Printplaat IBM harddisk bemachtigen

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wie weet hoe je aan een nieuwe printplaat van een IBM (Hitachi) harddisk kunt komen?

De printplaat van mijn Hitachi / IBM 180GXP 120GB Deskstar is namelijk al een tijdje kapot. Ik heb enige tijd geleden al contact opgenomen met IBM/Hitachi, maar zij sturen geen reserveonderdelen op, omdat zij niet denken dat hun klanten kundig genoeg zijn. Maar de printplaat zelf is zeer eenvoudig te vervangen, dus ik wil het best proberen. Dus vandaar mijn vraag :)

Mocht er iemand willen weten wat er kapot is:
1 - Een van de voedingspinnetjes ging mee met de molex-stekker.
2 - Bij het terugproppen daarvan is er een onderdeeltje van de printplaat gesneuveld.
Dus een nieuwe printplaat zou mijn harddiskje weer tot leven wekken!

edit:
De harddisk + bonnetje heb ik nu niet bij de hand. Volgens mij heb ik drie jaar garantie, maar als ik de printplaat los kan bestellen, heb ik dat liever dan een lange RMA procedure. Bovendien weet ik echt niet meer wanneer ik hem gekocht heb.

[ Voor 14% gewijzigd door schaduw op 17-02-2007 15:27 ]

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:36
Ik denk eerlijk gezegt, dat ze 'harddisk printplaten' niet zomaar verkopen.... dan zou je een nieuwe moeten kopen en daaruit de printplaat moeten halen (maar de vraag is; werkt dat wel)...

ik denk persoonlijk dat het toch een lange RMA procedure gaat worden...

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
of je moet de molex pinnetjes zelf solderen :) problem solved ;)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• schaduw
  • Niet online
Helaas ben ik een soldeer-noob en het kleine onderdeel dat er later afgevlogen is, is (voor mij) echt te klein om met de hand te solderen.

Zijn er geen shops of reparatiebedrijven die de printplaten kunnen leveren?

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
IBM/Hitachi verkoopt ze niet, en aangezien harddiskprintplaten nogal een niche markt is én er ook nog copyright op die dingen rust lijkt het me niet dat die ergens te koop zijn. Misschien kun je ergens op marktplaats nog een zelfde model HD krijgen, dat valt misschien wel over te zetten.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Volgens je profiel woon je in Utrecht. Als je in de buurt bent wil ik wel een poging wagen, maar ik kan niet garanderen dat het daarna werkt. DM me maar.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• schaduw
  • Niet online
Op marktplaats en Tweakers V&A is hij helaas niet te vinden (ik heb op V&A al een vraag-ad staan). WEBsel, bedankt voor het aanbod, de harddisk ligt nu bij mijn ouders, ik zal komende week kijken of het losse onderdeel er nog bij ligt en contact opnemen!
Pagina: 1