Toon posts:

[Vista][Kan geen draadloze netwerken detecteren]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds een tijdje kan mijn laptop ons draadloze netwerk thuis niet meer detecteren. Ik maak gebruik van de bijgeleverde acer enet manager. Die geeft aan: netwerk binnen bereik 0. Terwijl de broadcast toch echt aan staat. Ook de standaard windows versie van draadloze netwerkverbindingen geeft onze verbinding niet aan. Wel geeft deze 2 andere aan, waarmee ik niet kan verbinden.

Ik geloof dat het probleem begon toen ik Cisco's VPN client installeerde. Deze heb ik nodig om op het wireless netwerk van de TU Delft te komen. Echter deze service draait nu niet, dus ik kan me niet voorstellen dat dat het detecteren blokkeert.

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Als jullie aanvullende gegevens nodig hebben, dan hoor ik dat wel. :)

Regards,

Elwin

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 00:57
Volgens mij werkt dat tooltje gewoon niet met Vista en check even of je drivers wel goed werken onder Vista. Verder kun je proberen je accesspoint op een lager kanaal te zetten bijvoorbeeld op 9 of 6. Sommige drivers zetten je kaart op most of the world mode wat in houd dat hij maar een klein deel van de kanalen kan gebruiken zodat hij overal ter wereld legaal kan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een laptop waar vista op voorgeïnstaleerd is dus zeker geen driver probleem. En het tooltje werkt wel gewoon, want het heeft het ook gedaan voorheen. Ook deze tool was voorgeïnstaleerd. Ook de huidige wireless settings hebben gewerkt dus ik ga daar aan niets veranderen.

EDIT: misschien handig om deze instellingen even te posten:
ADHOC QOS modus: WMM uitgeschakeld
Ad-hockanaal 802.11b/g: 11
Agressiviteit bij zwerven: 3. Normaal
Beveiliging van gemengde modus: CTS-naar-zelf ingeschakeld
Draadloze modus: 6. 802.11a/b/g
Engergiebeheer ad-hocverbindinge: uitgeschakeld
Verbetering van doorvoer: uitgeschakeld
Verzendenergie: 5. Hoogste

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie iets aan bovenstaande instellingen of hebben jullie baat bij andere instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet nu wel een livebox-cxxx. Maar dat is niet de SSID naam, zoekt hij op iets anders dan ssid naam, ofzo? Zo ja, hoe kan ik het weer goed zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dacht ik even dat hij het weer deed, maar tevergeefs. Het rare is in Delft ziet die wel gewoon de netwerken met de standaard vista applicatie.

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Misschien een idee om de EDIT knop te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
kapert schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:53:
Misschien een idee om de EDIT knop te gebruiken :)
Denk ik eindelijk een nuttige reactie te hebben :P

Ja, sorry, had gekund. Alleen je topic valt zo snel weg op het GoT, dus dan maar een beetje up to date houden met nieuwe posts :+

EDIT: hij vindt de juiste SSID weer en kan vervinden. Die tool van Acer heb ik er maar af gegooid, want die zag niets meer :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 19:09 ]

Pagina: 1