Raid Array healty schijf toch defect mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik heb hier op mijn A8n-sli premium, 2x 74GB raptor in raid0 draaien. Net compleet out of the blue hangt me pc. Goed ik druk op reset en vervolgens krijg ik de melding dat windows:

Windows/nog wat/nog wat/system niet kan vinden

Goed dan zou je toch gauw denken dat de schijf overleden is (kunnen ook nog meer dingen zijn maar dit is een redelijk veilig aanname). Maar tijdens het opstarten is me Raid0 array wel healthy. Overigens Images terugzetten blijft die ook hangen.

Best vervelend dit, die raptor schijven zit in silencer 2.0 koelbakken had toch wel verwacht dat ze langer mee zouden gaan. Ze zijn van april 2006.

Goed maar voordat ik nu me raid array om zeep help om de schijven te testen, is er iemand die me kan vertellen of het mogelijk is dat me schijf defect is en me raid array dan nog wel healthy is. Het betreft een RAID0 met 2 x raptor 74GB schijven.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je array healthy is zegt waarschijnlijk helemaal niets over je disks zelf. Grote kans dat die gewoon stuk zijn. Troubleshoot die schijven dus eens (onafhankelijk van elkaar) en kijk of ze daadwerkelijk nog goed zijn :)