ethernet>ethernet draadloos

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:45
ik heb een wireless router (speedtouch 570) maar de verbinding slaat er heel vaak uit :(
er zit 1 ethernet port in de modem maar me pa wil geen kabels door het huis :( :'(
dus zou ik iets anders moeten vinden
ik dacht zelf aan een ethernet van modem naar ethernet van me computer draadloos
heeft iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken (het mag niet te veel kosten)
ik heb wel een homeplug systeem gevonden van devolo maar dat kost 90 euro :|

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Die devolo apparaatjes werken wel heel goed, als je via het stroomnet wilt gaan is dat een prima oplossing.

• naaitsab
maar zouden ze ook werken met de speedtouch 570 ? is al een oud beesie of zou het apparaat gewoon de info omzette naar draadloos en voorderest er niks mee doen (dus geen driver nodig)

edit ff keke op site een duo set kost 100 pleuro |:( is dat niet een beetje duur voor een adaptor met 14 mb/s

edit2 Vraag:
Zijn de dLAN-toestellen compatibel met andere LAN-producten?
Antwoord:
De devolo dLAN-toestellen kunt u met alle andere devolo LAN-producten combineren. Of met alle toestellen die aan de IEEE 802.3-standaard voldoen
ik heb nl een gigabyte wlan pci adaptor die heeft ieee 802.11b/g zou die dus compadible zijn dat zou weer een extra plug schelen :*)

[ Voor 61% gewijzigd door naaitsab op 18-02-2007 12:05 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Hoe groot is de afstand? Hoeveel muren/verdiepingen, zit er veel storing (andere draadloze netwerken, magnetron e.d.)

Anders is het misschien goedkoper om te kijken naar een andere modem/router die die afstand wel kan overbruggen.

De Devolo dLAN heeft altijd minimaal 2 apparaten nodig, eentje die het signaal omzet naar het stroomnetwerk en eentje die dat weer opvangt en terugzet (of naar wireless omzet, maar die is nog veel duurder).

Heb hier zelf de 85 mbit versie draaien, vanaf me modem/router naar mijn switch 1 verdieping hoger omdat ik geen loze leidingen overheb. Werkt overigens prima, maar mijn internetverbinding is maar 6 Mbit dus heb geen snelheid getest.

• naaitsab
me comp staat 1 verdieping recht boven de modem en me pa's leptop in de kamer naast de modem
en we hebbe een 3mb/s internet abo maar me max internet snelheid is 300kb/s :s (meerdere malen getest ook 's nachts

if (!coffee) {
Work = false; }

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

naaitsab schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:55:
we hebbe een 3mb/s internet abo maar me max internet snelheid is 300kb/s :s (meerdere malen getest ook 's nachts
Het kan sneller in theorie, maar zo slecht vind ik het nu ook weer niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• naaitsab
maar de laptop van me pa is net een 56k :s
en bij mij valt ie best vaak uit :(

dacht zelf aan een speedtouch 780 is in de aanbieding bij planet onze provider.
we hebben nu een speedtouch 570

[ Voor 42% gewijzigd door naaitsab op 19-02-2007 15:47 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Ik zou eerder geneigd zijn om het bij een winkel te halen waar je het binnen een aantal dagen terug kan brengen mocht het toch niet helpen.
Je hebt hoe dan ook geen garantie dat een nieuwe router het probleem oplost namelijk. Als je er dan 1 koopt en het helpt niet is het natuurlijk wel fijn als je die dan terug kan brengen.

• naaitsab
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:43:
Ik zou eerder geneigd zijn om het bij een winkel te halen waar je het binnen een aantal dagen terug kan brengen mocht het toch niet helpen.
Je hebt hoe dan ook geen garantie dat een nieuwe router het probleem oplost namelijk. Als je er dan 1 koopt en het helpt niet is het natuurlijk wel fijn als je die dan terug kan brengen.
das wel een goed idee naar wat voor winkel zou ik dan gaan? in de buurt van alkmaar

if (!coffee) {
Work = false; }

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

naaitsab schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:55:
me comp staat 1 verdieping recht boven de modem en me pa's leptop in de kamer naast de modem
en we hebbe een 3mb/s internet abo maar me max internet snelheid is 300kb/s :s (meerdere malen getest ook 's nachts
Je begrijpt wel dat 3 Mbit niet 3 MB/s is toch? 3 Mbit = 3*1024/8 = 384 kB/s. Die 300 is dus wel aardig...

Verwijderd

300 is meer dan zat man >:)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Meer dan ongeveer 300 haal je niet over een 3mbit dsl. De rest verdwijnt aan overhead.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• naaitsab
overhead?
als ik wat download met een torrent programma dan kan ik bijna niet meer interneten snelheid is te laag en de max dl snelheid van het programma komt niet boven de 60-70

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Dan moet je de upload lager zetten (~30kB).

Wel netjes blijven sharen als je klaar bent met downloaden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 13:49 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Overhead, ja. Er wordt niet alleen maar platte tekst over het internet verzonden ;) Ook zaken als foutcorrectie en dergelijke moet je in acht nemen. Dit neemt enkele procenten van je beschikbare bandbreedte in beslag.

En dat internetten traag wordt wanneer je torrents aan hebt staan is heel normaal, ongeacht de downloadsnelheid van de torrents. Torrents maken continu heel snel nieuwe verbindingen aan met andere computers over heel de wereld. Je router moet dit allemaal bijhouden, en zeker de goedkopere modelletjes worden hier verschrikkelijk traag van. De enige oplossing is een duurdere router nemen, maar zelfs dan is sneller internetten geen garantie.

Wat betreft de vraag in je TopicStart: ik ben zelf ook absoluut geen fan van de wireless mogelijkheden van SpeedTouch. Mijn tip: koop een LinkSys Access Point. Kost je zo'n 5 tientjes, en perfect bereik en instelmogelijkheden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• naaitsab
ja aan zo iets dacht ik ook maar zou een nieuw type nie beter zijn ivm uitval en conectie problemen met vista (draait helemaal niet lekker het internet dan vista zelf is top :p )
en nog iets ik ben van plan om een oude comp te regelen en die als server te gebruike.
maar in mijn comp zit een wirless lan kaart van 108 mb/s maar daar kan ik niet mee interneten na 5 min slaat de verbinding eruit :(
dus zou een nieuwe deze kaart wel ondersteune is en gewone 802.11 b/g of g/b weet nie :9
ik heb nu verbinding via een speedtouch 120 (van signaal naar usb apparaat wenie hoe men dat noemt adapter ofzo iets) dit apparaat wil ik dan aan me server hange om deze ook te verbinden met internet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Mycom en Dynabyte hebben bijvoorbeeld binnen 8 dagen terugbrengen is geld terug. Zitten toevallig ook allebei in alkmaar geloof ik.

Wel netjes weer in de verpakking hea ;)

@Codecaster: heb jij wel s een Linksys WRT54G v5 of hoger te pakken gehad? :'( sindsdien zal ik voorlopig iig geen Linksys meer aanraden. Kaartjes waren ook niet bepaald denderend en de software liep regelmatig vast. Maar dat is uiteraard mijn mening over Linksys, dit was ook mijn enige ervaring met ze, en dat blijft voorlopig ook zo :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 15:37 ]

• naaitsab
mycom en dynabyte hebben allebij geen speedtouch maar op de site van planet http://www.planet.nl/planet/show/id=1896488 staat dat je 8 dagen bedenktijd hebt dan kunnen we hem eerst ffies uitproberen

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1