brom bij digitaal effect bij mijn sony receiver db1080qs

Pagina: 1
Acties:

• spawnie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02 19:40
Ik heb een vreemd probleem bij mij sony receiver db1080qs . Hij bromt namelijk als ik een digitaal effect aan zet. Bij analog direct geen probleem en prachtig geluid. Het lijkt wel iets kapot is. Ik heb het ook met alleen radio en kop telefoon .

Weet iemand wat het probleem is en wat ik er aan kan doen of wie ik er naar kan laten kijken. Ik woon in de omgeving van amersfoort.

alvast bedankt Edwin

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 16:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wat doe je precies?

(ik heb hier ook nog een db1080QS staan)

Geen brom hier maar ik weet ook niet aan welke knoppen jij allemaal zit

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe hard is de brom?

Life is not about specs, it is about joy!

• spawnie
die brom is overduidelijk , je hoort haast de muziek niet meer. Dus elk effect of surround leidt tot een brom geluid alleen als ik hem op analog direct zet is het weer goed.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 16:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

vaag,

lijkt het een beetje op een aardbrom (50Hz). Hoe ga je van je source naar je versterker? (Ik ga zowel digitaal als analoog met koper naar de versterker dus het zou niet uit moeten maken) Ik vraag dat omdat je het analoog niet hebt en blijkbaar digitaal wel. Of begrijp ik het verkeerd.

Je geeft niet zo veel informatie over je instellingen. Ik heb er enkele gerpobeerd en ik heb geen last van brom watsoever.

Verwijderd

Het lijkt me eerder dat er ergens in het traject ingang - sourceselector - DSP - eindtrap een probleem zit. Als het is bij het inschakelen van effecten gebruik je de DSP in de receiver en zal er in dat circuit gezocht moeten worden. Tenzij je daar de apparatuur voor hebt (schema's, SMD soldeerstation en oscilloscoop) kun je daar zelf niets aan doen en kun je hem het beste wegbrengen naar een audiozaak met eigen TD. Het Sony servicecenter hanteert standaard prijzen voor standaard problemen, met geluk vervangen ze een compleet DSP board voor wisselgeld maar met pech vervangen ze een SMD weerstand voor 100 euro . Bij een juist toegeruste TD betaal je uurloon plus componenten..

• spawnie
Het heeft niets te maken met met de bronnen van de receiver bij radio heeft hij het ook, Het heeft te maken met geluideffecten. Wat Tasslehoff schreef lijkt me aannemelijk . Welke TD kan je me aanbevelen.
Pagina: 1