofzo. (Ik ga nu eens op de site van telenet kijken)

Staat niets over op de site... Laatste gooi die ik kan bedenken, IPv6 ? Lampjes op de laptop branden wel neem ik aan... (Netwerklampjes.)

[ Voor 23% gewijzigd door sander85 op 19-02-2007 14:06 . Reden: Op de site gekeken ]

Verwijderd

Het kan misschien ook zijn dat de internet verbinding aan je mac adres gekoppeld wordt. Dit is bij enkele engelse providers bijvoorbeeld ook het geval.

mogelijke 'oplossingen'
  • Spoof het mac adres van de pc op je laptop
  • Schakel het modem 2 uur (soms werkt het ook pas na 24 uur) uit en sluit dan je laptop er als eerste op aan.
*even gezocht op google en het blijkt dat telenet echt gebruikt maakt van mac filtering. waarschijnlijk helpt deze link je wel verder: Howto: Telenet op andere pc

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 14:31 . Reden: Added howto ]

• Raymond P
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:27:
[...]

Nope dat kan ik niet. Ik vind het ook maar stom. Het is een Dell laptop trouwens. ennuhh hij moet een straight kabel gebruiken.

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:14:
Het kan misschien ook zijn dat de internet verbinding aan je mac adres gekoppeld wordt. Dit is bij enkele engelse providers bijvoorbeeld ook het geval.

mogelijke 'oplossingen'
  • Spoof het mac adres van de pc op je laptop
  • Schakel het modem 2 uur (soms werkt het ook pas na 24 uur) uit en sluit dan je laptop er als eerste op aan.
*even gezocht op google en het blijkt dat telenet echt gebruikt maakt van mac filtering. waarschijnlijk helpt deze link je wel verder: Howto: Telenet op andere pc
sorry dat ik wat laat reageer, heb een week in brugge gezeten en ben pas sinds gisteren in gent, heb nu juist nog eens alles gelezen!

heel erg bedankt! Ik heb de stappen uitgevoerd zoals daar aangeraden, en heb nu ook internet op m'n laptop! bedankt om die info op te zoeken, alleen had ik het vast nooit gevonden! _/-\o_
Pagina: 1