Toon posts:

Movie maker project naar mpeg dmv toevoeging geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgende:

Ik heb gefilmd tijdens mijn verhuizing. De film heb ik bewerkt met Windows movie maker 1.
Tijdens het bewerken heb ik al gemerkt dat mijn computer het zwaar heeft:
SPECS:

AMD athlon processor 1,33 GHZ
190 RAM geheugen
windows XP SP2

Toen mijn film bewerkt was heb ik gekozen voor:
stap 3: film afwerken --> opslaan op deze computer.

Vervolgens gaat WMM van het project een mpeg bestand maken. Resterenede tijd = 268 minuten.
Ik heb computer nacht aan laten staan en toen ik 's ochtends wakker werd was resterende tijd 100 minuten. Kortom zo heeft het geen zin. annuleren die handel.

Het probleem zit hem volgens mij in een tekort aan geheugen en daarom wil ik geheugen toevoegen.
Mijn vraag is nu aan jullie is de volgende:

Denken jullie dat als ik 256 RAM toevoeg mijn WMM project wel tot een mpeg film kan worden gemaakt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is moeilijk om te zien wat exact hier de bottleneck is - films transcoden is een van de zwaarste dingen die je met een PC kunt doen. Het is volstrekt normaal dat het op een minder beestachtig snelle PC "even" duurt.

Het beste kun je terwijl het draaiende is kijken hoeveel RAM en CPU in gebruik is. Als je RAM gemaxed is en hij continu aan het swappen is, dan gaat meer RAM erg veel schelen. Is het daarentegen CPU die gemaxed is, dan gaat RAM nog niet eens zoveel uithalen.

Sowieso kan het geen kwaad meer RAM toe te voegen, daar ga je ook in responsiveness van de rest van je desktop voordeel bij hebben, nog los van deze actie.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

XP gebruikt al 128mb ram dus er blijft erg weinig over voor bewerking. Het zal wel iets helpen maar je CPU is ook niet de snelste dus je zal weinig prestatie winst ondervinden. Misschien op een externe harde schijf zetten je projekt en bij een ander op een sneller systeem "even" laten encoden ?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, snel een reepje geheugen halen in de winkel.
Ik zal nog wel even posten of het met extra RAM wel lukt. :*)