Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182744

Topicstarter
Al een tijdje volg ik de PS3 i.v.m de linux compabiliteit. Een "mediacenter" met blu-ray voor omstreeks de 600 euro klinkt niet verkeert.

De prestaties waren in het begin, zoals elk nieuw platform in zijn introductie, niet spectaculair.
Dit is verbeterd door de toevoeging van onder meer de ndersteuning voor de geheugenarchitectuur, het dma-model en het smp-model van de cell-processor

Wat kan ik op applicatie niveau nou werkelijk verwachtten van een PS3 ten tijde van de europese introductie in maart? Want al met al is dit gewoon een grafisch krachtige pc voor een duppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 16:27
Het is wachten op het reverse engineeren van een aantal zaken. De standaard Linux support draait in een zgn. sandbox, maar alleen de beschikking is over de generieke core (niet de 7 SPU's). Aan die SPU's wordt gewerkt (las laast dat er iets aan de praat was gekregen. De grafische chip moet je ook missen. NVidia drivers kun je natuurlijk wel vergeten, dus het is wachten op iets als nouveau. Dat laatste zal echter nog jaren duren, dus het grafische deel kun je denk ik wel vergeten. De SPU's zie ik echter wel ontsloten worden. De vraag is of er nog iets nuttig mee gedaan kan worden, maar als ik Sony mag geloven is er wat multimedia betreft best wat mee aan te vangen. Mediacenter software met HD mogelijkheid zou ik dus zeker tot de mogelijkheden rekenen en is idd een hele leuke mogelijkheid. Verder kun je er natuurlijk nu al een beschaafd internet/typ/GIMP/etc bakje van maken. Fedora draait er al op, dus ook alle software die daarvoor beschikbaar is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Breepee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:04:
Verder kun je er natuurlijk nu al een beschaafd internet/typ/GIMP/etc bakje van maken. Fedora draait er al op, dus ook alle software die daarvoor beschikbaar is.
Verkopen ze 'reguliere' internet/typ/GIMP/Fedora-bakjes niet ook voor 300~400 euro bij iedere computerhandel in Nederland, waar dan ook nog een DVD-schrijver in zit en geen sandboxed systeembeperkingen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
curry684 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:09:
[...]

Verkopen ze 'reguliere' internet/typ/GIMP/Fedora-bakjes niet ook voor 300~400 euro bij iedere computerhandel in Nederland, waar dan ook nog een DVD-schrijver in zit en geen sandboxed systeembeperkingen?
Yep, maar niet met gratis PS3 erbij ;) Je kunt gewoon nog blijven gamen en evt Blu-Ray kijken op dat ding. De Linux mogelijkheid krijg je er voor 0,00 euro extra bij, hoe je het ook wend of keert geen slechte deal, als je de console om z'n standaardacitiviteiten ook interessant vind (games en evt Blu-Ray films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Je moet niet vergeten dat de Cell processor heel specifiek ontworpen is om heel snel Floating Point berekeningen uit te voeren. Voor normaal desktop gebruik blijft de processor daardoor wel achter bij een normale desktop PC. Voor games is dat floating point numbercrunching natuurlijk wel geweldig!

Zoek je een desktop machine, koop dan een desktop machine.

Zoek je een next game machine, koop dan een next game machine. (360/PS3)

[troll mode] Zoek je lol, koop dan een Wii :p [/troll mode]

De toevoeging van een blu ray speler is natuurlijk leuk, maar volgens mij moeten we nog even op DVD Jon wachten tot we er iets mee in Linux kunnen. De beveiligingen zijn helaas niet open source :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 117981 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:35:

Zoek je een desktop machine, koop dan een desktop machine.
Kijk, dit slaat gewoon nergens op. Naast het feit dat er gewoon een PPC in de Cell zit (welke generieke processors zijn die desktopfuncties prima uit kunnen voeren, kijk maar naar Apple) zit je toch alleen maar jezelf in de weg met dat hokjesdenken? En processor is een processor en of ik daar nu PS3 games op speel of Linux op draai moet je toch zelf weten? Er zijn toch ook mensen die nog prima op hun Pentium 1 typen en internetten, dat moet je toch ook vooral zo houden?

Ik zie het als een leuke, handige en zinvolle extra mogelijkheid.Waarom zou je zo rechtlijnig moeten zijn in je denken dat apparaat x hiervoor gebruikt dient te worden en apparaat y daarvoor? Iedereen zei destijds hetzelfde over MP3-speler met videofunctie, nu wil toch ook (haast) niemand meer zonder? En als je dat al wil, heb je er toch geen last van als je het niet als zodanig gebruikt?

