Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

• goddeloze
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Doel en budget.

Naast de laatste games spelen moet ie eigenlijk alles kunnen en in de toekomst OC en.
Budget 2500 euro.
Alles te laten bouwen door 4launch.

Mijn boodschappenlijstje

De processor Euro 303.-
Voor de processor heb ik de Intel core 2 duo 6600 gekozen.
Ik denk dat dit momenteel de beste kaart is qua prijs/kwaliteit

CPU koeler Euro 40,-
Scythe Infinity

Hardeschijf Euro 164,- Seagate 250 Gb Sata300 16MB
2 maal in raid 0
Cooler Master 4 in 3 module voor Stacker Euro 16,-

Moederbord Euro 212,-
Asus Commando iP965 SATA2 RAID, GLAN, 8CH

Geluidskaart Euro 76.50
Creative X-fi Gamer

Grafische kaart
Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI Euro 550,-

Geheugen Euro 219,-
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6000 CL4.0 HyperX

Dvd writer Euro 33,-
NEC DVD -/+RAM AD-7173 18X/18X/12X DL bulk

Dvd speler Euro 19,-
NEC DVD ROM DV-5800D 16x/48x bulk

Voeding Euro 147,50
Tagan Powersupply Easycon XL series 600W

Behuizing Euro 187,-
Cooler Master Big Tower 832 E-ATX No PSU

Koeling Euro 26,-
Cooler Master Cross Flow voor Stacker
Zijn er extra fans nodig?

Fancontroller Euro 35,-
Thermaltake Fan Controller HardCano SE

Besturingssysteem Euro 91,-
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM
64 bits??

Monitor, toetsenbord, muis en boxen heb ik nog.

Totaal Euro 2119,-

Wat vinden jullie van dit systeem?
Ben ik componenten vergeten? Zijn er componenten bij die te traag of juist overkill zijn?

[ Voor 41% gewijzigd door goddeloze op 18-02-2007 12:10 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
De onboard functies van Asus zijn nogal crap(marvel controllers) maar de nadruk licht op hun onboard geluid dus ik raad je zeker aan om een extra geluidskaart te kopen. Verder zou ik je een andere voeding aanraden (Tagan, Antec NeoHE, Seasonic, Enermax of CM true power) maar een wattage van 600 is wel genoeg. Als processorkoeler zou ik zeker voor de beste gaan ene gewoon een Scythe Infinity deze is evenduur maar VEEEEL! beter zoals we laatst in de grote processorkoler roundup hebben gezien :P

Specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Overkill.. tsja. Ik vind de 8800GTX overkill. Maar dat is subjectief. Voor prijs/prestatie is ie zeker niet goed, dan kun je beter voor een 8800GTS 320MB gaan, imo. Maar als jij het geld er voor over hebt dan haal je natuurlijk wel een erg goede kaart in huis.

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:33 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat ik me van reviews kan herrrineren is er niks mis met het mobo , maar ik zou wel een andere HDD nemen, namelijk de 320 gig versie, die is als het goedi s prijsgunstiger per gig.

Verder schijnt de Scyte Ninja idd een aanrader te zijn.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
wat betreft de vraag of er extra koeling voor de harde schijven nodig is, korte versie: nee.

lange versie: die coolermaster stacker 4in3 modules (4 HDDs in de ruimte van 3 5,25" drives) schijnen in heel veel verschillende behuizingen te passen en als je zeker van je zaak wil zijn zou ik het wel zeker doen. met zo'n budget scheelt die €15,00 ook niet zoveel...

verder, zorg dat je een plekje open laat tussen de twee HDDs en zorg (zoals altijd) dat er een beetje fatsoenlijke airflow is.

