Na aansluiten HDD recorder witte strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Ik heb Chello, als ik aan het downloaden ben of gewoon internetten, krijg ik witte strepen in beeld. Dit is sinds ik een Pioneer HDD recorder heb, zeer vervelend dus.
Als ik de recorder er tussen uit haal, is er niks aan de hand. Als ik de recorder laat zitten en de stekker van het modem er uit trek, is het ook weg.
Ik heb het eerder gehad, als ik aan het downloaden was dat ik witte strepen kreeg. Na een tijdje was dit weer weg.
Ook heb ik op sommige zenders slechte ontvangst (ruis), waaronder National Geograpic, NET5, etc.

Weet iemand of ik er zo iets aan kan doen? Of moet ik UPC maar eens bellen en dan maar afwachten of ze er iets aan gaan doen?

Het is wel irritant in elk geval. Die recorder was erg duur, maar zo is het ook klote. Hij neemt natuurlijk ook die storing op... :(

Verder woon ik in een flat, en heb eigenlijk helemaal niet veel aangesloten. Ik heb zeg maar de plug waar de kabel binnenkomt, hier zit een splitter op. Aan een kant hangt de modem, aan de andere kant zit de HDD recorder, en daar op zit de TV dan weer aangesloten.
Ik heb 75 ohm kabels (van nog geen 2 meter per stuk).

Ik heb zo'n dik zwart ding waar op staat "ground breaker" en "surge protector". Als ik deze er tussen stop, heeft het helaas weinig effect. Ik bedoel dan tussen de splitter en de recorder. Tussen de contactoos en de splitter weet ik het effect niet, maar dit lijkt mij weinig uit te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/9503/signalhe7.th.jpg

Dit geeft mijn modem aan,als ik op volle snelheid aan het downloaden ben (3mbit).
Het probleem dat u meldt heeft te maken met de binnenhuisbekabeling.
KPN heeft nieuwe zendmasten geplaatst voor de verspreiding van Digitenne. Indien u geen gebruikt maakt van goed afgeschermde coaxkabels in huis zullen de signalen die deze mast uitzend instralen in uw kabels en de zenders op op dezelfde frequentie zitten zullen hierdoor gestoord worden.
Gebruikt u goede afgeschermde kabels zoals coax-12 kabels met goede connectoren zult u de genoemde storingen niet meer hebben.
Dit zegt UPC er over..> Tjah ik gebruik gewoon 75ohm kabels, is dat niet voldoende?
Als ik zoek op coax-12 dan blijkt dat dat ook gewoon 75ohm is...

Ik zal straks de kabels nog eens vervangen door de kabels die bij het Chello pakket zaten, maar zie er weinig heil in... Alhoewel ze wel iets dikker zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door eX0duS op 17-02-2007 17:05 ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Euh wat moet UPC hieraan doen dan?

Zo te horen ligt je probleem dus bij die HDD recorder want als je die ertussen uit haalt is alles ok. Is geen probleem van UPC. Maar inderdaad je zou de kabels kunnen proberen, dit kan veel uitmaken.

En misschien een andere splitter/versterker proberen als dit mogelijk is?

[ Voor 31% gewijzigd door schnumi op 17-02-2007 17:46 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• eX0duS
Ehm als ik de modem er uit haal is het ook opgelost. Zoals ik al zei heb ik het eerder gehad, die witte strepen (duszonder die recorder).
Wat UPC er aan moet doen, ehm tjah signaal opschroeven, weet het ook niet.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Daar zou je een monteur voor kunnen laten komen, of via de helpdesk een signaalmeting laten doen meen ik. :)

Maar ik zou eerst de kabels eens verwisselen voor die UPC kabels. Vaak onderschat je dat gedeelte maar dit kan heel veel uitmaken voor de kwaliteit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• eX0duS
Ik heb nu die kabels vervangen. Van de muur naar de splitter en van de splitter naar de modem is nu van die UPC kabel, en dat is dus dikkere en stevigere. Volgens mij maakt het wel enig verschil, het is (denk ik) toch iets minder erg.
Dus dan zal ik van de splitter naar de recorder en naar TV ook maar vervangen door van die stugge... Hopen dat het helpt, anders is het toch jammer natuurlijk.

