Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik kan mijn mmc kaartje niet formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een probleem met mijn mmc kaartje voor mijn telefoon 6230i.
Ik heb dit kaartje van 1gb gekocht in oktober met een kaartlezer, ik wilde er gisteren nieuwe muziek opzetten, die muziek is op de computer ook te zien. :)
Daarna het kaartje in de telefoon, en de telefoon kon het kaarje niet meer lezen, ik heb geprobeerd het kaartje via de telefoon te formateren, lukte niet! :(
Daarna via de computer te formateren lukte ook niet.
Wie weet hoe ik dit kaartje kan formateren zodat hij weer kan werken op mijn telefoon???

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
is het kaartje niet op slot? (als dat gaat)
Anders vrees ik dat het kaartje gewoon stuk is, zeker als je ook niet via de pc kan formateren. Mij hebben ze ooit verteld dat je die kaartjes als FAT moet formateren, en niet als FAT-32, daar kunnen ze stuk van gaan.
Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel, normaal doen ze niet moeilijk daar over.

Verwijderd

Topicstarter
chundo schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:35:
is het kaartje niet op slot? (als dat gaat)
Anders vrees ik dat het kaartje gewoon stuk is, zeker als je ook niet via de pc kan formateren. Mij hebben ze ooit verteld dat je die kaartjes als FAT moet formateren, en niet als FAT-32, daar kunnen ze stuk van gaan.
Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel, normaal doen ze niet moeilijk daar over.
Ik woon in roemenie, de garantie is vaak tot de deur ook zegt het papier anders, het is zo moeilijk om voor garantie te gaan.
Het kan niet op slot zitten, ik had ook eerst geprobeerd via de telefoon te formateren dat lukte al niet,
mijn oude bestanden had ik via de normale manier van het kaartje verwijderd, gewoon met delete op de computer.

Verwijderd

Alleen als je FAT formatteert werkt de kaart in je telefoon, dus geen FAT32!
Stel dit dus in voordat je formatteert in je PC. Er hoeft verder niets ingesteld te worden, ook geen naam voor de kaart. Kies volledig, en niet snel, formatteren.
Daarna moet de telefoon de kaart weer gewoon kunnen lezen.

Mocht je PC de kaart niet meer herkennen in de kaartlezer kun je vanuit DOS, voordat de PC in Windows opstart, de kaart formatteren. Natuurlijk alleen als je XP hebt en USB ondersteuning.
Maar ik denk niet dat jouw PC de kaart niet kan formatteren.
Als je de kaartlezer hebt aangesloten en daarna de kaart in de lezer stopt, kun je dan met de rechter muisknop geen opties meer in beeld krijgen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 12:31 ]