Toon posts:

Toshiba a110-156

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil misschien deze laptop aangschaffen, alleen zag ik dat deze een geintergreerde videokaart heeft.
Dit zijn de specs:
Intel Core 2 Duo Processor T5500 1.6GHz, 15.4" TruBrite WXGA TFT (1280x800), 128MB gedeeld Intel 945GM Graphics, 1024MB (2x512 MB), 100GB SATA HDD (5400 rpm), DVD SuperMulti drive (Double Layer), Wireless LAN (802.11a/b/g), Windows XP Media Center (UK,NL,FR)

Is het waar dat hier bewegende beelden gaan hakkeren?
Bijv. ik gebruik het programma Proshow Gold (fotobewerkingen) en Nero 7 (videobewerkingen).
Ook gebruik ik Photoshop maar ben geen extreme gebruiker.

Is dit een goede keuze?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een notebook met 915M chipset en integrated graphics en dit is voor simpele dingen prima te doen. Photoshoppen gaat zonder problemen en hakkelen van bewegende beelden heb ik echt nog nooit last van gehad.
Tenzij je flinke 3D bewerkingen gaat doen of gamen is integrated video best te doen.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor je antwoord.
hier zal niet op ge-gamed worden.
wel zal gebruik gemaakt worden van bijv. dvd'tjes maken nav digitale videocamera met nero, dat moet toch gee problemen opleveren?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, want dat is ook niet 3D based. Overlay (videobeelden) kan integrated video ook best aan :)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Ik zal als ik jou was eerst even kijken of je met je budget een laptop kunt kopen met een ATi of Nvidia kaart, voordat je beslist om een laptop met een integrated kaart van Intel te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is 800 eur en daar komt deze Toshiba voor in de aanmerking, hij iets meer dan 800 eur maar dan heb ik wel een T5xxx
andere laptops die met een aparte videokaart zijn, zijn met Vista uitgerust en dat wil ik niet. wil nog zeker 2 jaar met xp mee.
laptop is bedoeld voor internet, ms office, foto- en videobewerking en een cd/dvd'tje branden.
andere 'zwaardere' dingen doe ik met mijn pc.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan bovenstaande sticky en gaat derhalve op slot.
laptop is bedoeld voor internet, ms office, foto- en videobewerking en een cd/dvd'tje branden.
andere 'zwaardere' dingen doe ik met mijn pc.
Wat dat betreft is een notebook met een Intel Core 2 Duo en 1GB RAM voldoende. Voor wat meer 'pit' zou je een i.p.v. een 5400RPM een 7200RPM hardeschijf kunnen overwegen.

Wil je weten wat de verschillen in prestaties zijn tussen bepaalde onderdelen dan raad ik je aan om benchmarks en reviews te lezen. Uiteraard kunnen ervaringen van mensen op zowel GoT (Zie GoT Search) als de Tweakers.net - Productsurvey ook van pas komen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.