S/PDIF (Digitale audio) Sigmatel STAC9200

Pagina: 1
Acties:

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01-2025
Weet iemand hoe je configureert dat het geluid uitgezonden wordt op de S/PDIF uitgang.

Ik heb vandaag sinds lange tijd weer een keer Linux geinstalleerd (OpenSuse 10.2), maar ik kan nergens vinden waar ik mogelijk iets kan instellen (ik gebruik gnome) dus het zal een configuratiefile ergens zijn, kan iemand me daar mee helpen?

De geluidskaart is voorzien van een Sigmatel STAC9200
Het geluid van m'n speakers in de laptop doen het wel gewoon (Dell D620).

Mvg,
Nick

Verwijderd

Dat doe je via de mixer natuurlijk. :) Maar jij wilt waarschijnlijk weten welk knopje geluid doorlaat naar de S/PDIF uitgang. Het is het knopje of schuifbalkje waar IEC958 bij staat.

• SUPR-ME
IEC958 zit niet in de mixer, heel vreemd....

Kan iemand me vertellen hoe ik dit erbij kan krijgen?

[ Voor 106% gewijzigd door SUPR-ME op 18-02-2007 15:57 ]

Verwijderd

Als het er niet bij staat dan ondersteund de driver het niet. Zou ik eens kijken of de laatste versie van alsa het nu wel ondersteund. Maar weet je zeker dat het er niet bij staat? Start alsamixer eens en dan F3 (je ziet dan alle Playback controls). Daar zou het zeker bij moeten staan.

• SUPR-ME
Ik heb het nog een keer nagelopen, maar dat werkt ook niet 8)7

Verwijderd

Als je zeker weet dat de driver spdif ondersteund zou je nog kunnen proberen de module opties aan te passen. Google suggereert dat het aangeven van de chip veel problemen oplost. In jou geval wordt het dan: options snd-hda-intel model=STAC9200 (en dan opnieuw opstarten). Ik weet niet niet of Suse een config programma heeft om dit soort dingen aan te passen anders moet je het met de hand aanpassen in modprobe.conf.

• SUPR-ME
Ik weet niet of dit netjes is, maar dit leek me handig.
Ik heb nu een gentoo livecd (2007 editie) geprobeerd vandaag en daar staat de IEC958 (alleen als vinkje) onder switches.

Nu gebruik ik m'n laptop via een port replicator dus misschien is daar een driver voor nodig?

Het is een dell d620 met een standaard port replicator.

Ik hoop het probleem nog opgelost te krijgen, want ik wil echt over naar linux. Maar zonder geluid kan ik het echt niet aan :(
Pagina: 1