Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Anoniem: 202073
Dat ding geeft toch ook gewoon s-video uit, waar je tv niet mee overweg kon?Crakie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:50:
Ik ben het gedonder met mijn TV-out zat. Ik overweeg maar wat dieper in de buidel te tasten en mijn ongebruikte tweede VGA poort voor TV-out te gebruiken - ipv de S-video waar mijn TV niet mee overweg kan. Met een convertor als deze moet dat lukken. Iemand ervaringen mee?
Nederlands is makkelijker als je denkt
"...Output: VIDEO, S-VIDEO, VGA (PC Monitor), RGB SCART..."SeatRider schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:35:
[...]
Dat ding geeft toch ook gewoon s-video uit, waar je tv niet mee overweg kon?
Look behind you! A three headed monkey!
Moet zeggen dat hij erg goed zn werk doet en een mooi plaatje levert
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Weet je toevallig ook of DVI to Composit mogelijk is? En dat zou dan een beter resultaat geven dan S-video naar Composit?MrScratch schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:43:
Dat soort apparaten zijn scanline-convertors. Het werkt wel, maar verwacht hier geen wonderen van qua scherpte en mooi beeld. Het is voor een CRT-tv misschien wel afdoende. Heb je een LCD of Plasma, ga dan alsjeblieft via de VGA/DVI/hdmi poort aan de gang.
Look behind you! A three headed monkey!
Nou ik hou me aanbevolen... ik kan ze niet vinden. Je kan ze wel zelf maken, maar daar ben ik niet handig genoeg voor.Anoniem: 202073 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:34:
Ja, die zijn er wel, ik moet er ook een hebben, maar ik heb er nog niet echt naar gezocht. 't is maar een alternatief, voor als je die VGA aansluiting nog ergens anders voor nodig hebt. Maar kun je trouwens echt niet s-video aansluiten op je TV? Bij de meeste TV's is dat tegenwoordig wel mogelijk...
S-video geeft mij bij z/w beeld. Vandaar het luidsprekerdraadje tussen Y en C. Dat is in feite ook een s-video -> composiet adapter. Maar die doet het dus niet meer.
Het is een CRTMrScratch schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:43:
Dat soort apparaten zijn scanline-convertors. Het werkt wel, maar verwacht hier geen wonderen van qua scherpte en mooi beeld. Het is voor een CRT-tv misschien wel afdoende. Heb je een LCD of Plasma, ga dan alsjeblieft via de VGA/DVI/hdmi poort aan de gang.
Ik kreeg er een s-video -> component bij.MrScratch schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:24:
Bij de meeste vga-kaarten kan over de svideo ook een composite worden gebruikt, via een s-video/composite kabeltje, maar dat hoor je dan bij je video-kaart te hebben.
Kijk, dat is goed om te horen. Hoe heb je hem aan de tv zitten? Ik zou het liefst de RGB scart gebruiken. Hoe lang zijn de kabels die worden bijgeleverd?DustMan4u schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:44:
Ik heb exact dezelfde een poosje geleden voor hetzelfde doel gebruikt. Was het eeuwige geklooi met video out ook zat.
Moet zeggen dat hij erg goed zn werk doet en een mooi plaatje levert
Anoniem: 114803
Momenteel probeer ik onder Vista tv out te krijgen, dit is me gelukt maar helaas nog steeds geen clone view. Ik gebruik nu gewoon mijn video kaart (GF 6800 Ultra)
Als dit apparaat bijvoorbeeld zijn beeld via de usb krijgt en daarbij dus wel als due view kan functioneren zal dat top zijn!
Dat apparaat gebruikt VGA als input...Anoniem: 114803 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:55:
Ben ook wel geïntereseerd in dit apparaat, maar ik vraag me af waar hij zijn input vandaan haalt?
Momenteel probeer ik onder Vista tv out te krijgen, dit is me gelukt maar helaas nog steeds geen clone view. Ik gebruik nu gewoon mijn video kaart (GF 6800 Ultra)
Als dit apparaat bijvoorbeeld zijn beeld via de usb krijgt en daarbij dus wel als due view kan functioneren zal dat top zijn!
