[XP] Crasht na update windows

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01-2025
We hebben de laatste dagen een vlaag van systemen binnen gekregen met allemaal het zelfde probleem. Na de laatste Windows update komt het systeem in een loop en we hebben geen mogelijkheid gevonden om het probleem te herstellen. De systemen komen nergens in. Dus ook niet in veilige modus! Wat wij allemaal al geprobeert hebben is:
We hebben hier ongeveel 17 systemen met het zelfde probleem.

- Windows repair functie
- Over install
- Opstart taken uitgeschakeld via PE.
- Koppelingen naar de updates uit het register gehaald.

mvg,

Sphinx Automatisering

[ Voor 12% gewijzigd door moffermn op 17-02-2007 16:46 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-03 17:37
al gekeken wat er in de laatste updates is geinstalleerd?
Wat voor soort machines zijn het XP home, Prof, MCE MCE2005???
Computer specs??
ik heb zelf geen problemen gehad met de laatste XP updates. Mischien een driver die dwars zit? wat staat er in de eventvwr voor errors??

meer info :+ geld ook voor TDers :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• moffermn
Het is op Windows XP Pro, Home & MCE

Het is op ondertussen 21 verschillende systemen, dus het lijkt me logisch dat ik niet alle systeem specs ga posten.

De fout is:
Stop c000021a {Fatal System Error}

• moffermn
Heeft iemand misschien al iets gevonden?? Ben in het weekend hard op zoek geweest maar helaas nog niets gevonden.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:41

DeluxZ

Livin' the good life

[XP] Bluescreen: Stop c000021a (KB890859)

Eerste hit op google..Is dit hetzelfde probleem ? Heb je dit al geprobeerd?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Als je weet welke hotfix(nummer) deze fout veroorzaakt dan kun je de hotfix via herstelconsole uninstallen volgens volgend verhaal: http://windowsxp.mvps.org/spuninst.htm

Ach ik zie dat daar ook al een topic over loopt: [XP] Bluescreen: Stop c000021a (KB890859)

-

• moffermn
Nee die is het niet. Krijg een andere C0000034 ipv C0000017 op het einde. En weet het niet cker of het te maken heeft met windows update. Maar de mensen die de computer hebben gebracht werkte de dag daarvoor gewoon normaal met de computer en de volgende dag zette ze de computer aan en kregen de ze melding of zat de computer in een loop.

• moffermn
sorry 4 de late reactie maar heb het probleem gevonden.

Het bleek aan comodo antivirus te leggen. Hij gooide winlogon.exe in zijn quarantaine en zorgde hiervoor dat windows niet door starte. Als jullie nieuwschierig zijn naar hoe je het moet oplossen dan hoor ik het wel.

mvg,

Moffermn

Verwijderd

moffermn schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:49:
sorry 4 de late reactie maar heb het probleem gevonden.

Het bleek aan comodo antivirus te leggen. Hij gooide winlogon.exe in zijn quarantaine en zorgde hiervoor dat windows niet door starte. Als jullie nieuwschierig zijn naar hoe je het moet oplossen dan hoor ik het wel.

mvg,

Moffermn
lekker zeg, wel een beroep doen op GoT als het misgaat, maar als je zelf de oplossing hebt gevonden post je het niet. a-sociaal

Verwijderd

Ik krijg ook de melding c0000221 en urlmon.dll op het blauwe scherm. Ik ben vrij snel na de aanschaf van mijn Dell mijn Windows XP cd kwijtgeraakt (die ik wel gekocht had!) dus de optie met opnieuw installeren doet het niet voor mij. Kan ik op de een of andere manier in een beperkte modus opstarten en zo een nieuwe urlmon.dll installeren?

Ik weet overigens zeker dat het komt door een update die Windows ongevraagd deed toen ik mijn pc afsloot. Lekker handig, mijn volgende computer wordt een Apple. Dat is zeker.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:45:
[...]

lekker zeg, wel een beroep doen op GoT als het misgaat, maar als je zelf de oplossing hebt gevonden post je het niet. a-sociaal
Dat is tegenwoordig Automatisering :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
The Triad schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Dat is tegenwoordig Automatisering :+
lijkt me niet, dit is gewoon zon typisch gevalletje van een parasiterende gebruiker (als je zijn posthistory bekijkt dan weet je al genoeg :/ ) er lopen er hier mee rond van dat kaliber.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1