Toon posts:

''stekker'' voor mijn hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier zo'n geluids ''stekker'' die je moet aansluiten op je monitor, zo'n groene stekkertje waardoor geluid van de kast naar je monitor gestuurd wordt. Ik weet niet hoe het heet,sorry. Nu heeft mijn nieuwe monitor geen ingang voor die stekker omdat er geen ingebouwde speakers bevat. Nu wil ik geluid krijgen door een koptelefoon aan te sluiten op die stekker, maar dat kan ook weer niet omdat het niet past. Volgens mij is er zo'n soort ''converter'' die je op de uitgang van de koptelefoon kunt doen waardoor je de andere stekker erin kunt doen. Bestaat zoiets? Zo ja, hoe heet het en waar kan ik het eventueel kopen? Sorry voor de rare titel en benamingen, maar ik weet echt niet hoe ze heten.

Alvast bedankt

Verwijderd

Neem er foto's van, zet het op je scanner en scan de stekker of vraag het desnoods aan iemand die een mobiele telefoon heeft met een camera. Met die beschrijvingen kan niemand je verder helpen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

ALS ik het goed begrijp
Die groene stekker is gewoon een minijack. ziet er hetzelfde uit als die van bv een mp3-speler-koptelefoon. Als je nu die kabel volgt gaat ie achter in de pc. trek de kabel eruit, en stop de stekker daarin :)

Verder zijn er idd gewoon omzet stukjes daarvoor (dubbel female)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 17-02-2007 17:59 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:19

DJ Vincento

1422055

Je kunt die koptelefoon gewoon rechtstreeks aansluiten op de PC. Ook kun je losse pc speakers kopen en die er rechtstreeks op aan sluiten. Op mijn monitor zitten ook van die speakers ( HP monitor met polk audio speakers) Het beeld is geweldig, het geluid van die boxjes niet. Daarom heb ik aparte speakers gekocht en die kon ik gewoon rechtstreeks op de PC aansluiten als ik de geluidskabel van mijn monitor eruit ropte.

Verder kun je van die verloop stukjes kopen. Die noemen ze dan dubbel-female zoals in de reply hierboven is genoemd. Dat is dus met twee gaatjes aan bij de kanten. Waarom ze die dubbel-vrouwelijk noemen hoef ik je niet uit te leggen denk ik ;)

Oja, zo'n kabeltje noem je een stereo- jack kabeltje.

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Vincento op 17-02-2007 21:05 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:33

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Volgens mij kun je het niet met zo'n dubbele female doen (:S)
Ik denk, maar dat moet je maar even bevestigen dat je zo'n zilveren plug hebt zitten aan de hoofdtelefoon die ongeveer 4-5 cm lang is en 6 mm dik (6,3mm jack-kabel).
Dus een vergrote versie van de hierbovengenoemde "mp3-koptelefoon".

In dat geval heb je een 6,3 -> 3,5 mm jack converter nodig.

Visueel:
Heb je nu dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/2136.jpg
Dan moet dat naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/2078.jpg
Met dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/155.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door bartvl op 17-02-2007 22:20 ]

Life is not about specs, it is about joy!