ALs ik een desktop OS op een broodrooster wil instaleren, moet ik dat toch lekker zelf weten?

Daarnaast, niets zegt dat je Linux alleen voor desktop taken mag gebruiken. Het mooie is dat je nu net een enorm scala aan taken kunt verzinnen, van Mediacenter met HD capaciteit tot emulator voor allerhande andere consoles of een centrale huisserver van centrale huismanager (klimaatcontrole weet ik wat allemaal). En dat gewoon op de PS3 die je kocht voor de games. 0,0 extra investering en wie weet hoeveel nut je ermee vedient en imho iig een hoop lol.

Wat casemodden mensen, waarom klokken ze over, waarom gebruiken ze apparaten bedoeld voor x als y? Dit is Tweakers.net, dat zou ik toch niet hoeven uitleggen?

[ Voor 25% gewijzigd door Brent op 19-02-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Breepee schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Kijk, dit slaat gewoon nergens op. Naast het feit dat er gewoon een PPC in de Cell zit (welke generieke processors zijn die desktopfuncties prima uit kunnen voeren, kijk maar naar Apple) zit je toch alleen maar jezelf in de weg met dat hokjesdenken? En processor is een processor en of ik daar nu PS3 games op speel of Linux op draai moet je toch zelf weten? Er zijn toch ook mensen die nog prima op hun Pentium 1 typen en internetten, dat moet je toch ook vooral zo houden?
Soms is hokjesdenken best goed hoor. Of sla jij ook schroeven in de muur met een hamer? "Right tool for the right job" is meestal een beter credo dan "omdat het kan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:08:
[...]

Soms is hokjesdenken best goed hoor. Of sla jij ook schroeven in de muur met een hamer? "Right tool for the right job" is meestal een beter credo dan "omdat het kan" ;)
[inkopper] Waarom heb jij dan een XDoos? [/inkopper]
:P

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Omdat er ook een Wii naast staat en een PS3 erbij komt. Iets met gamesites runnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
curry684 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:08:
[...]

Schroeven met spijkers slaan stuit op moeilijkheden. Linux op een PS3 niet, dat is nu net het punt. Een (gedeeltijke) generieke processor als de Cell limiteren tot games is 100% kunstmatig, en ja, als jij daar tevreden mee bent, prima, maar daarom zien anderen er nog wel leuke mogelijkheden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Dat is dus "omdat het kan" denken :)

En zo lang Sony $250 per console verlies maakt hoef je je adem niet in te houden tot ze er een prachtige Linux-server van maken, want dat zou vanuit marketingperspectief een extreem stomme move zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

curry684 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:43:

En zo lang Sony $250 per console verlies maakt hoef je je adem niet in te houden tot ze er een prachtige Linux-server van maken, want dat zou vanuit marketingperspectief een extreem stomme move zijn.
Dat is met heel veel dingen toch zo?
Je kunt SNES-games het beste op een SNES spelen, maar toch zijn emulators altijd leuk. Omdat het kan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
curry684 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:43:
Tuurlijk, ben je nu tweaker of niet. Maar een functionaliteit als een HD mediacenter is in mijn persoonlijke geval nog eens erg nuttig ook en spaart geld/kastruimte uit, en volgens mij geld dat voor meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Shiver23 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Dat is met heel veel dingen toch zo?
Je kunt SNES-games het beste op een SNES spelen, maar toch zijn emulators altijd leuk. Omdat het kan.
nee SNES games op een emulator spelen is omdat je geen SNES hebt of te lui ben hem aan te sluiten.. heeft denk ik weinig met 'omdat het kan' te maken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Emulators is meer: "omdat ik niet anders kan" denk ik.

Net zoals een schroef met een hamer in de muur slaan omdat je geen schroevendraaier hebt (of geen spijkers for that matter).

