Toon posts:

installatie XP wil niet opstarten na formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud pc'tje (500mhz) waar een grotere harde schijf in moest. Nu heb ik de harde schijf ingesteld op 32gb, want anders vind het mobo hem niet.
De eerste installatie lukte tot en met het formateren in ntfs. Daarna starte hij opnieuw op. Vanaf dat moment komt ie niet verder dan dat hij de masters en slaves herkend en loopt muurvast.
Iemand een idee? Please!!! :'(

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe als eerst eens een BIOS update voor die computer, zal vast wel te vinden zijn. Let wel heel goed op de versie, anders kan je de computer bij het vuil zetten. Na de update zal de computer hoogst waarschijnlijk grotere schijven ondersteunen en zal je bovenstaand probleem ook zijn opgelost.

Commandline FTW

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:37:
Ik heb hier een oud pc'tje (500mhz) waar een grotere harde schijf in moest. Nu heb ik de harde schijf ingesteld op 32gb, want anders vind het mobo hem niet.
De eerste installatie lukte tot en met het formateren in ntfs. Daarna starte hij opnieuw op. Vanaf dat moment komt ie niet verder dan dat hij de masters en slaves herkend en loopt muurvast.
Iemand een idee? Please!!! :'(
Als je wat meer specifieke informatie geeft (processor, moederbord, harde schijf etc), dan is het wat makkelijker om suggesties te doen :) .

De meeste harde schijf fabrikanten (zeker WD, Maxtor etc) hebben verder software die BIOS-beperkingen kan overbruggen. Kijk dus op de website van de harde schijffabrikant. Let wel: dit gaat alleen bij Win2000 SP3 of hoger en XP bij SP1 of hoger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ExcelStor harde schijf van 80 gb, op de website hiervan staat wel een diagnose tool, maar daar heb ik niks aan omdat hij geen enkele schijf meer opstart. Dus ook geen diskette of cd.
Ik blijf hangen in het scherm na dat ie de schijven vind en benoemd.... dit doet ie dus wel keurig.

Ik zal zo het merk van het moederbord opzoeken.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom ntfs en niet gewoon fat32. Kan dat trouwens het probleem niet zijn?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Als je een scsi kaart erin heb die er even uit halen.

Droogkloot.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de update van het mobo zal ie toch in iedergeval verder dan dit moeten opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo is een DFI P2XBL, processor is een 500mhz

Verwijderd

Topicstarter
SCSI kaarten zitten er niet in alleen pci. De bios herkent de harde schijven wel, en eenmaal ingesteld vind ie bij het opstarten ook de cd en cd-rw spelers. En...... verder gaat ie niet. Grrrrrrrrr
Iemand nog een idee? Of uit het raam gooien ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de bios updaten, oftewel flashen. Kijken of dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Lukt ook niet, je hoort dat ie het diskette station vind, maar hij doet er niets mee. In de bios wel ingesteld dat ie als eerste de diskette moet opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Yes, oude werkende harde schijf erin gezet en bios geflasht. Daarna nieuwe harde schijf erin gezet en het lukt.
Hij installeert als een zonnetje!!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees eerst eens de policies en faqs hier, meerdere berichten achter elkaar binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld, gebruik daarvoor de EDIT knop aan de recherkant.

Koppel de hdd eens af, start hij dan wel verder. Verders moet je zeker weten dat je floppy helemaal in orde is, anders heb je kant op fouten. Wat is je moederbord overigens, misschien dat anderen dezelfde hebben en je tips kunnen geven over het updaten ervan.

Commandline FTW

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Monvo: als je wat toe wilt voegen aan het laatste bericht gebruik dan de editknop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif.

Zie je in de BIOS wel de correcte grootte van de harde schijf?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, sorry, zal de volgende keer de edit knop gebruiken.
Ik heb de harde schijf nog steeds ingesteld staan op 32 gb dmv de pinnetjes aan de achterzijde van de harde schijf. Ik ben eigenlijk zo blij dat hij nu wel installeerd dat ik de instelling niet durf te veranderen.
Net toch even de pinnetjes veranderd, maar dan vind ie accuut de OS niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 15:23 ]

Pagina: 1