Toon posts:

samsung dvd SH-S183A (sata) doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vraagje,want ik kom er maar niet uit en het is namelijk dat ik een samsung dvd SH-S183A (SATA) brander heb gekocht maar ik krijg hem maar niet aan de praat.Als ik windows start, brand net even het lichtje en daarna doet ie helemaal niks meer.??? hij staat wel goed in de bios en ook in apparaatbeheer.en geeft verder geen problemen/conflicten aan.Ik heb me al twee dagen blauw gezocht op google maar ik kan maar geen antwoord vinden nou ja 1 en dat is dat het misschien aan mijn chipset kan liggen? (nforce4) Weet iemand misschien hier wat vanaf?want ik snap er totaal niks meer van waarom hij het niet doet.

Bvb Dank

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

In de BIOS je sata controller niet per ongeluk op RAID modus staan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is niet het geval was dat maar waar dan was het probleem opgelost. :P

Kom er gewoon niet uit.Zelfs de DVD speler van Samsung (ook SATA) doet het ook niet. |:( ;(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wel handig als je verteld WAT het niet doet? Probeer beide drives eens in een andere pc?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:10:
Nee dat is niet het geval was dat maar waar dan was het probleem opgelost. :P

Kom er gewoon niet uit.Zelfs de DVD speler van Samsung (ook SATA) doet het ook niet. |:( ;(
Ik heb een vermoeden,als je eens kijkt bij Disk Management, zie je dan de drives ook staan? Zo ja, moet je even driveletters toekennen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dukey schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:34:
Wel handig als je verteld WAT het niet doet? Probeer beide drives eens in een andere pc?
Hij doet helemaal niks behalve dat ie bij het opstarten even het ledje laat branden van de dvd Fikker en verder helemaal niks.Kan zelfs niet eens de lade openen.??? Ik heb 4 SATA aansluitingen dus daar ligt het niet aan.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:51:
[...]

Hij doet helemaal niks behalve dat ie bij het opstarten even het ledje laat branden van de dvd Fikker en verder helemaal niks.Kan zelfs niet eens de lade openen.??? Ik heb 4 SATA aansluitingen dus daar ligt het niet aan.
Zonder sata aangesloten gaat de lade wel open? En in de bios?

PS die 4 sata aansluitingen zitten meestal wel op dezelfde chip, dus dat zegt niet veel

Verwijderd

Topicstarter
En zonder SATA gaat de lade ook niet open.En hoe bedoel je in de BIOS?,alles staat zoals het moet staan.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:08:
En zonder SATA gaat de lade ook niet open.En hoe bedoel je in de BIOS?,alles staat zoals het moet staan.
Lijkt me simpel dan, kapot he. Bij mij gaan ze namelijk wel open, aangesloten of niet. (Molex natuurlijk wel aangsloten :P)

[ Voor 15% gewijzigd door MensionXL op 18-02-2007 17:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
samsung sata drives bezitten geloof ik ook een loze molex aansluiting.. ze moeten echt op sata stroomtoevoer draaien

dit was geval bij samsungdrives die ik weleens heb gehad..

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Verwijderd

Regnerus,

Heb je dit probleem nog opgelost destijds?

Zit momenteel met bijna hetzelfde probleem voor een SATA Liteon LH20A1S...
Pagina: 1