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 19-02-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik vind het nogal merkwaardig dat juist op een plek als Tweakers mensen zich druk maken van 'het nut'. Wat is het nu van een Kaasmod? Waarom zou ik voor 300 euro mijn processor zover overclocken zodat deze net zo snel is al eentje die 200 euro duurder is dan mijn huidige processor? Waarom zou ik proberen om op elk apparaat dat er maar bestaan Linux te installeren of Doom proberen te spelen?
Nu is er direct out-of-the-box de mogelijkheid om een ander OS te installeren. Wat iemand daar mee gaat doen doet volgens mij niet zoveel ter zake.
En om een beetje in de lijn van de topicstart te blijven. Wat is nou precies de performance van een PS3 met Linux? Dus wat voor soort geintjes kun je er mee uithalen? Dat is nog steeds niet helemaal duidelijk. Dan pas zal blijken of de PS3 een right tool for a right job is (wat die job ook mag zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 19-02-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Op dit moment zal de werkelijke prestatie van de PS3 onder Linux nog niet geweldig zijn. Je werkt namelijk gesandboxed. Echter, zodra de SPU's ook worden geunlocked zal het een zeer goed alternatief zijn voor de PC als het gaat om distributed computing of servertaken. De Cell is namelijk met name goed in games (die doe je op het standaardOS) en puur numbercrunchen (-> Server of DPC).

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Shiver23 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:10:
En om een beetje in de lijn van de topicstart te blijven. Wat is nou precies de performance van een PS3 met Linux? Dus wat voor soort geintjes kun je er mee uithalen? Dat is nog steeds niet helemaal duidelijk. Dan pas zal blijken of de PS3 een right tool for a right job is (wat die job ook mag zijn).
Ik heb een filmpje op Youtube gevonden waarin iemand een 1080i film afspeelt in Yellow Dog Linux. Voor zover ik weet is er met de SPU's nog niets aan te vangen, dus dat betekend dat dit op de generieke core gebeurd. Misschien niet helemaal vreemd voor een apparaat dat Blu-ray af dient te spelen, maar ontsluiting van de SPU's is er dus niet voor noodzakelijk, wat betekend dat out of the box eigenlijk al het nodige (voor een HD mediacenter) al aanwezig is.

[ Voor 22% gewijzigd door Brent op 19-02-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Voor een mediacenter is het inderdaad al genoeg, wat had je verwacht met een powerPC core op pakweg 3 GhZ? Als je kijkt naar de gemiddelde mediacenter gaat de PS3 er, zelfs gesandboxed, nog grof overheen. Dit is alleen maar goed voor alternatieve toepassingen, omdat simpele brute kracht nog steeds altijd van pas kan komen, ooka l is het rendement niet altijd even goed. Als je de instructies omzet op de maincore zodat de SPU's ermee overweg kunnen heb je effectief 6 cores, of zie ik dat verkeerd?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:28
Ja, je zou dan die cores erbij krijgen (misschien ook wel de 7e onder linux :?). En de SPU's zouden het in theorie juist erg goed moeten doen in het decoderen van video.

Op zich wel interessant als een mooie opvolger van mijn xbox mediacenter (xbmc), die qua functionaliteit/ondersteunde codecs voor mij ook al perfect is. Behalve dat ie te zwak is voor mijn x264 matroska bestanden.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 19-02-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
geforce guy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:21: Als je de instructies omzet op de maincore zodat de SPU's ermee overweg kunnen heb je effectief 6 cores, of zie ik dat verkeerd?
Er is 1 generieke core en 7 SPU's. Ik weet niet of je het decoderen van 1 stream over meerdere SPU's zou kunnen uitsmeren, maar je zou er meerdere tegelijk kunnen decoden (zie ook die Sony promo's over de Cell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sorry, ik dacht 7 cores, 6 SPU's maar het is 7 SPU's 8)7
Maar bij het afspelen is dat inderdaad niet wat je moet doen, meer dat 1 core er dedicated aan bezig is en dat de rest op andere cores kan. Maar, stel dat unzippen eigenlijk niet kan op een SPU, en je moet 7 files unzippen. Dan zet je de main core aan het omzetten zodat de SPU's er wel mee overweg kunnen. Is dit realistisch of praat ik poep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Mogelijk interessant voor de TS: hier is iemand die zijn ps3 tot mediacenter heeft omgebouwd, dmv. linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

geforce guy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:01:
Sorry, ik dacht 7 cores, 6 SPU's maar het is 7 SPU's 8)7
DAT zou nog eens een gave CPU zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Een SPU is ook een core, dus ik bedoelde & cores waarvan 6 SPU's Curry en dat weet jij donders goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Curry vind het stiekem leuk om de ps3 te bashen, omdat curry een 360 fan is :+
Ik heb je door vriend! ;) :p

offtopic:
j/k

Anyway: die SPU's zijn niet te vergelijken met een volwaardige processor, die hoofdcore wel, voor taken die meer baat hebben bij parallele verwerking dan bij normale snelle verwerking zoals AI zullen waarschijnlijk sneller lopen op de cell, maar voor andere taken zijn de 3x 3.2 GHz PPC cores van de xbox360 weer beter. Overigens hebben die cores in de xbox360 2 threads dus kom je op 6 virtuele cores uit.

