[php] dom extension in php 4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
php 4 heeft domxml
php 5 heeft de hele boel vernieuwd en de dom extension, die een stuk beter volgens de standaards is.

Nu heb ik een vrij uitgebreide webapp die behoorlijk gebruik maakt van de dom extension (die van php 5 dus). Alleen nu moet dat gaan draaien op een php 4 machine. Ik heb wel het een en ander gevonden om scripts die voor domxml geschreven zijn te laten werken in php 5, maar ik wil het dus eigenlijk andersom.

Is het misschien mogelijk de extension los te gebruiken ofzo? of misschien dat er ergens een wrapper bestaat? zijn er misschien andere ideeen om dit te laten werken (zonder heel de code te moeten gaan omschrijven uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP4 machine upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 22:29
Vaak draait er op die servers php4 als hoofd versie. Maar kun je door de extensie aan te passen naar .php5 php5 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er draait geen php5, alleen php4. upgraden is geen optie, migreren de laatste.

Wat ik dus wil is een lib ofzo die de boel compatible maakt. Vooral het verschil dat er geen nodelists zijn maar arrays maakt het nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:23:
er draait geen php5, alleen php4. upgraden is geen optie, migreren de laatste.

Wat ik dus wil is een lib ofzo die de boel compatible maakt. Vooral het verschil dat er geen nodelists zijn maar arrays maakt het nogal lastig.
Zoals Depress al zegt hoef je niet te upgraden. Je kunt PHP5 gemakkelijk naast PHP4 draaien. dan kun je instellen dat bijv. bestanden met de extentie .php5 door php5 geparsed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kan naast elkaar draaien niet om dezelfde reden als dat upgraden niet kan (als mophor bijvoorbeeld geen invloed heeft op configuratie van de host). Wellicht wel handig als mophor dat aangeeft. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16
Joolee schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:56:
[...]

Zoals Depress al zegt hoef je niet te upgraden. Je kunt PHP5 gemakkelijk naast PHP4 draaien. dan kun je instellen dat bijv. bestanden met de extentie .php5 door php5 geparsed worden.
Ja, maar als het niet je eigen server is gaat dat lastig worden ;)

Welke versie van PHP draait er trouwens precies, want zoals hier staat is er ook nog een vrij groot verschil tussen >= 4.3.0 en <= 4.2.0.

Daarnaast denk ik niet dat iemand zo gek is geweest om alle DOM functies uit PHP 5 in php te schrijven voor PHP 4, dus ik denk dat je daar zelf mee aan de slag moet gaan. Ik zou gewoon kijken welke functies/objecten je daadwerkelijk gebruikt en voor deze een wrapper schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er draait php 4.4.4, verder heb ik idd geen invloed op de versie van php die er draait. php5 ernaast is ook niet mogelijk is mij verteld.

is het misschien mogelijk om (vanuit php 4) gewoon een (geen idee welke vooralsnog :P) dll library te gebruiken ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:22:
er draait php 4.4.4, verder heb ik idd geen invloed op de versie van php die er draait. php5 ernaast is ook niet mogelijk is mij verteld.

is het misschien mogelijk om (vanuit php 4) gewoon een (geen idee welke vooralsnog :P) dll library te gebruiken ofzo?
Volgens mij kun je niet zomaar een dll library gaan gebruiken in php 4, zonder dat je toegang hebt tot die machine. Meestal heb je daarvoor gewoon geen rechten. Daarnaast kun je dacht ik niet zomaar de php 5 dll gebruiken icm php 4.
Pagina: 1