Hallo,
Ik heb deze code hieronder geschreven alleen het probleem is, zoals je al raad, dat die niet werkt. Ik heb al flink gezocht op error's maar kom tot de conclusie dat er volgens mij niks fout aan is, wat jullie natuurlijk zal verbazen want jullie zien de fout wel
.
Ik zal even vertellen wat het programma moet doen. Het programma rekent gewoon de afstand uit van een bepaald punt dat in het x,y vlak ligt tot het 0 punt. In dit geval doet die dat dus voor 2 punten.
Als ik dit dus uitvoer krijg ik een hele lijst met error's. Mocht daar interesse in zijn deze kun je deze hier vinden: http://www.plaatscode.be/4242/
Ik heb deze code hieronder geschreven alleen het probleem is, zoals je al raad, dat die niet werkt. Ik heb al flink gezocht op error's maar kom tot de conclusie dat er volgens mij niks fout aan is, wat jullie natuurlijk zal verbazen want jullie zien de fout wel
Ik zal even vertellen wat het programma moet doen. Het programma rekent gewoon de afstand uit van een bepaald punt dat in het x,y vlak ligt tot het 0 punt. In dit geval doet die dat dus voor 2 punten.
Als ik dit dus uitvoer krijg ik een hele lijst met error's. Mocht daar interesse in zijn deze kun je deze hier vinden: http://www.plaatscode.be/4242/
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; struct Punt { int x; int y; }; float afstand(Punt p) { // Berekenen de afstand tot het nulpunt return sqrt(pow(p.x,2) + pow(p.y,2)); } int main() { Punt p1, p2; cout << "Berekenen van 2 punten tot het nulpunt (0,0)." << endl; cout << "Voer de x-coordinaat in voor punt 1:"; cin >> p1.x; cout << "Voer de y-coordinaat in voor punt 1:"; cin >> p1.y; cout << endl << "Voer de x-coordinaat in voor punt 2:"; cin >> p2.x; cout << "Voer de y-coordinaat in voor punt 2:"; cin >> p2.y; cout << endl << "Punt 1 (" << p1.x << "," << p1.y << ") ligt " << afstand(p1) << " af van (0,0)." << endl; cout << "Punt 2 (" << p2.x << "," << p2.y << ") ligt " << afstand(p2) << " af van (0,0)." << endl; return 0; } |