Toon posts:

hoe thuisnetwerk maken met Livebox orange (pc + laptop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verschillende topic gelezen, maar ben op dit gebiedt zo'n leek, dan ik er niets van snap.

wie kan mij precies uitleggen hoe ik tussen een pc (via utp) en een laptop (draadloos) een thuisnetwerk kan maken via de Livebox van Orange.

Want ik heb al zoveel instellingen gedaan, maar kan niet echt wat vinden wat voor mij duidelijk is, en simpel genoeg om bestanden te kunnen delen met elkaar.

Help!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten de pcs in hetzelfde subnet? Als dat het geval is moet je de pcs makkelijk kunnen benaderen door \\$computernaam in te rammelen in het runmenu.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:34:
Zitten de pcs in hetzelfde subnet? Als dat het geval is moet je de pcs makkelijk kunnen benaderen door \\$computernaam in te rammelen in het runmenu.
de ene pc zit via een UTP kabel in de eerste ethernet poort van de livebox.

de laptop is draadloos. En maakt verbinding via het netwerkkaartje in de livebox

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:38:
[...]

de ene pc zit via een UTP kabel in de eerste ethernet poort van de livebox.

de laptop is draadloos. En maakt verbinding via het netwerkkaartje in de livebox
Ik ken de livebox zelf niet precies, maar veel van dit soort dingen hebben gewoon 1 subnet voor zowel wireless als wired lan. Dus is dat bij jou ook het geval?

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 21:52
Gewoon even netwerk wizard runnen, en pc's in zelfde werkgroep zetten en klaar is kees ;)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:41:
[...]

Ik ken de livebox zelf niet precies, maar veel van dit soort dingen hebben gewoon 1 subnet voor zowel wireless als wired lan. Dus is dat bij jou ook het geval?
sorry ik ben leek.. wat is een subnet...
rusman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:41:
Gewoon even netwerk wizard runnen, en pc's in zelfde werkgroep zetten en klaar is kees ;)
vinden ze mekaar dan automatisch?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 18:43 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:42:
[...]

sorry ik ben leek.. wat is een subnet...
Bij je netwerk kun je een subnetmask instellen, het is het makkelijskte om ervoor te zorgen dat deze bij beide pcs hetzelfde zijn.
via ipconfig kun je kijken wat het huidige IP en subnet is, ik neem aan dat je DHCP gebruikt voor toewijzing van de ipadressen?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:49:
[...]

Bij je netwerk kun je een subnetmask instellen, het is het makkelijskte om ervoor te zorgen dat deze bij beide pcs hetzelfde zijn.
via ipconfig kun je kijken wat het huidige IP en subnet is, ik neem aan dat je DHCP gebruikt voor toewijzing van de ipadressen?
het is me gelukt.

Bedankt iedereen.
Pagina: 1