Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik sinds een paar weken de 64-bits versie van Windows Vista Ultimate. Tot nu toe vrij weinig problemen, maar de laatste dagen krijg ik een security alert dat Windows Defender outdated is.

Ga ik ernaar toe en probeer ik het te upgraden krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07076/def.jpg

Zoals te zien is zijn de laatste definities al van 1 februari.

Wat zoeken op Internet leert dat dit te maken kan hebben met een firewall, of dat je achter een (ISA-)proxy zit.

Echter, de firewall heb ik al uitgezet, zonder resultaat. En voorheen deed hij het MET firewall ook prima (gewoon de Vista-firewall).

Ik zit niet achter een ISA-proxy, en ook niet achter een andere proxy.

Ik zie bij Microsoft wel een nieuwere versie van Defender is te vinden, maar die werkt niet onder Vista.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt je Windows Update wel - bij mij lopen die updates namelijk via Windows update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elevator schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:48:
Werkt je Windows Update wel - bij mij lopen die updates namelijk via Windows update :)
Ja, ik twijfel daar ook een beetje aan....

Mijn laatste Update die ik via WinUpdate gedaan heb is van 13-2, en dat was een update voor het Outlook2007-spamfilter.

De laatste update voor Windows zelf is van 3 februari. Ik weet niet of er na die tijd nog updates voor Vista 64-bits zijn uitgekomen?

Als ik een Check for updates doe gaat hij wel zoeken en zegt dat er geen updates zijn, maar of het ook echt goed gaat weet ik niet, krijg iig geen foutmeldingen. Eventviewer meld ook niks bijzonders op dit gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-02-2007 15:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 15:08

markvt

Peppi Cola

op windows xp met build 1593

Krijg ik ook een error:
error code: 0x80240016

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 15:33

ThunderNet

Flits!

Ik heb hetzelfde probleem, Vista 32bits. Windows update doet het wel perfect. Alleen Defender dus niet :/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThunderNet schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:00:
Ik heb hetzelfde probleem, Vista 32bits. Windows update doet het wel perfect. Alleen Defender dus niet :/
Heb jij na 3 februari nog wel updates voor Windows zelf binnengekregen? Want ik kan er de vinger niet op leggen of het probleem nu bij Defender ligt of dieper, zoals elevator aangeeft, bij WindowsUpdate zelf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 16:46

yGiDoRp

Sawasdee

dat is een licentie error.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb zelfde probleem hier. Ook Vista 64 bit ultimate. Foutcode is ook hetzelfde.

Als ik via Windows Update -> View Update history kijk heb ik wel een succesvolle update voor Windows defender
Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.15.2240.5)
En die definities staan ook in het help about scherm van Defender.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 15:33

ThunderNet

Flits!

wildhagen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:01:
[...]

Heb jij na 3 februari nog wel updates voor Windows zelf binnengekregen? Want ik kan er de vinger niet op leggen of het probleem nu bij Defender ligt of dieper, zoals elevator aangeeft, bij WindowsUpdate zelf.
Ja, heb eergister nog 7 updates binnengehaald.

http://www.thundernet.nl/filespace/defender.png

Hij gaat zoeken naar updates nadat ik op turn-on geklikt heb. Dat duurt een poos, en dan krijg ik de melding dat hij geen updates kon vinden. En defender wil dan nog steeds niet aan.
Eerst 2 weken dat ik Vista draaide ging het prima. Daarna nietm eer.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me toch heel raar, want dit is een originele versie, weliswaar OEM, maar dat moet niet uitmaken.

Hij kan ook prima activeren, en komt ook klakkeloos door de Genuine Check bij het Downlooadcenter heen, dus het lijkt me nu juist géén licentiekwestie.

En zoals gezegd, voorheen werkte het prima, tot een dag of 2-3 geleden ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Ah.

Windows update bleek het dus niet meer te doen. Ondanks de meldingen dat er niks te doen was.

Ik heb de Windows update service gestopt en de mappen C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore en C:\Windows\SoftwareDistribution\Download te legen. Na een herstart had ik ineens weer wel updates, en hield Defender op met zeuren.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks! Hier werkt het ook... krijg opeens een hele zooi hotfixes voor me kiezen die WindowsUpdate eerst niet zag, en Defender is ook weer helemaal happy.

Lijkt me een bugje....

Hoe kwam je hierachter btw? Want dit ben ik op Internet nergens tegen gekomen?

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 17-02-2007 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Laatst online: 08-03 13:21
Ik heb dus ook gedaan wat hierboven voorgesteld wordt en nu wil Vista voor geen mogelijkheid meer opstarten. Ook niet in veilige modus. Hij kan ook geen herstelpunt meer vinden.

Wees gewaarschuwd!

-edit-

Gelukkig met een image de boel nog kunnen herstellen want het was echt helemaal gaar. Zelfs met de Vista DVD wou het niet lukken.

Maar nu terug naar het probleem. Ik durf nu niet weer die bestanden te verwijderen. Iemand nog tips? Bekend probleem bij MS?

Als ik in de log kijk van Windows Update zie ik dit:

code:
1
2007-03-09 07:15:54:315+0100    1   154 101 {00000000-0000-0000-0000-000000000000}  0   0   AutomaticUpdates    Failure Software Synchronization    Client has an invalid Pid.

[ Voor 59% gewijzigd door PH-JPS op 15-03-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271463

FirmPete schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:34:
Ah.

Windows update bleek het dus niet meer te doen. Ondanks de meldingen dat er niks te doen was.

Ik heb de Windows update service gestopt en de mappen C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore en C:\Windows\SoftwareDistribution\Download te legen. Na een herstart had ik ineens weer wel updates, en hield Defender op met zeuren.
Je hebt iets heel belangrijks vergeten te vermelden:

Van C://windows/softwareDistribution/download , moet je erom denken dat je "install" niet verwijderd, want anders zul je de nieuwe virusdefinities niet meer kunnen installeren. Ze worden wel opgehaald van het internet, maar niet geïnstalleerd. :)
Ook is het zeer verstandig van deze 'catch" even een kopie te maken en in een mapje te bewaren voor het geval dat...Van voormelde 'DataStore" eveneens dat doen. Daarna Windows afsluiten en je zal zien dat de updates worden binnen gehaald, maar ook worden geinstalleerd: na het wederom opstarten en afsluiten van het systeem, zal je zien dat er niet weer nwe virusdef. in de planning staan om te worden gedownload. Wil je zeker zijn of de def. daadwerkelijk zijn geinstalleerd, kijk je gewoon weer in de 'catch' en je zult zien dat de nwe erbij staan.
.
Deze methode werkt dus prima en de fout zal wel hebben gelegen in een bug.
Pagina: 1