Toon posts:

Raid array per ongeluk verwijderd gegevens te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Experts,

Het volgende,

( Belangrijk, het gaat om een apart RAID controller kaartje , PCI van Silicon Image )

Ik heb mijn oude pc aan mijn vriendin verkocht. Nu heeft deze het een hele tijd stabiel gedaan.Totop gisteren. De RAID array was iets mis mee. ( herkende 1 van de 2 schijven niet meer )

Een broer van haar heeft er vervolgens naar het systeem gekeken en 1 harde schijf dood verklaard.
Hij heeft toen de Raid Array verwijderd en vervolgens niks meer gedaan.( Fysiek zijn de hard schijven dus niet meer gebruikt nadat de Raid Array is verwijderd )

Na onderzoek van mij zat er gewoon stof tussen de contactje van de ATA kabel. Beide harde schijven waren dus niet dood en werken perfect. Ik heb meteen de Raid Array ( striped ) precies weer op dezelfde manier ingesteld, maar tot mijn grote schrik boote die Windows niet op.

Windows stond op een andere partitie als de schijf waar ik nog vele Mp3's heb staan die ik graag terug zou willen hebben. Is er een kans dat de Windows partitie ( of de boot sector ) beschadigd maar na een repair ( met een Windows cd-rom ) mijn andere partitie nog intact is?

Bij voorbaat dank,
_/-\o_

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat voor RAID was het? 0? 1?

edit: lama, RAID0 dus... dan kan je het vergeten. die data ben je kwijt.

[ Voor 57% gewijzigd door McKaamos op 17-02-2007 19:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met Raid Reconstructor: http://www.runtime.org/raid.htm

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als 1 van de 2 disks absoluut dood is heeft ook dat progsel geen zin meer.
Maar toch het proberen waard. Wist niet dat er een tool als deze bestaat...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Wel lezen he Jongens,

Die broer had de schijf dood verklaard.

HIJ WAS NIET DOOD!!

Beide schijven zijn er dus nog , enigste wat er veranderd is dat de Array gedefieerd op de Silicon Image chip verwijderd is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

McKaamos schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:31:
[...]

Als 1 van de 2 disks absoluut dood is heeft ook dat progsel geen zin meer.
Maar toch het proberen waard. Wist niet dat er een tool als deze bestaat...
Na onderzoek van mij zat er gewoon stof tussen de contactje van de ATA kabel. Beide harde schijven waren dus niet dood en werken perfect
Het ziet er naar uit dat beide disks het nog wel doen, maar de array zelf foetsie is, waarschijnlijk werkt dit prog wel :P

Verwijderd

Als er verder niet geschreven is naar beide schijven, dan zou je al je data nog moeten hebben. Meestal volstaat het inderdaad om opnieuw de array aan te maken.

Weet je zeker dat je dezelfde gegevens hebt gebruikt, zoals:
- stripesize
- volgorde van de disks

Heb je de disks niet anders aangesloten, op een ander channel b.v.?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik weet wel dat het met bijvoorbeeld promise controllertjes mogelijk is om de array gewoon weer aan te maken (wel exact dezelfde stripesize gebruiken!!!!!!). Dan zou ie als het goed is zelfs weer gewoon van die disks kunnen booten.
Pagina: 1