2 branders 2 IDE kanalen problemen

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:06
Hoi,

Ik heb dit nog niet op het forum kunnen vinden, dus hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb 2 IDE NEC branders (4551 en 7173) allebei aangesloten als MASTER op een eigen IDE kanaal. Als ik nu op beide branders een DVD inlees, of een DVD brandt op 16x, gaat dit niet op 16x, maar op 8x. (Als ik op een enkele brander brandt, gaat het dus WEL op 16x (voor de goede orde).

Het blijkt dat het branden +- 15-20 min duurt om die 2 verschillende dvd's te branden.

In eerste instantie had ik de branders allebei aangesloten op dezelfde kabel, met hetzelfde probleem.
Nu hebben ze dus allebei een eigen kabel, en werkt het nog steeds niet lekker.

Wie weet de oplossing.

Ik heb een A8N-E moederbord
AMD X2 3800 (OC naar 2,5Ghz)
2GB Ultra low latency corsair
6600 videokaart
2x 200GB raid 0 SATA 300
1x 500 GB Sata 300
1x 4551 brander Master IDE kanaal UDMA 33
1x 7173 brander master IDE kanaal UDMA 66

Gabriel

[ Voor 4% gewijzigd door Gabriel_Knight op 18-02-2007 09:53 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Eerste waar ik aan denk is DMA die uitstaat. Anders zou ik die 7173 er eens uitgooien en een andere proberen. De 7173 is nogal een rampending, op mijn werk hebben we er ook een aantal verkocht, maar die zijn allemaal teruggegaan vanwege vreemde brandproblemen, dus ook daar zou het prob kunnen liggen.

• Gabriel_Knight
Hmm

Ik heb even gecheckt of ze op DMA staan, en tja dat staan ze dus ook.
Ik heb zelf met de 7173 weinig problemen gehad. De kleine probleempjes die ik had was met DVD+R DL die niet correct gebrandt werden, een simpele firmware update loste dit probleem op.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Leessnelheid is voor elke apparaat verschillend, dit staat in de firmware, deze bepaald met wat voor snelheid er gelezen wordt.

Brand je 2 dvd's tegenlijk, is dit met 2 programma's of 1 programma die 2 branders aanspreekt?

• Gabriel_Knight
Ik brand 2 verschillende dvd's door 2x Nero 7 op te starten.
In Nero stel ik ze allebei goed in (goede brander kiezen per DVD)
Druk dan in beide programma's op branden, en branden maar.

Beide branders kunnen onafhankelijk van elkaar WEL op 16x branden maar niet gelijktijdig

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Je kan eens op www.cdfreaks.com kijken of vragen of dit mogelijk is, volgens mij is dit moeilijk in te stellen(in ieder geval met nero). Ik haalde dit ook niet op volle snelheid.
Probeer anders diverse software, misschien is er een die minder belastend is voor het systeem.

Met gear kun je wel 2 dezelfde dvd's branden, dus 1 brandsoftware en 2 dvd branders aanspreken.
Pagina: 1