Zalman 7700Cu S775*

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 20:09
Ik heb vandaag mijn nieuwe voeding gekregen, de corsair 520W voeding.
Om die voeding te installeren, moest ik eerst mijn grote zalman 7700cu cpucooler eraf halen, anders kon ik de voeding er niet uithalen.

Geen probleem opzich, ging goed. Maar bij het terugplaatsen van de zalman kwam ik erachter dat ik al 1,5jaar het L-type gripje (inner hole) gebruik, terwijl ik eigenlijk (volgens zalman), met een socket 775 moederbord, een S-type moet gebruiken..

Naja geen probleem, ik dus die s-type pakken en proberen, maar wat blijkt nou? Deze is 'te kort' Ik kan 1 van de twee schroefjes er wel in krijgen, maar dan staat de cooler zo schuin, dat ik met geen mogelijkheid de andere erin kan krijgen...

Beetje raar dus als zalman zegt dat ik een s-type moet gebruiken??!?

Dit zou misschien ook verklaren waarom ik redelijk hoge temperaturen haal:
idle 53/load 75

Dit i.c.m. artic silver. Maarja ik heb mijn processor wel overgeclockt van 3.0GHz naar 3.8GHz@1.45V en de fan draait momenteel op de laagste (stilste) stand @980RPM

Iemand enig idee of ik dan toch wel het L-type moet gebruiken? Terwijl die eigenlijk voor S478 is?

Ohja mijn moederbord:
ASUS P5GD1

Enne ik heb wel gewoon de backplate en de clip support voor socket 775 geinstalleerd..

Iemand die me kan helpen? Zijn er mensen die hier een 7700Cu i.c.m. een P5GD1 werkend hebben?

alvast bedankt,

bartosiej

als het niet duidelijk is, kan ik ook nog wel foto's maken ;)

• bartosiej
Hier nog een foto (gemaakt met me telefoon):
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/images/anders/fotow.jpg

Kan iemand met een S775 boardje en deze cooler even kijken of het er bij hem ook zo uitziet?
Ik heb trouwens niet die lichtbruine rondachtige dingen gebruikt.., maakt dat uit?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Probeer voortaan de Edit knop te gebruiken :)

Probeer anders gewoon die andere plate, kan denk ik niet zoveel kwaad, als hij vast zit dan is het goed :)

• bartosiej
Je bedoelt die andere backplate (voor achterop je moederbord?)

Want daar heb ik wel gewoon de backplate voor socket 775 gebruikt. Alles is zoals het moest, ik gebruik alleen de L-Type ipv de S-type.

Kan iemand kijken met deze cooler en socket775 of die wel de s-type gebruikt?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ont-tagged.. is in dit geval niet echt nodig ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• bartosiej
niemand die deze cooler gebruikt i.c.m. socket 775?

Verwijderd

Klok je cpu terug naar standaard en kijk of je dan nog steeds die temps haalt.
Maargoed, als de koeler stevig en strak zit maakt het toch niet uit?

Verwijderd

Hallo, dit is een montage kit voor 775 moederborden, dan zitten de schroeven goed

http://www.cdromland.nl/?...producten&mmID=10&subID=2\
hier is hij, aan de onderkant van de pagina

lman ZM-CS1 Montagekit t.b.v. CNPS-7000B=die

• bartosiej
Ja klopt, dat is voor de 7000cu, ik heb de 7700cu en die is standaard al compatible met socket 775

correct me if i'm wrong

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33

DizzyWeb

Ondertiteld

IK heb deze koeler toevallig paar dagen geleden op mijn bordje geinstalleerd. Er zaten 4 klemmetjes bij... 2 met 2 gaten, 2 met 1 gat. Ik heb degenen met 1 gat gebruikt. Moest vrij veel kracht zetten om de 2e schroef dr in te krijgen, de eerste ging makkelijk. Maar het past uitstekend hier.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 09:22 ]

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:46
bartosiej schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:52:
Ja klopt, dat is voor de 7000cu, ik heb de 7700cu en die is standaard al compatible met socket 775

correct me if i'm wrong
Voor mijn 6600 c2d zelfde koeler. De "bladen" zitten tegen de voeding aan...en ik dacht werkelijk mijn CPU vermoord te hebben toen ik het 2e schroefje eindelijk vast had.

CPU stressed (niet oc-ed) 39 graden.
CPU idle 34 C.

Op de Zalman site stond deze toen nog niet als koeler voor mijn cpu benoemd....

Had op mijn vorige CPU een Arctic koeler freezer.....klik..klik (*4) en klaar....
Voor mij nooit meer een zalman!!!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Zatara op 20-02-2007 09:45 ]

• bartosiej
tsja maar als ik die temps van jouw met die zalman zie :9~
ik weet niet of dit ook zo was met die arctic koeler?

ik heb de zalman er eens afgehaald en een hoop stof (tussen de bladen) verwijderd, nieuwe koelpasta erop en de schroeven overal net iets strakker gedraait:

Temp idle is nu: 40graden en stressed rond de 60.

Hier ben ik wel tevreden mee, met een flinke overclock en de koeler op halve snelheid @900RPM
Pagina: 1