Interstate '82 setup werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 13:22
Goedendag,
ik kwam weer eens de cd van Interstate '82 tegen en ik dacht DIE wil ik spelen
dus ik druk hem vol goede moed in de dvdrom speler en hij laad eventjes( geen beeld maar wel zandlopertje) en daarna gebeurt er niks , open je hem in de verkenner en dan op setup.exe gebeurt er hetzelfde geen beeld maar wel eventjes zandloper ik hbe hem al in een andere cdrom speler gehad zelfs een image van gemaakt maar ook dat mocht niet baten
dit vind ik vrij jammer daar ik veel plezier van dit spel heb gehad
ik heb trouwens ook compitabliteits modus gebruikt en via de prompt geprobeerd ook dit hielp niet
weet iemand de oplossing ?
Met vriendelijke groet
Merlijn de Leeuw

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DosBox? Performance daarvan is wel baggerslecht trouwens, en in VirtualPC/VMWare hoef je ook niet veel geweldigs te verwachten.
Een heel enkel spel kan je nog werkend krijgen icm VDMSound, maar de meeste gevallen gaan gewoon niet werken.

Ik neem trouwens aan dat je WindowsXP draait.

Je zou op een apparte partitie Windows98 oid kunnen installeren, en dan werkt het wel.
Of je ritselt ergens gewoon een oud barrel en installeert daar Win98 op en wat oude games.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:38:
DosBox? Performance daarvan is wel baggerslecht trouwens, en in VirtualPC/VMWare hoef je ook niet veel geweldigs te verwachten.
Een heel enkel spel kan je nog werkend krijgen icm VDMSound, maar de meeste gevallen gaan gewoon niet werken.

Ik neem trouwens aan dat je WindowsXP draait.

Je zou op een apparte partitie Windows98 oid kunnen installeren, en dan werkt het wel.
Of je ritselt ergens gewoon een oud barrel en installeert daar Win98 op en wat oude games.
Interstate '76 en '82 zijn beide Windows-spellen, dus DOSBox zal niet de oplossing zijn :)

Het kan help als je de setup in compatibility mode moet draaien (hoe dat werkt kun je zo op GoT of Google vinden).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 12:48 . Reden: Foutje :P ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:42:
[...]

Interstate '76 en '82 zijn beide DOS spellen, dus DOSBox zal niet de oplossing zijn :)

Het kan help als je de setup in compatibility mode moet draaien (hoe dat werkt kun je zo op GoT of Google vinden).
Dosbox is een Dos emulator, ik heb het niet over de Windows Command Prompt ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• misterm90
ik draai inderdaad windows xp sorry dat ik dat niet zei,
de setup in compitabliteit heb ik ook geprobeerd
werkte ook niet jammer genoeg
ik ben nu even dosbox aan het proberen
en nogmaals: de setup werkt al niet
EDIT :
als ik de setup doe in Doxbox krijg ik de error : This program cannot be run in DOS mode

.

[ Voor 19% gewijzigd door misterm90 op 17-02-2007 21:13 ]

• misterm90
ja klopt deze heb ik ook gedownload :http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=dosbox&filename=DOSBox0.65-win32-installer.exe&use_mirror=mesh
en deze geeft ook die error

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:03:
[...]

Dosbox is een Dos emulator, ik heb het niet over de Windows Command Prompt ;)
Kijk nog eens goed naar wat ik zei. Het zijn Windows-spellen, DOSBox draait geen Windows-spellen ;)

Dat is ook de reden waarom je de error "This program cannot be run in DOS mode" krijgt. Het enige waar je naar kan kijken is compatiblity mode. Anders moet je gaan kijken naar dingen als VMWare of een dual boot met Windows 98, maar dan moet je het spel wel heel erg graag willen spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 12:48 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 20:55

boesOne

meuh

:) Terr, je zei toch echt
Interstate '76 en '82 zijn beide DOS spellen, dus DOSBox zal niet de oplossing zijn
of snap ik nu iets niet :?

VMware heeft dacht ik geen 3d versnelling dus gaat niet echt opschieten, tenzij de game ook software rendering ondersteund. Daar is je PC vast wel snel genoeg voor..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• misterm90
zou dit ook kunnen met virtual pc daar heb ik namelijk meer ervaring mee..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan ook liggen aan het feit dat dit spel alleen op een engelstalige windows werkt.
Da's nl. de enige keer dat ik het werkend heb gekregen, en ook in de manual staat dat bij de systeemeisen.

Verwijderd

boesOne schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:19:
:) Terr, je zei toch echt

[...]

of snap ik nu iets niet :?

VMware heeft dacht ik geen 3d versnelling dus gaat niet echt opschieten, tenzij de game ook software rendering ondersteund. Daar is je PC vast wel snel genoeg voor..
Oh, eh, mijn fout O-)
Pagina: 1