Terug online brengen SATA RAID: Boot disk failure

Pagina: 1
Acties:

• gentile
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Google, FAQs, how to's, groups en balusc.xs4all.nl... been there, done that.

En nog kom ik hier niet uit: M'n twee in raid0 draaiende Seagate ST380013AS 80GB schijfjes zijn uit m'n systeem (Asus A7N8X-E Deluxe, rev. 2, bios 1013 met 'n op 't moment underclockte XP-M (download-bakkie)) geweest, daarna exact als voorheen teruggeplaatst en nu krijg ik een boot disk failure melding. Insert system disk and press enter...
Er staat XP Pro SP2 op de c-partitie van de array. De d-partitie is opslag, games en images.

De bak heeft tussentijds gedraaid van een Maxtor 6Y160P0 ide schijf, wat hij nu weer doet omdat m'n sata raid configuratie niet meewerkt.

De rest van de hardware:
2 reepjes 512MB Kingston HyperX
Asus GeForce4 MX 440
Zalman ZM400B psu

Ik heb de schijven ook elk op de andere sata connector van m'n mobo geprobeerd.
M'n pc draait op die Maxtor schijf als 'n zonnetje...

Uiteindelijk las ik op de site van BalusC "Mijn RAID array is broken, hoe red ik de data?" en heb ik dit gedaan: "nogmaals exact dezelfde RAID array in de BIOS van de controller te instellen".
Ik krijg dan weer een boot disk failure.
Toen heb ik geboot van de Maxtor met de sata schijven in raid erbij. In Disk Management werden de schijven weergegeven als 1 schijf van 149MB Unallocated Space. :|
Er kwam een disk initialisatie wizard op 't scherm en ik heb de schijven geinitaliseerd. NIET geformatteerd oid.

De data die erop staat (stond?) is op zich vervangbaar, maar ik wil toch weten wat er fout zit en die array met data terug online brengen.