Toon posts:

Everquest of Asheron's Call?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vindt men zoal leuker? Welke zal aangeschaft worden?

Verwijderd

Ik heb zelf Asheron's Call voor ongeveer een jaar gespeeld sinds the open beta. Da's via de M$N Zone, premium game, en kost $10 per maand. (VISA)
Ik ben een echte RPG'er, en aangezien dit mijn eerste "MMO(nline)RPG" was, kon ik mijn lol niet op, en was dus ook hartstikke verslaafd. :9
Ik kwam best 'ver'.. Stond zelfs in bepaalde lijsten (ik was best een snelle man, en kon goed meteen mace overweg)
Community werdt ook goed opgebouwd, ik begon in een grotere 'clan', maar ging al snel m'n eigen kant op als monarch, daarna kreeg ik aardig wat volgelingen, "status" zelfs. :) Later heb ik een nieuw karakter opgestart, en de leiding overgedragen aan een van mijn directe volgelingen (dat klink negatiever dan 't is :+)
Uh... Ik draaf een beetje door geloof ik.. (8>
EQ wou ik niet (iedereen ziet er hetzelfde uit, een dwerg is een dwerg) in AC kan je echt zien wat iemand aanhebt, z'n kleding, wapens, zelfs het verven van kleding/armor is mogelijk.
Ik koos dus voor AC, achteraf gezien, had ik dat NOOIT moeten doen, ik heb daar echt mijn tijd aan verpeeld! :(
Dat spel is niet meer dan Quake in een RPG jasje, alles draait om de "xp" anders stel je niets voor! :(
Niet alleen tegenover anderen, nee je skills staan te laag om wat te kunnen doen. :(
Oftewel, wil je een kok worden, MOET je erop uitgaan en monsters afmaken (steeds meer en moeilijker, en het duurt steeds langer om in level omhoog te gaan) (Niet dat er een toekomst is voor een kok, aleen voor warriors :()
Als je een "warrior"achtig iemand wilt zijn, is dat niet zo erg, op het eerste gezicht, ik begon zelf ook als warrior, maar op den duur ga je 't merken, je zal wel mee MOETEN gaan naar 'die en die' quest anders kan je niet meer verder. (AC zit bomvol met dit soort onzin, zijn ook een hele hoop 'veteran' players daarom gestopt, je moet simpelweg monsters afmaken, achter elkaar). :( :(
God, wat was ik dom! |:(|:(|:(

/me realiseert zich dat dit wel HEEL erg subjectief is. Toch hoop ik dat je er wat aan hebt. ;)

[Edit:tikfouten verwijderd]

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn al die nadelen bij EQ niet dan? Zijn er misschien andere online RPG's die beter zijn?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Bij EQ kan je toch ook verschillende kleren kiezen enzo?

Verwijderd

Ik weet niet zoveel over EQ, maar inderdaad, al die problemen zijn ook bij EQ.
Mischien kwam het over alsof ik dacht de verkeerde keus gemaakt te hebben tussen AC & EQ, maar ik was dus nooit van plan om EQ maar met een vinger aan te raken. 't Is ook veel lelijker dan AC. ;)

Nee, ik wacht op Dawn (Klik hier!) ..
Permanent death (lees=no lamers), en alles mag, no rules.
Geen zin om daar te veel op in te gaan, aangezien dat off-topic is. :+

Verwijderd

bij elke game draait het om xp als je verder wilt komen. anders kan je net zo goed bij een spel op level 1 blijven rondlopen en niet verder gaan. Zover ik weet is UO een echte community en minder gerelateerd aan xp, maar schiet mij er niet op kapot.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 16:50
Ik heb UO en EQ gespeeld. ff mijn ervaringen.

Ik heb ongeveer 2.5 jaar UO gespeeld. Vanaf net na de beta. Ik wil niet weten hoeveel tijd ik daar aan heb besteed. Ik vond het een heel erg koel spel, hoewel het een hoop problemen had. Ik heb na UO nooit meer een spel gehad wat zo verslavend was. (dus ook niet EQ) In UO kan je ook wel groeien als je bv een blacksmith ben, maar dat is IMHO een beetje saai.

EQ is grafisch erg mooi, en is RPG-wise wat beter verzorgd dan UO, maar is qua gameplay (IMHO) veel minder dan UO. Ik heb het ook 'maar' een half jaar uitgehouden met EQ. Het opbouwen van je character kost véél meer tijd dan in UO.

Ik denk eraan om mijn UO account uit '98 weer te activeren. 8-)
Pagina: 1