Toon posts:

win xp ps2 herkent niet juiste, resolutie forceren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een monitor van CTX, de 1785S. Deze kan een max resolutie aan van 1280 x 1024. Heb hem aan mijn laptop hangen met een VGA kabel. Voorheen kon ik hem dan gebruiken met een resolutie van 1280 x 1024. Van de een op andere dag lukt dat niet meer. :(

In windows zelf kon ik vaak al niet hoger dan 1024 x 768, en moest ik het tooltje van de videokaart, SiS 650, gebruiken om het in te stellen. Geen probleem. Maar dat lukt nu ook niet meer. Heb vannacht :O windows xp pro sp2 geinstalleerd en daarna als eerst de drivers van de videokaart. Ook alle Windows Updates enzo. Nu kan ik niet verder dan 1280 x 720, zowel in windows als het tooltje. Maar nog niet de 1280 x 1024.

Ik heb dus voorheen ECHT O-) gedraaid op deze tig maal genoemde resolutie, maar het lukt me niet. Ook niet met de windows standaard drivers voor een scherm met resolutie 1280 x1024. Is er een manier of ander tooltje of toch deze resolutie te forceren? Ik weet dat de videokaart en het scherm het aan kunnen.

Iemand een idee?

Groeten,

Robert

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer PowerTrip eens, om een niet in Windows getoonde reso te forceren.

En je hoeft niet te groeten op GoT ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:30
Maak daar maar PowerStrip van :P

The devil is in the details.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hahn schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:05:
Maak daar maar PowerStrip van :P
Lol :o

Mijn alcoholoverschot werkt op me in, ik ga lekker niet editten :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de (s)t(r)ip maar helaas. De schuifbalk gaat ook niet verder dan 1280 x 720. De monitor kan zelfs 1600 x 1200 hebben.

Iemand nog een tip?

Owja, ik wil nog even niet de groeten doen. :+ (ik zal het niet meer doen :) )

Verwijderd

hey!

bij eigenschappen beeldscherm -->instellingen --> geavanceerd ---> beeldscherm

moet je die vink uitvinken van "modi verbergen die dit beeldscherm..."
en dan kan je meestal bij de resolutie-schuifbalk eender welke resolutie pakken... als ze wordt ondersteund zal je scherm ze ook weergeven, ook de refresh rate kan je zo tweaken... pas wel op dat je niet te hoog gaat (esc is dan je vriend in nood ;) )
succes
zo werkt het bij althans altijd

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft helaas niet geholpen. Powerstrip geeft nog steeds niet méér aan dan dat windows doet. Ik heb nog nieuwere drivers geprobeerd, maar dan crasht ie gewoon, en dat met een schone instalatie. :(

Als iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:30
In PowerStrip moet je dan ook zelf een resolutie maken als de gewenste er niet bij staat.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:23:
In PowerStrip moet je dan ook zelf een resolutie maken als de gewenste er niet bij staat.
Ik heb geprobeerd bij advanced timing options het aantal pixels aan te passen. Maar dat geeft ie een "plong" dat het niet aangepast kan worden. Ook niet naar beneden. |:(
Pagina: 1