[XP Pro]Bestanden en instellingen Image terugzetten mislukt.

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik ben met mijn laptop van een 40GB 5400RPM naar 80GB 7200RPM schijf gegaan.
Ik heb meerdere malen geprobeerd de data over te klonen van de oude schijf naar de nieuwe maar de foutmelding NTLDR is missing blijft maar terug komen.

Ik heb uiteindelijk dus maar besloten om met de installatie op de 40GB die een half jaar oud is de 'Wizard instellingen en bestanden overzetten' te gebruiken.
Dit ging allemaal prima.

Nu heb ik echter de 80GB schijf erin zitten met daarop Windows XP Pro geinstalleerd en krijg ik de 'Bestanden en Instellingen' niet meer teruggezet.

Ik ga naar de wizard toe en geef aan dat dit de nieuwe computer is.
Kies voor een 'andere locatie...' omdat ik de images in een map heb bewaard.
Als ik die dan echter selecteer krijg ik de volgende foutmelding:

http://members.home.nl/djthesp/WBEIO_1.JPG

Terwijl in de map die ik heb geselecteerd op de oude schijf voor het opslaan van de images niets gewijzigd is en alle bestanden staan die aangemaakt zijn door de wizard.
Namelijk de volgende:

http://members.home.nl/djthesp/WBEIO_2.JPG

De oude installatie was volledig up to date en de nieuwe inmiddels ook.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
maar de foutmelding NTLDR is missing blijft maar terug komen
Heeft volgens mij te maken met de bootsector of partitie-indeling.. heb het ook gehad..

Heb je ooit met partities gewerkt op je oude schijf? of 2 besturingssystemen? Beide NTFS? Dingen die je even goed moet bekijken.

Data backuppen is meestal geen probleem, maar een besturingssysteem of verschillen in partities e.d. is een ander verhaal |:(

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Bij het terugzetten van bestanden en instellingen zorg ervoor dat je de volgende map gebruikt:
C:\Bestanden en Instellingen

en absoluut niet

C:\Bestanden in Instellingen\USMT2.UNC

Deze wizard zoekt namelijk naar de USMT2.UNC map.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
sdirkx schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:56:
[...]

Heeft volgens mij te maken met de bootsector of partitie-indeling.. heb het ook gehad..

Heb je ooit met partities gewerkt op je oude schijf? of 2 besturingssystemen? Beide NTFS? Dingen die je even goed moet bekijken.
Ik wil niet lullig overkomen, maar het gaat me nu even om het feit dat ik de images aan de gang krijg.
Ik ben inmiddels 2 topics op GoT verder en heb ook verschiedene e-mails uitgewisseld met de eigenaar van deze website en zelfs met al hun goed bedoelde hulp is dat probleem niet opgelost.
Dus waarschijnlijk is er meer aan de hand dan alleen een verkeerde indeling. :)
(De schijf is echter 100% goed die heb ik al door een diagnostic tool gehaald).

Ik kloon zelf ook regelmatig schijven met windows installaties op me werk en daar gaat het 99 van de 100 keer ook goed.
Maarja, er staat al een nieuwe install op mijn laptop dus...
nIghtorius schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:11:
Bij het terugzetten van bestanden en instellingen zorg ervoor dat je de volgende map gebruikt:
C:\Bestanden en Instellingen

en absoluut niet

C:\Bestanden in Instellingen\USMT2.UNC

Deze wizard zoekt namelijk naar de USMT2.UNC map.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd maar dan krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. :?

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 18-02-2007 00:08 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

DJ_The_SP schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:07:
[...]
[...]

Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd maar dan krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. :?
Hmmm.. probeer eens de map "Bestanden en Instellingen" te hernoemen naar iets eenvoudigs. b.v. "gegevens" en dan nogmaals proberen.

misschien dat er een foutje in het programmatuur zit dat ie over de zeik gaat van die mapnaam?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik heb de map gerenamed naar C:\Backup\USMT2.UNC.

Helaas nog steeds geen verandering.

Ik las ook ergens dat als je de met de 'Files and Settings Transfer wizard'
Images aanmaakt op hetzelfde doel als de bron dat hij daardoor corrupt kan maken.
Daarom heb ik inmiddels de wizard nog een keer gedraaid en alles opgeslagen op een andere pc in mijn netwerk.

Helaas heeft ook dit nog niet geholpen.

Pagina: 1