Toon posts:

[FreeNas] probleem bij installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan om thuis een fileserver te installeren (vooral voor backups). Aangezien ik niet aan de bèta van Windows Home server geraakt ben, heb ik gekozen voor FreeNas.

ik heb de .ISO file gedownload van http://sourceforge.net. Vervolgens heb ik, zoals beschreven in de handleiding (http://www.freenas.org/do...user-docs/FreeNAS-SUG.pdf) dat ISO bestand op een cd-rom gebrand (cd-rw). Als je met nu met die cd zou opstarten dan zou je in staat moeten zijn om FreeNas te installeren. ik krijg echter volgende fout :"HD System type-(19) missing operating system"
ik heb ook het .IMG bestand gedownload, er een bootable cd van gemaakt maar ik kreeg dezelfde fout.

ik het op Tweakers, sourceforge, en google gezocht maar ik heb nergens een goede oplossing gevonden. (ik heb enkele topics gevonden met die foutmelding, maar FreeNas was in die gevallen al geïnstalleerd, wat bij mij dus niet lukt)

alvast bedankt

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52
Zou het kunnen dat er niet van de cdrom gestart wordt en dat er dus alleen van de HDD gestart probeert te worden?

Verwijderd

Topicstarter
nee, de primary boot device staat op de cd-rom, en de comp "zegt" boot from cd-rom.... (tijdens het booten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 20:03 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52
Sorry dat ik wat laat reageer, was dit topic helemaal vergeten :D

Kun je eens proberen of je met een andere cd wel kunt opstarten? BV windows oid? Of kijk of die cd wel ergens anders wil opstarten

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
Ik denk eerder aan het alom-bekende-probleem "Hoe brand ik een iso".
Heb je je iso via de goede manier op de cd kunnen branden, flapy7?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Inderdaad. Gezien de melding zal dat wel het probleem zijn

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1