Ik had altijd twee harddisk-icoontjes (/dev/sda5 en /dev/sda6, FAT32 data partities) in mijn panel staan om er snel bij te kunnen. Ik gebruikte daarvoor de standaard aanwezige storage media applet (KDE, dus eigenlijk moet titel [Kubuntu] zijn). Maar sinds kort zijn ze verdwenen. Mogelijk houdt het verband met een update van Ubuntu, maar ik heb er niet echt op gelet.
De applet herkent de harddrives niet meer. Je kan het soort medium kiezen dat in aanmerking komt voor een icoontje in de kicker en vervolgens specificeren welke daar ook echt moeten komen. Als ik alle typen aan heb, dus ook gemounte en niet-gemounte hd's, kan staan de FAT-drives er nog steeds niet bij (wel de root, een windows partitie en een externe harddisk).
De drives zijn gemount, ik kan er gewoon via Konqueror naar toe en lezen/schrijven. Wel valt me op dat hun mountpoint vroeger een diskdrive-icoontje hadden in /media en nu een gewoon mapje. Ze verschijnen normaal in fdisk -l en staan in system settings -> advanced -> disk & filesystems op 'enabled'.
Wat ik heb geprobeerd:
- posten op ubuntuforums; geen reactie
- mounten/unmounten
- fsck draaien; geen fouten
- in fstab de UUID=<getal> naar LABEL=<label> verandert. Drives werken normaal, maar geen verandering
Iemand een idee hoe ik de oorzaak van de fout kan opsporen?
De applet herkent de harddrives niet meer. Je kan het soort medium kiezen dat in aanmerking komt voor een icoontje in de kicker en vervolgens specificeren welke daar ook echt moeten komen. Als ik alle typen aan heb, dus ook gemounte en niet-gemounte hd's, kan staan de FAT-drives er nog steeds niet bij (wel de root, een windows partitie en een externe harddisk).
De drives zijn gemount, ik kan er gewoon via Konqueror naar toe en lezen/schrijven. Wel valt me op dat hun mountpoint vroeger een diskdrive-icoontje hadden in /media en nu een gewoon mapje. Ze verschijnen normaal in fdisk -l en staan in system settings -> advanced -> disk & filesystems op 'enabled'.
Wat ik heb geprobeerd:
- posten op ubuntuforums; geen reactie
- mounten/unmounten
- fsck draaien; geen fouten
- in fstab de UUID=<getal> naar LABEL=<label> verandert. Drives werken normaal, maar geen verandering
Iemand een idee hoe ik de oorzaak van de fout kan opsporen?
[ Voor 1% gewijzigd door Crakie op 17-02-2007 15:11 . Reden: Kubuntu erbij :) ]
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.