Het is dus 1 PPC core +7 SPU's of
3 PPC cores met 6 virtuele threads in totaal.

Het verschil zal niet zo groot zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Blaurens schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:24:
Mogelijk interessant voor de TS: hier is iemand die zijn ps3 tot mediacenter heeft omgebouwd, dmv. linux.
Dat is wel op basis van de Plextor ConvertX DVR. Ofwel: zonder losse (3rd party) randapparatuur lukt het niet. Dan kun je bijna net zo goed zelf een media center bouwen oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Met dat verschil dat veel mensen de ps3 toch al bij de tv hebben staan, maar niet iedereen heeft/wil een pc naast de tv zetten.

Wel jammer dat een ps3 die aan staat, erg veel watten souppeert, en dus always on niet echt wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 20:53

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

MaCe1337 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:42:
Anyway: die SPU's zijn niet te vergelijken met een volwaardige processor, die hoofdcore wel, voor taken die meer baat hebben bij parallele verwerking dan bij normale snelle verwerking zoals AI zullen waarschijnlijk sneller lopen op de cell, maar voor andere taken zijn de 3x 3.2 GHz PPC cores van de xbox360 weer beter. Overigens hebben die cores in de xbox360 2 threads dus kom je op 6 virtuele cores uit.
Ik kan het mij vergissen, maar volgens mij kunnen de SPE's ontzettend slecht met branching code omgaan. Voor AI moet er juist veel branching code gebruikt worden voor het nemen van beslissingen, dus AI zou dan juist een gebied zijn waar Cell minder goed mee om zou kunnen gaan dan de gemiddelde Core 2 Duo/Athlon 64 CPU.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Blaurens schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:16:
Met dat verschil dat veel mensen de ps3 toch al bij de tv hebben staan, maar niet iedereen heeft/wil een pc naast de tv zetten.

Wel jammer dat een ps3 die aan staat, erg veel watten souppeert, en dus always on niet echt wenselijk is.
Een PS3 verbruikt veel minder dan een PC en verbruikt ongeveer net zoveel als een 360.
Tijd geleden heeft iemand het energieverbruik van de verschillende apparaten gemeten. In een snel rekensommetje kan het zo zijn dat een Wii over jaar zelfs meer stroom verbruikt, omdat deze in standby veel meer stroom verbruikt dan de 360 en de PS3. Met always-on wordt dat inderdaad wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 20-02-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat ik me dan afvraag: waar is de Cell dan juist wel erg goed in als het om games gaat? Ik ben een PS3 fan, maar als ik dit zo lees zie ik de hardwarematige voordelen van de PS3 helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Die SPU's kunnen waarschijnlijk een zeer sterke FPU-performance op tafel zetten, en laat dat nu net zijn wat je met de processor doet in veel games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MaCe1337 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:42:
Het is dus 1 PPC core + 67 SPU's of
Nu klopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

^^ What he said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

geforce guy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:59:
Die SPU's kunnen waarschijnlijk een zeer sterke FPU-performance op tafel zetten, en laat dat nu net zijn wat je met de processor doet in veel games :)
Ik vermoed dat die SPU's wel leuke dingen kunnen doen op het gebied van physics. Grafische kaarten kunnen vaak mooie dingen renderen, maar de voorbewerking; welk opbject heeft welke invoed op welk ander object en hoe beweegt dat realistisch, rekening houdend met de vorm, het materiaal, gewicht, zwaartekracht, eventueel verder uit elkaar vallen en/of vervormen; dat is iets waar de PS3 denk ik wel goed in zal zijn. En dat zijn ook zaken die naar mijn mening enorm bijdragen aan het realisme van spellen :).

Dan kan je denken aan muren die erg realistisch en niet gescript (dus elke keer hetzelfde) instorten, sporen die banden achterlaten in modder, auto's die vervormen bij botsingen (en dan niet volgens een vooraf ingesteld script die maar 4 manieren kent), etc etc etc.

