Toon posts:

Feedback over game-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik zit er al een tijd lang over te denken om een eigen systeem in elkaar te flansen en zo mijn ultieme game-pc te maken (voor dit moment dan). Het systeem moet grafisch veel aan kunnen (games + beeldbewerking) en een paar jaartjes mee gaan. Geluid het liefst ook zo goed mogelijk, maar wel iets minder belangrijk. Ik heb een budget van een kleine € 2000,- (excl. monitor) Nou is er echter één klein probleempje... ik heb de ballen verstand van het bij elkaar zoeken en in elkaar zetten van pc's. Een echte n00b dus. Nou ben ik na het surfen en online vergelijken wel al veel meer te weten gekomen, maar zou ik toch graag jullie reactie hebben op het door mij samengestelde systeem. Dat is als volgt:

Behuizing: Thermaltake Shark VA7000SWA ATX
Behuizing heb ik voornamelijk uitgezocht op uiterlijk en ruimheid
Moederbord: Asus P5B-E, iP965
Na verschillende reacties, deze gekozen
Processor: Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Veel goeie dingen over gehoord
Voeding: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX)
Wilde eerst de kleine versie, maar mij werd aangeraden meer vermogen te nemen
Koeling: Thermaltake Blue Orb II
Wellicht niet het beste, maar toch zeker goed en ziet er fraai uit
Geheugen: TwinMOS 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Heeft een erg lage prijs voor 2 Gig
Harddisk: 2x Raptor WD740GD
Supersnel, komt beter uit de verf dan z'n grote broer (150gb)
Videokaart: GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI
Van wat ik heb gehoord is dit momenteel één van de beste kaarten
Audiokaart: M-Audio Revolution 7.1
Volgens de reviews hier een goeie kaart
DVD brander: 2x Samsung SH-S182M 18x
Ook hier goeie reviews over gelezen
Speakers Logitech X-540
Op advies, gezocht naar een Logitech of Creative setje. Deze leek me prima
Besturingssysteem: Windows Vista Ultimate
Tja, wat kan ik hier over zeggen?

Goed dat was 'm wel zo'n beetje. Invoerapparatuur heb ik al. Nou heb ik voornamelijk twijfels over: het geheugen (de laagste prijs is vaak niet de beste keus), de harde schijf (kan er geen reviews over vinden) en de speakers (zijn die echt zo slecht als wordt beweerd?).
Overige dingen waar ik veel waarde aan hecht zijn een makkelijke installatie (ben nog een pc-bouw maagd), stilheid (heb geen zin in gezoem) en vormgeving (het moet wel een beetje leuk op m'n bureau staan).

Mijn vraag is dus, voldoet dit systeem aan mijn eisen, of ik moet ik e.e.a. nog veranderen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 18:38 ]

Verwijderd

Ziet er leuk uit, 2 puntjes:
-Die voeding in samenwerking met een 8800GTX kan kritiek worden. Ik zou voor de zekerheid & de toekomst wat meer wattage nemen. Een 8800GTX haalt zijn juice van de 12Volt lijnen af, en hij heeft er toch wel wat nodig ;).
-Die speakerset, Trust staat niet bekend om hun kwaliteit ;). Als je geen audiofiel bent, maar gewoon een leuk geluid wilt, neem dan gewoon een 5.1 setje van Logitech of Creative. Zit je altijd goed :)

Succes!

Verwijderd

Voor een noob heb je best een leuk systeem samengesteld hoor. Wat opmerkingen:

Beter geheugen heb je maar nodig als je gaat overklokken, je zal op stocksnelheid geen verschil merken tss verschillende geheugentypes.

Dat mobo, heb je die 2 pci-e sloten nodig? SLI is vrij onzinnig imo, zou een gigabyte DS3 ofzo pakken in de plaats.

Er zijn betere koelers dan die TT Blue orb. Scythe/TT big typhoon zijn beter, maar kosten ook wat meer.

Verder zou ik dat speakersetje laten liggen. Trust is echt rommel over 't algemeen, je bent beter af met een goedkoop creative setje.

En icefreak heeft ongelijk, die voeding trekt een 8800GTX config makkelijk hoor. Tis maar als je vrij zwaar gaat overklokken dat je beter voor een 500-600W voeding gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 16:45 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Ik zou idd ook een ander moederbord nemen, zoals genoemd gigabyte ds3, asus p5b-e,

Ook ik zou een wat sterkere voeding aanraden.
Je kan bezuiningen op je videokaart door een geforce 8800 GTS te nemen, maar aangezien je een groot budget hebt hoef je dit niet te doen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Speakers Trust Speakerset SP-6600A 5.1
Ik heb zelf de 2.1 versie, ik zou je afraden die te kopen. Als je het geluid op z'n laagst zet met die remote, dan staat hij meestal niet eens uit, en verder is het gewoon een enorm bagger geluid. Koop gewoon een Logitech setje d:)b .

