Toon posts:

ASUS TV FM TUNER probleem met weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb al een tijdje een TV FM Tuner kaart >>> Linkie

Nu heb ik het volgende probleem:
Na het installeren van de drivers voor de kaart, en het installeren van een progje om tv te kunnen kijken (ChrisTV, ook gevonden op GoT), krijg ik alleen maar zwart-wit beeld. Ook heb ik geen geluid, bovendien ziet het er ook nog niet eens uit op een klein formaat, alles zit vol met ruis.

Heeft iemand enig idee wat ik moet veranderen, downloaden om een fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Zou je niet eerder aan je hardware denken ? (kabel, evt. versterker erbij) dat soort dingen :?

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt.

Deze kaart komt oorspronkelijk uit een Packard Bell pc (ik weet het, een kutding, maar geen reacties daarover posten aub) Maar op die pc heb ik gewoon met redelijk beeld kleur gehad en zeker fatsoenlijk geluid........

Verwijderd

Dat zou mogelijk kunnen liggen aan je instellingen, je zou PAL moeten hebben, geen NTSC...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar welke Pal dan. Er zijn er zo veel!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pal b/g

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik geen gekleurd beeld, alleen maar zwartwit

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als het singaal erg slecht is dan is de colorburst ook niet meer zichtbaar en dan wordt je beeld
vanzelf zwartwit ...

verifieer eerst even dat er een goed singaal uit de antenne komt .. mischien is er wat gebroken ofzo tijdens je werkzaamheden

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Met de aansluiting is niets mis. Als ik de gewone Tv aansluit op diezelfde aansluiting als waar de Tv kaart nu op zit, dan verandert het beeld van de TV niet, blijft gewoon normaal als altijd

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je wel het goede spectrum / frewquenties afgezocht .... kun wel alle zenders ontvangem (zij het dan slecht)

als er ruis is moeten we eerst dta oplossen ..dan denk ik dat ej ook van je z/w beeld afbent

zou je even een screendum willen plakken hier ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Screendum = screenshot?

En waarvan moet ik ene maken? Van het beeld dat ik krijg?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja en ja

maar het is handig als je ook het eerste deel van de vraag even uitzoekt
ondezoek ook even de kaart of niet niet per ongeluk wat bechadigd hebt

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 18-02-2007 13:17 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Graag voortaan wat beter stilstaan bij welk subforum je kiest voor je een post ergens neerpoot...

Is een TV kaart een videoplank of beeldkanon? Nee he...

Het is een Audio & Video apparaat :o

Move VB -> AV

Overigens is je topicstart ook een beetje magertjes. Wat je allemaal zelf gezocht en geprobeerd hebt is er niet echt uit te halen.

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja je mag wel wat liever wezen hoor dion ...

een video plank ... dat is al globaal daar had ik intuitief waarchijnlijk ook ondergezet. je doet toch wat met videe, en echt onwellend is die ook niet

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ik heb gekeken waar ik het het beste kon plaatsen, en dit was het forum dat er het meeste bij aansloot

@ Fish:
- Thanx
- Antwoord op eerste deel: Ik heb de juiste frequenties ja. Ik kan alle zenders van elkaar onderscheiden. Ik had er een stuk of 45. Dat is het probleem dus niet.
- Screen komt morgen, ik ben nu niet thuis

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie( het kwam er door het carnavalgeweld gewoon niet van)

Het probleem is al opgelost. Tijdens een klein verbouwinkje afgelopen week is er iets op de TV aansluiting gevallen, waardoor die nogal kapot was. Ik heb er net een nieuwe aangezet, en nu heb ik fatsoenlijk beeld!

Bedankt allemaal voor jullie tips, en wat mij betreft mag hier dan ook een slotje op
Pagina: 1