In hoeverre een 360 dat met de normale CPU's dat ook kan, weet ik niet. Maar ik had zelf altijd wel het idee dat een PS3 daar in elk geval enorm goed in zal gaan worden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Dit topic is al een poosje dood, maar toevallig kwam ik een filmpje tegen op Youtube waarin 2 1080p h.264 streams tegelijkertijd afgespeeld worden onder Linux. Er is zo te zien de afgelopen tijd vooruitgang geboekt wat betreft Linux op de PS3. Hierrrr het filmpje.

[ Voor 0% gewijzigd door younxta op 13-02-2009 13:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

JvS schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:50:
[...]
Ik vermoed dat die SPU's wel leuke dingen kunnen doen op het gebied van physics. Grafische kaarten kunnen vaak mooie dingen renderen, maar de voorbewerking; welk opbject heeft welke invoed op welk ander object en hoe beweegt dat realistisch, rekening houdend met de vorm, het materiaal, gewicht, zwaartekracht, eventueel verder uit elkaar vallen en/of vervormen; dat is iets waar de PS3 denk ik wel goed in zal zijn. En dat zijn ook zaken die naar mijn mening enorm bijdragen aan het realisme van spellen :).

Dan kan je denken aan muren die erg realistisch en niet gescript (dus elke keer hetzelfde) instorten, sporen die banden achterlaten in modder, auto's die vervormen bij botsingen (en dan niet volgens een vooraf ingesteld script die maar 4 manieren kent), etc etc etc.

In hoeverre een 360 dat met de normale CPU's dat ook kan, weet ik niet. Maar ik had zelf altijd wel het idee dat een PS3 daar in elk geval enorm goed in zal gaan worden :).
Dan vind ik het wel grappig om mezelf te quoten. We zijn twee jaar verder en nu is er Killzone 2. Op de website van PU is een zeer gaaf filmpje te vinden waarin ze aangeven waarvoor ze die SPU´s gebruiken. En inderdaad, collision detection, physics, belichting en wat ondersteundende taken voor het grafische werk. Grappig om dit dan te lezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
JvS schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:56:
[...]

Dan vind ik het wel grappig om mezelf te quoten. We zijn twee jaar verder en nu is er Killzone 2. Op de website van PU is een zeer gaaf filmpje te vinden waarin ze aangeven waarvoor ze die SPU´s gebruiken. En inderdaad, collision detection, physics, belichting en wat ondersteundende taken voor het grafische werk. Grappig om dit dan te lezen.
Haha dat merkte ik ook op tijdens het lezen van de thread. Heb het filmpje een poosje terug ook bekeken, wel een sterk staaltje programming van die jongens in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 08:39
Dit topic heet: "Werkelijke prestaties ps3", wat bedoel je daar precies mee? heb je het over de prestaties van de ps3 in de markt tegenover andere consoles? of iets anders?

Ik bedoel de ps3 is een spelcomputer, wel eentje die meer kan dan de rest maar het blijft een spelcomputer.

Ik heb een paar keer gespeed met linux op de ps3 maar ik snap het nut er niet van, ten eerste is het supertraag (net een pentium 3), ten tweede zit ik ongeveer 3.5m van mijn tv af en daardoor kan ik niet meer lezen wat er op mijn scherm staat.

Het zou pas geweldig zijn als er een distro zou komen waarmee je zoals xboxmediacenter op de xbox1 volledig mediacenter opties kan benutten, eerder niet vind ik, tenzij je natuurlijk een linux cluster hebt thuis en je de meeste berekeningen wilt halen etc

Als je de werkelijke prestaties qua spellen aanbod bedoelt dan vind ik persoonlijk dat de ps3 leuke games heeft echter verschilt dit niet zoveel naast de xbox360, multi platform games komen bijna allemaal eerder uit op de xbox360, als je echt playstation exclusives fan bent dan heb je geluk daar er inmiddels een leuk aanbod is op de ps3.

Voor bluray is de ps3 natuurlijk super echter gaan er in mijn omgeving veel mensen toch over op een dedicated bluray speler of ze doen juist de ps3 weg omdat ze geen bluray films meer kijken / kopen.

Ik vind zelf voor films een xbox360 veel beter werken omdat ik een externe hd gebruik in mac formaat, hier zelf ik 720p of 1080p films op en die zijn erg makkelijk te kijken echter ga ik binnenkort een Popcorn Hour of andere mediaspeler kopen omdat die gewoon veel meer formaten afspelen en, ik vind, gewoon beter werken dan de consoles met hun paar codecs.
Pagina: 1