• eX0duS
Ok ik heb nu betere kabels gekocht, ben maar naar de MM geweest, en heb van die dikke Vivanco kabels gekocht. Het probleem is nu dan ook opgelost. Ik zie in elk geval geen strepen meer.
Zo zie je dus maar.
had liever Hirschmann, maar wist zo ook niet waar ik die kon halen, had de hoop dat de MM ze had, maar die had alleen Philips van 20 euro voor 1,5 meter, of Vivanco voor 8.99 voor 1,5 meter, of die goedkope vanaf 3 euro ofzo.
Blijkbaar hadden ze bij UPC dan wel gelijk. Ik heb wel even gehad dat mijn internet weg viel. Misschien hebben ze wel iets gedaan daarzo, zodat die strepen toch al weg waren.
Ik heb nog een mail gekregen dat ze mij hebben proberen te bellen, het grappige is dat ik dus helemaal geen oproep gemist heb op mijn telefoon, maar ok, het zal wel.
Eind goed al goed. Ik neem aan dat vanavond de beeldkwaliteit nog hetzelfde zal zijn. :p
Ik weet niet welk type die Vivanco precies zijn, of het coax-12 is weet ik ook niet. Staat verder niks op, het zijn van die blauwe kabels met een verdikking bij elke plug.

• eX0duS
Misschien dat jullie me verder kunnen helpen.

Sinds dat ik de kabels heb vervangen door nieuwere, was het probleem opgelost.
Echter, vorige week zondag viel mijn internet ineens uit. Na een aantal uur werkte het weer. Ik had toen wéér die strepen overal in beeld als ik iets aan het downloaden was.
Ik zag dat "signal aquierd" in de modem was verander van 458.750 naar een hogere (516 ofzoiets). Sindsdien stoort alles weer als de ziekte.
Ik heb toen handmatig (dat kan bij een Thomson) die frequentie terug gezet naar de eerste waarde. Toen waren de strepen al een heel stuk minder, maar nog niet weg.
Ik heb toen UPC gebeld en die hebben zojuist een monteur gestuurd. Die zei dat het signaal prima was. Hij heeft de kabel vervangen en toen was het beeld perfect.

Ik DACHT dus dat het goed was. Hij had echter de recorder er niet op aangesloten.. Toen ik deze aansloot was dus alles weer bij het oude.

Nu heb ik wel uitgevonden als ik een extra (metale) splitter op de eerste splitter zet, en hier mijn kabel op aansluit, de strepen wel weer zo goed als weg zijn.
Echter, het kanaal van UPC zelf stoort wel ten alle tijden hevig als ik iets aan het downloaden ben.

Wie "o" wie heeft nog goede ideeën wat het zou kunnen zijn?
Is mijn Pioneer HDD recorder niet goed? Kan die niet met de modem overweg? Wat moet ik hier mee? het is irritant en natuurlijk jammer als mijn HDD recorder niet goed is. Ik zou hem dan bijv. wel op kunnen sturen, maar daar zullen ze waarschijnlijk toch concluderen dat er niks mis mee is...

/edit

Zo was het eerst:

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/9503/signalhe7.jpg

En zo was het na de storing:

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/8007/modemuh6.jpg

Waarom zijn de strepen zo goed als weg met die metalen splitter er nog tussen?

PS, UPC zuigt nog steeds erg hard. Blijkbaar brengen ze voorrijdkosten in rekening. Er zat zo'n briefje bij de werkbon dat de klant op de hoogte is van de voorrijdkosten, nou serieus, daar hebben ze NIKS over gezegd. Ik vroeg nog van, gaat me dit iets kosten? De dame aan de andere kant zei van niet.
Nou is de monteur wel zo vriendelijk geweest om op de werkbon te zetten dat hij de wandcontactdoos heeft vervangen (wat niet zo is), maar dan nog... Wat een krom zooitje nog steeds...
Maar, pluspunten wel, de monteur was vriendelijk en hij is nog gekomen ook op de afgesproken tijd.
Helaas heeft ie het niet gemaakt. :(

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 08-03-2007 19:45 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het signaal van je modem is wel erg zwak (die -4.2dBmV kan wel wat hoger).. hij staat ook met maximale kracht te zenden (die 59dBmV), daardoor zie je die storing misschien op je DVD recorder. Ik zou de aansluiting van je kabelmodem eens controleren. Zit die wel gewoon direct (via een splitter) op de hoofdaansluiting met max. een meter kabel zoals UPC adviseert/vereist? Sorry, niet gelezen. Meestal zitten dit soort problemen binnenshuis, maar als het daar wel goed zit dan moet het probleem wel bij UPC liggen. Heeft die monteur niet de signaalsterkte van het binnenkomende signaal gemeten?

Dat van die voorrijdkosten gelden als het probleem niet bij de klant ligt. Als die monteur doorgeeft dat hij je WCD heeft vervangen dan wordt het gezien als een probleem van UPC en wordt er dus niks in rekening gebracht. De helpdesk had je daar echter wel van op de hoogte moeten stellen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bigs op 08-03-2007 19:55 ]

• eX0duS
Hij heeft de signaalsterkte gemeten ja, en die was prima zei hij...
Pagina: 1