En ik zou gewoon een Asus P5B nemen, dat moederbord is volgens mij niet echt voor jouw doeleinden.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik weet niet precies hoe je nu in het budget uitkomt met deze componenten, maar ik zou als boot/game schijf niet meer zonder mijn Raptor 150GB willen met zijn 10.000 rondjes per minuut. Opstarten en applicaties laden is merkbaar sneller ten opzichte van een oude setup met een Maxtor DiamondMax 10 200GB, die destijds als snelste uit menige test kwam. Als je nog ergens 200 euro ruimte hebt, echte aanrader.
Verder zou ik voor een paar tientjes ook je voeding naar zoiets 500-600Watt tillen, zeker als je nog een keer naar quadcore wil upgraden of er nog een keer een nieuwer videokaartje in wil plaatsen. Dat geeft net wat meer flexibiliteit.
Misschien een dooddoener, maar het kan handig zijn om een Windows XP/Vista OEM erbij te plaatsen? Scheelt een hoop ellende met activaties en extra's die je moet missen als je het niet helemaal legaal doet. Met windows XP zie je nu veel mensen zonder IE7 door een veel te bekende serial...

[ Voor 19% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-02-2007 17:03 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een dooddoener, maar het kan handig zijn om een Windows XP/Vista OEM erbij te plaatsen? Scheelt een hoop ellende met activaties en extra's die je moet missen als je het niet helemaal legaal doet. Met windows XP zie je nu veel mensen zonder IE7 door een veel te bekende serial...
Ik heb hetzelfde probleem, maar kan me niet heugen dat ik een onofficiële versie heb geïnstalleerd. Hoe dan ook, voor mijn nieuwe pc zal ik gewoon de cd-rom van Vista Ultimate kopen.

Voor de rest:

1 Het moederbord heb ik inmiddels gewijzigd
2 De speakers weggehaald, maar moet ik nog even andere voor vinden
3 Voeding en harde schijf ben ik niet helemaal zeker of ik die ga wijzigen (Zag dat de raptor 150 GB niet bepaald geruisloos was)

In ieder geval bedank allemaal voor de steun die ik tot nu toe heb gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 17:25 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
3 Voeding en harde schijf ben ik niet helemaal zeker of ik die ga wijzigen (Zag dat de raptor 150 GB niet bepaald geruisloos was)
Ik zou die Maxtor vervangen door een Seagate Barracuda. En je kan natuurlijk ook de goedkopere 74GB versie van de raptor nemen, persoonlijk zou ik het gewoon bij de Seagate houden.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, heb de Samsung harde schijf vervangen voor 2 Raptor 74GB schijven. Is dit verstandig? Of is het verschil in kwaliteit met de Raptor 150GB zo miniem dat ik beter gewoon die kan nemen? Heb aan een enkele 74GB schijf iig niet genoeg.

Alvast bedankt,
Gummo

PS: Heb niet gekozen voor de Baracuda, omdat de snelheid van de Raptor me toch wel aansprak :9~

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kan ook 2 grote schijven in Raid0 zetten. Veel meer GB's voor die prijs en imo genoeg snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik aan zo'n 150GB voorlopig wel genoeg heb, tegen de tijd dat ik meer ruimte nodig heb zijn er waarschijnlijk ook wel grotere schijven beschikbaar die net zo snel zijn. Zo niet, dan zie ik dat dan wel weer. Voorlopig vind ik het in elk geval niet erg om wat meer te betalen voor de Raptors.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb voor mijn data gewoon nog een 500GB Western Digital schijfje van 150 euro naast die raptor hangen. Raid0 vind ik voor data wat griezelig, de kans dat je al je data kwijtraakt is toch dubbel zo groot. Hoewel, iedereen draait natuurlijk netjes backups, toch? O-)
Als ik nu in mijn opslagsysteem zou investeren dan zou ik denk ik een Raid-0 van raptors voor opstarten en programma's met een Raid-1 voor mijn data bouwen. Die 350 euro extra vind ik nu echter wat te veel voor de meerwaarde die het biedt.
Binnenkort komen natuurlijk hybride schijven met flash voor Vista ReadyDrive en natuurlijk losse flash oplossingen voor ReadyBoost (kan zijn dat ik de twee door elkaar haal hoor). Die kat wil ik eerst uit de boom kijken, voordat ik weer geld aan opslagsystemen ga uitgeven. Want ja, als er halverwege dit jaar supersnel flash komt waarmee de PC daadwerkelijk opstart in de helft van de tijd vergeleken met nu, en vele applicaties direct op het scherm tovert, wie ben ik dan om mezelf dat genot te ontzeggen ;)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Heb zoals het er nu staat ongeveer hetzelfde :), (wel de p5w dh deluxe /x-fi kaart / tv kaart)
erg tevreden moet ik zeggen.
Ook een leuk metertje bij de voeding!

Over de kast (ik heb de armor), ben ik wat minder te spreken.... ziet er wel leuk uit, zo'n thermaltake...
Maar wil je b.v waterkoeling, of een beetje modden, dan gaat dit net iets lastiger.
Ook ben ik niet te spreken over het "geen gereedscap nodig hebben"... kaarten krijg je er moeilijk in, dus heb dat klik systeem er meteen uit gehaald en ouderwets met schroefjes gewerkt :9.

Mijn volgende kast zal zeker een lian li worden!

Maar systeem ziet er goed uit!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 19:00 ]

Pagina: 1