Hoi allemaal,
ik zit er al een tijd lang over te denken om een eigen systeem in elkaar te flansen en zo mijn ultieme game-pc te maken (voor dit moment dan). Het systeem moet grafisch veel aan kunnen (games + beeldbewerking) en een paar jaartjes mee gaan. Geluid het liefst ook zo goed mogelijk, maar wel iets minder belangrijk. Ik heb een budget van een kleine € 2000,- (excl. monitor) Nou is er echter één klein probleempje... ik heb de ballen verstand van het bij elkaar zoeken en in elkaar zetten van pc's. Een echte n00b dus. Nou ben ik na het surfen en online vergelijken wel al veel meer te weten gekomen, maar zou ik toch graag jullie reactie hebben op het door mij samengestelde systeem. Dat is als volgt:
Behuizing: Thermaltake Shark VA7000SWA ATX
Behuizing heb ik voornamelijk uitgezocht op uiterlijk en ruimheid
Moederbord: Asus P5B-E, iP965
Na verschillende reacties, deze gekozen
Processor: Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Veel goeie dingen over gehoord
Voeding: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX)
Wilde eerst de kleine versie, maar mij werd aangeraden meer vermogen te nemen
Koeling: Thermaltake Blue Orb II
Wellicht niet het beste, maar toch zeker goed en ziet er fraai uit
Geheugen: TwinMOS 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Heeft een erg lage prijs voor 2 Gig
Harddisk: 2x Raptor WD740GD
Supersnel, komt beter uit de verf dan z'n grote broer (150gb)
Videokaart: GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI
Van wat ik heb gehoord is dit momenteel één van de beste kaarten
Audiokaart: M-Audio Revolution 7.1
Volgens de reviews hier een goeie kaart
DVD brander: 2x Samsung SH-S182M 18x
Ook hier goeie reviews over gelezen
Speakers Logitech X-540
Op advies, gezocht naar een Logitech of Creative setje. Deze leek me prima
Besturingssysteem: Windows Vista Ultimate
Tja, wat kan ik hier over zeggen?
Goed dat was 'm wel zo'n beetje. Invoerapparatuur heb ik al. Nou heb ik voornamelijk twijfels over: het geheugen (de laagste prijs is vaak niet de beste keus), de harde schijf (kan er geen reviews over vinden) en de speakers (zijn die echt zo slecht als wordt beweerd?).
Overige dingen waar ik veel waarde aan hecht zijn een makkelijke installatie (ben nog een pc-bouw maagd), stilheid (heb geen zin in gezoem) en vormgeving (het moet wel een beetje leuk op m'n bureau staan).
Mijn vraag is dus, voldoet dit systeem aan mijn eisen, of ik moet ik e.e.a. nog veranderen?
ik zit er al een tijd lang over te denken om een eigen systeem in elkaar te flansen en zo mijn ultieme game-pc te maken (voor dit moment dan). Het systeem moet grafisch veel aan kunnen (games + beeldbewerking) en een paar jaartjes mee gaan. Geluid het liefst ook zo goed mogelijk, maar wel iets minder belangrijk. Ik heb een budget van een kleine € 2000,- (excl. monitor) Nou is er echter één klein probleempje... ik heb de ballen verstand van het bij elkaar zoeken en in elkaar zetten van pc's. Een echte n00b dus. Nou ben ik na het surfen en online vergelijken wel al veel meer te weten gekomen, maar zou ik toch graag jullie reactie hebben op het door mij samengestelde systeem. Dat is als volgt:
Behuizing: Thermaltake Shark VA7000SWA ATX
Behuizing heb ik voornamelijk uitgezocht op uiterlijk en ruimheid
Moederbord: Asus P5B-E, iP965
Na verschillende reacties, deze gekozen
Processor: Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Veel goeie dingen over gehoord
Voeding: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX)
Wilde eerst de kleine versie, maar mij werd aangeraden meer vermogen te nemen
Koeling: Thermaltake Blue Orb II
Wellicht niet het beste, maar toch zeker goed en ziet er fraai uit
Geheugen: TwinMOS 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Heeft een erg lage prijs voor 2 Gig
Harddisk: 2x Raptor WD740GD
Supersnel, komt beter uit de verf dan z'n grote broer (150gb)
Videokaart: GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI
Van wat ik heb gehoord is dit momenteel één van de beste kaarten
Audiokaart: M-Audio Revolution 7.1
Volgens de reviews hier een goeie kaart
DVD brander: 2x Samsung SH-S182M 18x
Ook hier goeie reviews over gelezen
Speakers Logitech X-540
Op advies, gezocht naar een Logitech of Creative setje. Deze leek me prima
Besturingssysteem: Windows Vista Ultimate
Tja, wat kan ik hier over zeggen?
Goed dat was 'm wel zo'n beetje. Invoerapparatuur heb ik al. Nou heb ik voornamelijk twijfels over: het geheugen (de laagste prijs is vaak niet de beste keus), de harde schijf (kan er geen reviews over vinden) en de speakers (zijn die echt zo slecht als wordt beweerd?).
Overige dingen waar ik veel waarde aan hecht zijn een makkelijke installatie (ben nog een pc-bouw maagd), stilheid (heb geen zin in gezoem) en vormgeving (het moet wel een beetje leuk op m'n bureau staan).
Mijn vraag is dus, voldoet dit systeem aan mijn eisen, of ik moet ik e.e.a. nog veranderen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 18:38 ]