die scythe ninja: die is erg groot. het is een geweldig ding (heb er zelf momenteel een in bestelling bij azerty :P ) maar hij is erg groot en ik betwijfel of die gemonteerd per post bezorgd kan worden. hou er rekening mee dat je die zelf moet monteren na ontvangst van je systeem. (geldt btw ook voor die big typhoon hoor)

extra koeling: je hebt zo'n mooie kast, maar standaard zitten er alleen zo'n module, 1 extra intake en 1 outtake in. bedenk je goed dat hoe goed die koeling op je moederbord ook is, hij is passief en vereist dus airflow. ninja heeft ook VEEL voordeel van een goede airflow vanwege het gigantische koelriboppervlak. persoonlijk zou ik er wel een paar 120mm fans bij monteren. een of twee intakes in de sidepanel toch wel en een extra outtake fan zou ook geen kwaad kunnen. nou zie ik dat je een crossflowfan als side intake in gedachten had? goed plan ;) wel nog een outtake erbij.

maargoed, ik ben bezeten door airflow, heb iets van 3x120mm en 5x92mm in mn eigen behuizing op komst (en dan hebben we het alleen nog over intake/outtake, CPUkoeling is nog een 120mm modelletje en ik heb extra chipsetkoeling :P ) en nog highspeed ook dus misschien overdrijf ik een ietsjepietsje.

blijft wel een feit dat een tweede outtake een goed plan zou zijn.

zelf zou ik gewoon voor een 8800GTS gaan. 640MB versie is niet veel duurder dus kan je dat ook wel doen, maar het prijsverschil met een GTX is gigantisch. spaar dat geld uit voor de komende upgrade. er even van uitgaande dat je scherm <24" is zal je niet zo'n idiote resolutie kunnen draaien dat een GTX een must is en zo'n uberhighend model schrijft gewoon zeer snel af, je zal toch bijna even snel weer willen upgraden.

ps en je budget hoort eigenlijk ook in je topic thuis, is wat overzichtelijker. gamePC zegt niet zoveel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door iceheart op 17-02-2007 23:33 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Meer fans lijkt mij vrij overbodig eigenlijk, m'n mobo komt zonder fans aan niet boven de 45 graden, de CPU 36 en beide HDD's 44 en 45.

Met 2x 120mm fan en 1x Zalman 9500 + 120mm voeding fan zit de E6600 op 32 graden, HDDs rond de 35 en de VGA rond de 74 op volle belasting, lijkt me koel genoeg :)

• goddeloze
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb mijn lijstje iets aangepast

- CPU koeler Scythe Infinity, lijkt me inderdaad een betere keuze
- De HDD laat ik zitten omdat ze voor mij groot genoeg zijn
- Zal ze wel in een Cooler Master 4 in 3 module plaatsen
- Een geluidskaartje kan er ook nog wel af
- Andere voeding genomen, wel een flink stuk duurder. Als ie zijn geld maar waard is
- Wat betreft de fans ben ik er nog niet helemaal uit. Voorstellen welkom

• iceheart
plaats ze dan alsnog in die module in slots 1 en 3 of 2 en 4 als je begrijpt wat ik bedoel ;)

oh en heb het even uitgezocht: zo'n module wordt standaard meegeleverd.

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 16:50
Waarom een Creative X-Fi Gamer en geen Creative X-Fi XtremeMusic?

http://dmzweb3.europe.cre...nt/xfi/xfi_comparison.png

Via deze vergelijkingstabel zie ik geen grote verschillen;

Maar aangezien deze 2 bijna even duur zijn, en de XtremeMusic er veel mooier uitziet :+

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50
Waarom twee opticals? Brandertje alleen is zat. En verder lijkt de voeding me redelijk overkill, 500W zou ook al genoeg moeten zijn...

• iceheart
als je ergens een... backup voor thuisgebruik... van wil maken mss?

ik zou zelfs voor plusminus €15 extra een tweede brander nemen, zeker op dit budget.

die dingen kosten niks meer tegenwoordig :+

Verwijderd

waarom die asus commando? kijk naar een p5b van asus(al dan niet delux) of een gigabyte DS3 of DS4.

Als je een DS3 neemt scheelt je 100 euro. Betaal je niet voor extra's die je toch niet gebruikt.

• iceheart
of kijk naar de P5N-E SLI. t lijkt een budgetbordje maar zoek maar eens naar reviews, het scheelt bijna niets met een 'echte' NF680i :)

alleen ff een klein koelertje op die southbridge bijplaatsen :)
Pagina: 1