[disc]Kennis van OS onafhankelijk van distro

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
N.a.v. [gezocht] Boek voor de gevorderde Linux gebruiker

In dat topic wordt meerdere malen vermeld dat het gebruik van distro-X je geen kennis van Linux oplevert, terwijl distro-Y dat wel oplevert. Ik meld daar het volgende:
Als je veel wil leren over hoe je systeem werkt, hoe je files moet editten e.d. maakt het geen reet uit welke distro je gebruikt.
waarop verschillende mensen het tegendeel (op al dan niet onderbouwde manier) probeerden te verkondigen.

Omdat ik persoonlijk altijd in ben voor een goede, met feiten onderbouwde discussie wil ik hierbij de mogelijkheid geven om over de volgende stelling te discussieren:

De gebruikte distro heeft geen invloed op de mate van kennis die je uiteindelijk overhoudt aan het gebruik ervan. M.a.w. het maakt niks uit of je gentoo gebruikt of Ubuntu, als je zelf wil leren dan kan dat met beide distro's*

Ik wil daar zelfs nog wat verder in gaan: als je eenmaal de basisprincipes van een *NIX OS kent, dan maakt het niet meer uit of je daar Linux, AIX, Solaris, Mac OS X, *BSD voor in de plaats zet, de basisprincipes zijn hetzelfde.

*Om te voorkomen dat we elkaar verkeerd begrijpen; alle taken die het OS kan uitvoeren vallen onder het beheer van een OS, dus ook het beheren van de verschillende deamons (Apache, smtpd, pop3d, imapd, imapsd e.d.) vallen onder het beheer.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En dicht :)

En dubbel :P

[disc] Kennis van OS onafhankelijk van distro

[ Voor 78% gewijzigd door Pim. op 18-02-2007 11:40 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Dit topic is gesloten.