Ok, bedankt. Ik weet dat composite de slechtste kwaliteit levert, maar mijn probleem is dat ik enkele jaren geleden een video/audio versterker heb gekocht en door omstandigheden al mijn video bronnen via composite erop heb aangesloten, ook m'n PC. Die video/audio versterker heeft nu de eigenschap dat je óf composite óf s-video moet gebruiken, allebei kan niet. Nu heb ik net een nieuwe videokaart gekocht en ik heb niet goed opgelet met de TV-out aansluiting, dat blijkt dus een s-video OUT te zijn. De beste oplossing lijkt me dus om het s-video signaal van m'n videokaart te converteren naar composite. Ik kreeg trouwens geen s-video/composite kabel bij m'n videokaart gelevert en ik dacht dat eigenlijk dat s-video naar composite conversie niet zo eenvoudig was, vandaar dat ik op zoek ben naar een adapter hiervoor.MrScratch schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:24:
Composite geeft het allerslechtste beeld. Dan kun je beter een scanline-convertor nemen, denk ik. En DVI naar Composite bestaat niet volgens mij. Bij de meeste vga-kaarten kan over de svideo ook een composite worden gebruikt, via een s-video/composite kabeltje, maar dat hoor je dan bij je video-kaart te hebben.
Als ik wat vind zal ik het hier posten. Het kan wel ff duren want ik ben druk met andere dingen en de TV-out heeft geen prioriteit.Crakie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:22:
[...]
Nou ik hou me aanbevolen... ik kan ze niet vinden. Je kan ze wel zelf maken, maar daar ben ik niet handig genoeg voor.
S-video geeft mij bij z/w beeld. Vandaar het luidsprekerdraadje tussen Y en C. Dat is in feite ook een s-video -> composiet adapter. Maar die doet het dus niet meer.
Je hebt een RGB scart, maar geen s-video scart? Ik ben wel benieuwd wat voor TV en videokaart je dan hebt en welke aansluitingen erop zitten?Crakie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:22:
Kijk, dat is goed om te horen. Hoe heb je hem aan de tv zitten? Ik zou het liefst de RGB scart gebruiken. Hoe lang zijn de kabels die worden bijgeleverd?
1e poging: Svideo via Svideo kabel en scartadaptertje. Zwart-wit beeld. Via laptop (Ati kaart) ook dus TV houdt kennelijk niet van Svideo. Composiet forceren levert niks op.
2e poging: verloopstuk naar composite, via composietkabel naar composietaansluiting TV. Zwart-wit ook als drivers op composiet staan (blijft dus toch S-video output geven denk ik).
3e poging als 2, maar dan met Y en C uitgang op elkaar aangesloten met draadje. Kleurenbeeld ongeveer 3 weken, opeens niks meer. Ik vermoed dat de TV input overbelast is geraakt.
http://tvtool.info/
[ Voor 6% gewijzigd door under-world op 19-02-2007 13:08 ]
Klinkt idd behoorlijk rottig. Wat is het type van je TV?Crakie schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:00:
Ja man, het is echt een groot drama geweest met die TV-videokaartcombo van mij. De TV is een Samsung met 2 scarts, waarvan 1 er is RGB, althans dat staat er. De videokaart is een Asus 7600 GT met een 7-pins S-video out.
1e poging: Svideo via Svideo kabel en scartadaptertje. Zwart-wit beeld. Via laptop (Ati kaart) ook dus TV houdt kennelijk niet van Svideo. Composiet forceren levert niks op.
2e poging: verloopstuk naar composite, via composietkabel naar composietaansluiting TV. Zwart-wit ook als drivers op composiet staan (blijft dus toch S-video output geven denk ik).
3e poging als 2, maar dan met Y en C uitgang op elkaar aangesloten met draadje. Kleurenbeeld ongeveer 3 weken, opeens niks meer. Ik vermoed dat de TV input overbelast is geraakt.
Dat heb ik, al werk ik meestal in Ubuntu. Ook daar kan je natuurlijk composite output doen. Het zou inderdaad kunnen dat de TV-input brak is, maar eerlijk gezegd betwijfel ik ook of er wel composite uit de kaart komt. Waarom zou anders YC samen wel kleurenbeeld opleveren?under-world schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:05:
Heb je al eens geprobeerd om met een tool zoals de TVtool composiet te forceren op de YC uitgang van je kaart en dan met je verloopje op de scart input prikken. Dat zou MOETEN werken anders is gewoon de input van je tv kapot (zowel composiet als YC )
http://tvtool.info/
Kan het boekje zo gauw niet vinden...Anoniem: 202073 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:23:
[...]
Klinkt idd behoorlijk rottig. Wat is het type van je TV?
Wat ik me ook een beetje afvraag hoe het werkt met resoluties. De videokaart gaat een bepaalde resolutie uitvoeren, maar mijn tftscherm gaat waarschijnlijk een andere resolutie willen dan mijn tv.
(ik voorzie de vraag al, het kastje is nog steeds te koop ja.)
[ Voor 16% gewijzigd door Kaalaamaazoo op 05-06-2009 17:00 ]