Toon posts:

PC wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste forum gebruikers

Ik heb een aantal dagen geleden nieuwe hardware gekocht namelijk

- asus M2R32-MVP moederbord
- AM2 4600 processor
- 4x 512 DDR2 800 G.E.I.L. geheugen
- 850 watt voeding
- en een AM2 koeler
- 200gig maxtor schijf

Nu had ik al problemen gehad en ben naar de leverancier gegaan en daar was geconstateerd dat 1 van mijn geheugen kapot was...naja netjes omgeruilt en dacht ik kan weer mooi aan de slag. Maar nu alles weer netjes aangesloten, videokaart en geluidskaart van me oude setup gehaalt en geinstalleerd op het systeem....dus ik zet hem aan en krijg de fout weer die ik had door het geheugen...dus hij wilde de bios opnieuw installeren via de recovery disk. Naja dat begint hij te doen dus leuk maar plots tijdens besluit hij me systeem uit te zetten tijdens het process. En dus nu sindsdien doet tie absoluut niets meer.

Dus mijn vraag is is hier wat aan te doen of mag ik weer terug naar de leverancier?
Bijvoorbaad bedankt.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02
weet je zeker dat je alles goed hebt aangesloten ?
loop alles nog een keer na en neem de hangen en opstarten troubles eens door !
wat gebeurd er als je met 1 reepje geheugen start ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:32:
[...]

dus ik zet hem aan en krijg de fout weer die ik had door het geheugen...
Welke fout? Wees specifiek. Hier kunnen we niets mee.
Hoe dan ook, neem om te beginnen eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Bad Bios checksum, waardoor hij begon met bios recovery en dat ook constand bleef doen na iedere succesvolle recovery. Bij de leverancier hadden ze hem getest en bleek dat een van de geheugen reepjes de oorzaak was en starte bij de rest gewoon netjes door zonder die foutmelding
Ik heb alle geheugens geprobeert en alles opnieuw los en vast gemaakt, alles der uit en der in gezet. Alles draait netjes, ventilators draaien, geen piepjes of wat dan ook heb alleen zwart beeld. Had mssn het idee dat het de videokaart was maar tja ik heb die nu in dit systeem zitten en hij werkt gewoon prima.

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik dacht altijd dat wanneer je een corrupte BIOS had, je naar je moederbord kon fluiten... Je zal er toch echt mee terug moeten, en aan je leverancier vragen of ze de BIOS kunnen fixen, anders ben ik bang dat je je moederbord rma moet sturen.

hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ah okee, dan ga ik maar terug der mee en kijken of ik kan omruilen. Iig bedankt.

Verwijderd

Als het een Asus is zou hij backup-bios moeten hebben.
Check je manual er eens op.
Als het goed is staat er op je CD een dingetje om het terug te zetten.

succes

edit: 850 watt? zelf met de allernaarste dual card setup trek je dat niet droog. Had je wat geld op kunnen besparen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 23:07 ]

Pagina: 1